Citat:
Ursprungligen postat av
tsaritsan
apple är vidriga hur som helst, den snabbt sinande batterikapaciteten är ett exempel på det. och det här med hur man installerar program som nån beskrev på förra sidan, hur orkar man försvara en sådan krånglig procedur? har inte ens orkat försöka förstå vad det var man skulle göra ännu.
Du öppnar skivavbilden, drar in ikonen i program-mappen och sen är det klart. Fan så mycket enklare än "Nästa, nästa, nästa, installera, ja - jag godkänner licensavtal, nästa, nästa".
Se
denna film så förstår du vad jag menar.
Den rutan som är öppen kommer man till när man har laddat hem en DMG-fil.
För att avinstallera ett program drar du det från program-appen till papperskorgen och sen är det klart.
Citat:
varför inte tillåta högerklickning på touchpaden så att man slipper använda kortkommando? varför inte implementera en deleteknapp så att man slipper använda kortkommando? går inte att försvara.
Det går att högerklicka på touchpaden om man ställer in att man ska kunna göra det. Jag "högerklickar" med två fingrar på touchen. På de större tangentborden finns deleteknapp, alltså de tangentbord som har numerisk del till höger. Jag klarar mig dock utmärtk på fn+backsteg i stället för delete. Allt är en vanesak och sätter sig sedan i muskelminnet.