Citat:
Ursprungligen postat av
kuk-tm
Förstår inte riktigt hur jag ska utveckla? Jag tycker att hon argumenterar bra för sina ståndpunkter, kommer med relevanta synpunkter, håller med mycket av det hon skriver. Hon tar ofta upp saker jag inte tror många tänker på. Att jag tycker att hon är en bra skribent betyder inte att hon "befinner sig över min nivå", bara att jag tycker hon är rimlig.
Angående "sedan:", tycker snarare att du kan svara på varför hon inte skulle vara vuxen? Rent juridiskt är hon det, men annars verkar hon vara väldigt mogen om en nu ska se till den mentala åldern, hon har liksom tänkt mycket.
Att ha tänkt mycket när man är 22 betyder inte ett smack egentligen. Fanny tänker en sak ena stunden för att nästa tänka ngt annat. Dock alltid med samma premiss. Det är patriarkatets fel, alt kapitalismen.
Tex så skriver hon(ej exakt citerat, orkar inte leta)
A. Jag behöver ingen djävla fakta. jag känner patriarkates i varje cell i mig.
Nästa dag.
B. man ska inte gå på känsla, utan på fakta.
Om du kollar så betyder hon metod för allt hon påstår, ena stunden känsla, andra fakta. Allt för att passa hennes världsbild.
Nu vet jag inte hur gammal du är, men troligtvis lite yngre än Fanny. Dock så verkar du betydligt vettigare i ditt sätt. Men du kommer att upptäcka hennes cherrypicking hela tiden. Hur hon letar efter exempel som bevisar hennes teori. De som motbevisar den slänger hon snabbt bort.
Om du tror hon är vuxen så kan jag avslöja att hon är en av de mest naiva jag läst. Visst hon skriver inte alla illa som så, men hon går tom på fakta eftersom hon vet att hon inte har stöd i ngt.
Har du läst ngn gång där hon hänvisar till flera riktiga forskningsrapporter?
Har du läst ngn debatt där hon argumenterar mot ngn av annan åsikt, som inte slutar med.
Gråt mig en flod.
Idiot
Dra åt helvete?
Jag antar att du inte kallar det moget...eller?
Det sista är ett svar på varför hon inte är vuxen; att hon inte kan debattera med ngn som har en annan åsikt är ett annat.
Be henne komma in här och se hur vuxet hon kan bete sig. Du har tex redan passerat henne med många steg i ditt sätt att debattera.