2013-10-06, 03:41
Medlem
slavbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTrouble
Jag har, fungerar inte för fem öre. Spara pengarna.

Jag funderade nästan på att beställa. Då skiter jag i det.
Citera
2013-10-06, 12:11
Medlem
Dr.hankeys avatar
Prövade också salttricket igår innan jag gick och la mig och det fungerade utan problem, känner mig inte alls bakfull utan bara lite halvseg men det beror mer på att man har fått sova förlite.

Dock överdoserade jag saltet rejält och tog en hel matsked, smakade som världens kallsup.
Citera
2013-10-06, 22:39
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Som jag och andra sagt tidigare. Knalla in på närmaste apotek och inhandla resorb istället. Peta 1 tablett innan, 1 innan du sover och 1 en när du vaknar. Eller koka vätskeersättning på egen hand. Då kommer du få rätt saltmängd i lösningen.

Ok, tack för den. Saltvatten hjälpte iaf inte alls, gjorde snarare baksmällan värre, kunde fan knappt stå upp på jobbet.
Citera
2013-10-08, 11:50
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Prövade också salttricket igår innan jag gick och la mig och det fungerade utan problem, känner mig inte alls bakfull utan bara lite halvseg men det beror mer på att man har fått sova förlite.

Dock överdoserade jag saltet rejält och tog en hel matsked, smakade som världens kallsup.

Ta en rejäl dos resorb i stället så får du i dig de salter o mineraler som kroppen behöver och inte bara vanligt bordssalt, som endast är en liten del av de salter man förlorar vi superi.
Citera
2013-10-09, 18:59
Medlem
Tjockstarks avatar
Tydligen så fungerar Sprite jäkligt bra mot bakfylla enligt kinesiska forskare!

Citat:
Forskarna på Sun Yat-Sen University, i Guangzhou i Kina har tittat på 57 olika drycker för att hitta ett botemedel mot bakfylla.
I studien har de konstaterat att en en del av vätskorna hjälper till att snabba på kroppens process att bryta ner alkohol.I stället för en återställare eller en stor kopp starkt kaffe visar den kinesiska studien att Sprite överglänser allt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17624862.ab
Senast redigerad av Tjockstark 2013-10-09 kl. 19:02.
Citera
2013-10-09, 20:56
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Tjenare, alla ladies and gentlemen..

Läste nyligen på aftonbladet om bästa drycken mot bakfylla.. Utöver att jag dricker vatten med salt i så konsumerar jag ganska mycket sprite, såväl under vardagar som suparhelger..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17624862.ab
Citera
2013-10-09, 21:29
Medlem
Jag vet den bästa metoden. Man dricker helt enkelt inte alkohol alls.
Citera
2013-10-09, 23:25
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apaa
Jag vet den bästa metoden. Man dricker helt enkelt inte alkohol alls.

Där satte du verkligen spiken i kistan apaa!

Tråden kan låsas
Citera
2013-10-10, 13:12
Medlem
MajorTroubles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slavboll
Jag funderade nästan på att beställa. Då skiter jag i det.

Något annat jag har provat, som jag har fått för mig lindrar det värsta med bakfyllan, är Drinkwel. Google it! Fick provexemplar av dom gratis, och tyckte det faktiskt kanske fungerade. Har mått bra dagarna efter jag tagit tabletterna, vill gärna skylla på tabletterna, men kan inte säga att det fungerar för alla. Värt ett försök dock!
Citera
2013-10-12, 17:42
Medlem
Torps avatar
Ännu en fältstudie genomförd, det blev nog en 12-15 bärs igår och ett par drinkar. Kom hem sent eller tidigt beroende på hur man ser på det.

Hursom, en eller två stadiga nypor flingsalt (med jod, lyxade till det lite! ) löstes upp i en stor mugg med vatten och inmundigades. Drack en kopp vanligt vatten efteråt, vanligt vatten smakar som gudanektar efter saltvattnet!

Sov en sisådär 6h och jag mår finfint för en dagen efter! Inga jobbiga bakfyllesyndrom, det enda är att jag inte är överdrivet taggad på att gå ut ikväll, plus att jag är lite dimmig, slö, eller hur man skall uttrycka sig. Ingen huvudvärk, inget illamående, ingen dålig aptit. Saltvattnet är rena trolldrycken för mig!

5/5 Davidstjärnor i betyg!
Citera
2013-10-14, 08:49
Medlem
MajorTroubles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Ännu en fältstudie genomförd, det blev nog en 12-15 bärs igår och ett par drinkar. Kom hem sent eller tidigt beroende på hur man ser på det.

Hursom, en eller två stadiga nypor flingsalt (med jod, lyxade till det lite! ) löstes upp i en stor mugg med vatten och inmundigades. Drack en kopp vanligt vatten efteråt, vanligt vatten smakar som gudanektar efter saltvattnet!

Sov en sisådär 6h och jag mår finfint för en dagen efter! Inga jobbiga bakfyllesyndrom, det enda är att jag inte är överdrivet taggad på att gå ut ikväll, plus att jag är lite dimmig, slö, eller hur man skall uttrycka sig. Ingen huvudvärk, inget illamående, ingen dålig aptit. Saltvattnet är rena trolldrycken för mig!

5/5 Davidstjärnor i betyg!

En ålder på detta vore intressant. Förstår inte varför ett glas med saltvatten skulle vara bättre än t.ex. Resorb eller liknande skit som finns att köpa. Enda jag kan tänka mig är att det motverkar huvudvärk, men inte några andra bakfyllesymptom.
Citera
2013-10-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTrouble
En ålder på detta vore intressant. Förstår inte varför ett glas med saltvatten skulle vara bättre än t.ex. Resorb eller liknande skit som finns att köpa. Enda jag kan tänka mig är att det motverkar huvudvärk, men inte några andra bakfyllesymptom.
Han påstod väl ingenstans att vanligt salt skulle vara bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in