2013-10-03, 23:54
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Ja det inser nog de flesta här utom pappalösa lallare som C.

Allt annat är osannolikt. Det måste ju både mördaren och C inse att han aldrig mer kommer att få se sin barn när han dödat dem- Varannan helg måste ju anses som 100 % mer än vad det är nu. Så någon längtande pappa ligger inte bakom det här fruktansvärda dådet.

Jag kan tala om för dig att min far var närvarande hela mitt liv, men du verkar ju inte ha rullats rätt i vagnen. Vad är fel på dig? Antagligen ungdom, och rasism. Brukar vara så på detta forumet.

Det kan visst ligga en längtande pappa bakom detta dådet, en pappa som kände sig vanmäktig, sårbar, desperat, inne i en tunnel med fel verklighetsuppfattning, deprimerad, narcissist, kontrollbehov, traumabakgrund. Finns mycket i potten.
Citera
2013-10-03, 23:56
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ess_i_topp
Trodde jag med tills jag fick reda detta av en läkare. Armarnas blodvener är för tunna däremot finns det endra vener som du förblöder av. Så du får tro vad du vill, men prata gärna med en läkare de kan förklara detta bättre än jag.

Många okunniga, otrevliga i denna tråd. Bra.

Om FYRB, Mikkelsen och andra här skulle ge sig på utvidgade självmord skulle de sluta på samma sätt som gm i en barack. Sedan skulle andra som FYRB och Mikkelsen håna och förakta dem. Så rullar det på. Okunskap och låg iq ger inte så konkreta resultat som man önskar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-03 kl. 23:59.
Citera
2013-10-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Varför inte? Han ville att då kanske skulle inse att hon saknade honom... en del kan tänka så, vad ska jag göra för att uppbringa saknad, men väldigt få går helt överstyr för att försöka framkalla sådan saknad, oåterkallelig.

Gärningsmannen är egentligen en missförstådd stackars individ som bara är i behov av lite kvinnlig ömhet och kärlek. Är det så du menar?
Senast redigerad av HerrMikkelson 2013-10-03 kl. 23:58.
Citera
2013-10-03, 23:58
Medlem
Citat:
Nej, det är inte säkert. Spar din frustration. Utvidgade självmord tror jag är vanligare än att föräldrar tar livet av sina barn för att hämnas.

Ja men dåså, då kan inte den här pappans motiv vara hämnd. Us är ju mer vanligt.
Citera
2013-10-04, 00:00
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Ja men dåså, då kan inte den här pappans motiv vara hämnd. Us är ju mer vanligt.

Är du dum? Han hämnas genom utvidgat självmord. Läs meningen, flera gånger.
Citera
2013-10-04, 00:01
Medlem
Citat:
Jo men att ta ut sin hämnd på sitt ex genom att mörda deras gemensamma barn. Tror inte han tänkte det är "bäst" för barnen utan då bäst för honom eftersom det är säkert det käraste hon har. Men han kan inte haft några känslor för sina barn utan bara verktyg för honom att tillföra sitt ex maximal skada.
barnen blev vektyget för att orsaka maximal skada på sitt ex. För att göra detta kom han på idén att mörda sina barn helt sjukt
Senast redigerad av Ess_i_topp 2013-10-04 kl. 00:03.
Citera
2013-10-04, 00:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Detta är enligt min uppfattning ett misslyckat, utvidgat självmord.
Ja, han strävar efter att etablera den uppfattningen och du har svalt det hela med hull och hår...
Men hade det funnits en verklig vilja att själv försvinna från det här jordelivet
så hade han rimligen valt ett betydligt bättre och snabbare sätt att göra det på än att
fumla med en knivjävel och rispa sig med.
Det hade legat nära till hands att verkställa sitt upphörande genom att rusa rätt in i
närmaste bergvägg med bilen som han befann sig i många timmar eller som någon
annan var inne på; hoppa från Ölandsbron och dö i vattenmassorna.

Hans "självmordsförsök" dras onekligen med trovärdighetsproblem...
Citera
2013-10-04, 00:03
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
barnen blev vektyget för att orsaka maximal skada på sitt ex. För att göra detta kom han på idén att mörda sina barn helt sjukt

Nej, inte om man kommer fram till att det var ett utvidgat självmord... men det vet vi inte än. Kan bara gissa.
Citera
2013-10-04, 00:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, han strävar efter att etablera den uppfattningen och du har svalt det hela med hull och hår...
Men hade det funnits en verklig vilja att själv försvinna från det här jordelivet
så hade han rimligen valt ett betydligt bättre och snabbare sätt att göra det på än att
fumla med en knivjävel och rispa sig med.
Det hade legat nära till hands att verkställa sitt upphörande genom att rusa rätt in i
närmaste bergvägg med bilen som han befann sig i många timmar eller som någon
annan var inne på; hoppa från Ölandsbron och dö i vattenmassorna.

Hans "självmordsförsök" dras onekligen med trovärdighetsproblem...

Inte om man har svag iq. Många här i tråden pratar om att skära sig i handlederna, men de har inte en susning om hur man gör för att lyckas ta livet av sig. Det hade inte gm heller, han var inte så smart.
Citera
2013-10-04, 00:06
Medlem
mercys avatar
Citat:
Är du dum? Han hämnas genom utvidgat självmord. Läs meningen, flera gånger.

Men varför valde han att inte dö en plågsam död tillsammans med barnen tror du?
Citera
2013-10-04, 00:07
Medlem
Citat:
Många okunniga, otrevliga i denna tråd. Bra.

Okunskap och låg iq ger inte så konkreta resultat som man önskar.

Där har du rätt - om GM - det gav inga resultat när det gällde honom själv.
Citera
2013-10-04, 00:08
Medlem
Citat:
Nej, inte om man kommer fram till att det var ett utvidgat självmord... men det vet vi inte än. Kan bara gissa.
Det svåraste steget i denna teori är att som förälder mörda sina barn. Att ta sitt eget liv borde te sig tämligen enkelt, speciellt när du gjort det första steget. Så tror inte han hade planer på att ta sitt eget liv, för det hade han lyckats med speciellt med all den tid han hade på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in