• 1
  • 2
2013-10-07, 23:32
Medlem
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/...slut-om-sju-ar

Jävlar vad deprimerande om detta stämmer, blir till att börja bunkra upp redan nu kanske
Citera
2013-10-07, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chobii
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/...slut-om-sju-ar

Jävlar vad deprimerande om detta stämmer, blir till att börja bunkra upp redan nu kanske

Den kommer bara bli dyrare, jag äter choklad eller kakaobaserade produkter nån gång i månaden det är inte direkt en uppoffring att låta bli choklad om det blir för dyrt.
Citera
2013-10-07, 23:38
Medlem
Shuffless avatar
Kakao kommer knappast ta slut. Det kan bli en bristvara och jävligt dyrt, men sålänge någon odlar det så är det inte slut. Dom rubrik.
Citera
2013-10-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kharnelz
Den kommer bara bli dyrare, jag äter choklad eller kakaobaserade produkter nån gång i månaden det är inte direkt en uppoffring att låta bli choklad om det blir för dyrt.
Att det är!
Citera
2013-10-07, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Kakao kommer knappast ta slut. Det kan bli en bristvara och jävligt dyrt, men sålänge någon odlar det så är det inte slut. Dom rubrik.
Jo du har väl rätt. Borde kanske lagt ett frågetecken i rubriken istället för utropstecken.
Citera
2013-10-07, 23:44
Medlem
lottobarns avatar
Det sade man om Kaffe också för några år sedan, sen börjar fler bönder odla Kaffe så är priset billigare igen!
Citera
2013-10-07, 23:50
Medlem
Diamondgrits avatar
Från artikeln:

Citat:
Det kommer att bli en chokladbrist och det finns ingen lösning på problemet. Sju år är vad vi tror att vi har kvar, säger chokladexperten Angus Kennedy enligt Daily Star.
Är inte en rätt bra lösning att liksom, odla kakao?
Citera
2013-10-07, 23:59
Medlem
MortalDiseases avatar
Syntetisk kakao eller osunda aromer är världens framtid?
Citera
2013-10-08, 00:47
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Eller så låter man bli? Vet inte hur det ser ut för genomsnittet men går priserna upp så kommer ju folk GARANTERAT inte äta lika mycket som idag. Då kanske folk blir sundare, åtminstone storkonsumenterna av choklad. Om annat fattigare, men det bryr inte jag mig om. Äter kanske choklad en gång i halvåret. Mer synd om de som äter varje dag.
Citera
2013-10-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Eller så låter man bli? Vet inte hur det ser ut för genomsnittet men går priserna upp så kommer ju folk GARANTERAT inte äta lika mycket som idag. Då kanske folk blir sundare, åtminstone storkonsumenterna av choklad. Om annat fattigare, men det bryr inte jag mig om. Äter kanske choklad en gång i halvåret. Mer synd om de som äter varje dag.
Hälsa och sånt trams är överskattat, man lever bara en gång! Alla ska vi ändå dö en dag

Mer choklad åt folket!
Citera
2013-10-08, 01:16
Medlem
Bisarros avatar
Det menas att kakaon tar slut om konsumtionen fortsätter i samma takt, samtidigt som odlingen inte ökar. Detta listade jag ut utan att läsa något om det överhuvudtaget. Visst är jag smart. Eller? Jag är osäker.
Citera
2013-10-08, 11:05
Medlem
Yurichis avatar
http://www.gp.se/matdryck/1.2108654-...chokladen-slut
Gp:s version

Tycker mest sådana här grejer är roliga/spännande. Jag äter typ aldrig choklad, så det påverkar inte mig mycket. Undrar hur världen kommer se ut om några åt, chokladdemonstranter om att skatten skall sänkas på kakaon osv. Hur långt kommer folk gå

Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Det menas att kakaon tar slut om konsumtionen fortsätter i samma takt, samtidigt som odlingen inte ökar. Detta listade jag ut utan att läsa något om det överhuvudtaget. Visst är jag smart. Eller? Jag är osäker.

Du, du börjar likna en dålig animekaraktär med din catchphrase som används i de flesta trådar. Försöker du vara lustig?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in