Citat:
Ursprungligen postat av
tsaritsan
eller, nu hittade jag.
När du inser det fina med trackpadens funktioner (du fick t.ex. reda nyss på att man kunde högerklicka med den...

) kommer du kunna bläddra bland mappar, flikar, sajter och program på nolltid. Snart kommer du även inse hur skönt det är att din MB Air startar på 2-3 sek varje gång, att du aldrig behöver stänga av den och att du aldrig kommer få en bluescreen i en Mac.
Du klagar på batteriet. Jämför med en likvärdig dator på Windows-sidan, t.ex. en Asus Zenbook, så klarar den 5h 16min enligt CNets review (google it).
Min MB Air som jag kan ta med till plugget kl 08:00 och komma hem med kl 18:00 kan jag ha i liv 6-8h under dagen. Har då sänkt ljusstyrka självklart för att slippa ladda.
När du installerar ett program i en Macbook så skapas inga system-filer eller liknande, utan det finns en sak du ska göra:
1) Dra programfilen och släpp den i mappen "Program".
Vad är det som är så komplicerat med det?
Näe, säger som övriga, du klagar på saker för att de är annorlunda än Windows. Däremot är jag förundrad, du säger att du inte gillar Windows 8 och Macen gillar du tydligen inte att sätta dig in i.
Går en IT-linje på universitet och jag tror säkert 80-90% har Macbook där. T.o.m. föreläsarna använder Macbook. Senast jag var på arbetsintervju var där Macbooks. I princip alla reklambyråer, PR-byråer och digiala mediebyråer använder Mac. Min väns företag, där de jobbar inom producent inom ljud och även gör musikvideor åt kända artister, jobbar enbart med Mac.
I rest my case men släpp guarden lite så är jag säker på att du kommer bli nöjd med din MB. Och jag håller med dig gällande Windows 8, krångligare förändring får man leta efter. Min mamma som knappt förstår sig på datorer hade precis lärt sig Windows 7 innan den datorn klappade ihop (av någon dum anledning, vågar tro att det är pga det var en PC...) och var tvungen att köpa en Windows 8-dator. Det var som att börja om på nytt. Helt värdelöst!