2013-09-30, 21:33
Medlem
Det finns bara två sätt att slippa bakfylla:

1. Att aldrig bli full
2. Att aldrig bli nykter
Citera
2013-09-30, 21:39
Medlem
franges avatar
Jag brukar också köra med ett rejält glas saltvatten när man kommit hem från en blöt kväll. Håller man för näsan så försvinner lite av den värst saltsmaken, har jag inbillat mig.

Funkar kanon, det brukar vara en djävulsk skillnad i bakfyllan de gånger man glömmer saltvattnet. Sedan är det ganska vettigt att försöka ta några extra glas vatten det sista man gör på krogen innan det stänger, som sagt är det vätskebristen som fuckar upp en, så det gäller att få i sig så mycket (alkoholfri) vätska som möjligt.
Citera
2013-09-30, 21:42
Medlem
kramujanas avatar
Något jag skall testa till nyår då jag sällan dricker just för att jag blir så jävla bakfull!
Jag kan inte ens beskriva min bakfylla.
Citera
2013-09-30, 21:44
Medlem
adzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Detta är ingen ny metod, Bakfylla är vätskebrist i hjärnan.

Nej, bakfylla beror på etanol som brytits ned i levern till acetaldehyd. Det går inte att förhindra en bakfylla, utan bara lindra.
Citera
2013-09-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gresk
Jag blir väldigt sällan bakfull och om jag blir det varar det endast någon timme.
Du dricker inte nog mycket.
Citera
2013-09-30, 22:43
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooleman
Det finns bara två sätt att slippa bakfylla:

1. Att aldrig bli full
2. Att aldrig bli nykter
Haha ja det har du fan rätt i.
Citera
2013-09-30, 22:49
Medlem
Brukar kö multivitamin tablett innan jag går och lägger mig, salt får jag i mig ifrån donkens fyllekäk
Citera
2013-09-30, 22:54
Medlem
Torps avatar
Tänk på att det är bättre att dricka lite vatten då och då under längre tid än att svepa en liter vatten på en gång. Kroppen kan inte ta upp mer än ca 20cl vatten/20 minuter, så att smådricka vatten är mer effektivt än att koppla kakhålet på kranen och vrida på fullt spjäl.
Citera
2013-09-30, 22:58
Medlem
Gresks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ta1fun
Du dricker inte nog mycket.
Det är var ett bra tag sedan jag drack mig odrägligt full och sällan jag dricker mig berusad. Men tro mig de gångerna jag druckit så mycket så jag inte kunnat stå har jag ändå vaknat upp utan bakfylla. Självklart känner jag mig törstig dagen efter men det är väldigt sällan jag mår illa och om jag gör det går jag och tar en alvedon och dricker lite vatten sen går och lägger mig igen så försvinner det på en timme.
Citera
2013-09-30, 22:59
Medlem
Salt funkr fan bättre än resorb för mig
Citera
2013-09-30, 23:09
Medlem
enflaskavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Resorb tycker jag tar bort den där uttorknaskänslan när man vaknar, speciellt i käften och den konstanta törsten. Däremot att trycka i lite salt i vatten har jag testar EN gång på kryssning och jag har nog aldrig mått så bra dagen efter, helt över förväntan. Sen spelar ju hundra faktorer in hur bakis man blir osv

Resorb, smällt en ost i micron och ät, drick vattnet där saltgurkorna brukar ligga i och sen in i duschen = Ny människa.

Shit vad kväljningar jag fick av att läsa det sistnämnda. Tror nog att jag förblir bakis än att ligga och kravla i mina egna spyor. Säger inte att det skulle bli så för alla men garanterat för mig. Kul att det funkar för någon iaf
Syftar för övrigt på saltgurkspadet.
Citera
2013-09-30, 23:20
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Tänk på att det är bättre att dricka lite vatten då och då under längre tid än att svepa en liter vatten på en gång. Kroppen kan inte ta upp mer än ca 20cl vatten/20 minuter, så att smådricka vatten är mer effektivt än att koppla kakhålet på kranen och vrida på fullt spjäl.

Njae, kroppen lär nog ta upp hela litern också även om du häver den på en gång. Annars skulle du skita vatten om du hävde en liter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in