2013-11-04, 20:22
Medlem
kuk-tms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morotense
Tröttnade du på alla "hen"?

Nä. Tänkte bara inte på att använda det. Fanny är inte intergender, och jag tror inte att hen bryr sig så mycket om en råkar kalla hen för hon. Jag använder helst hen på alla, och vill kallas hen själv, men ibland glömmer en ju helt enkelt. Inte så lätt när alla andra i tråden skriver hon. Att Fanny har pronomet hen utesluter ju dock inte att hen även har pronomet hon. Men det är en annan diskussion.
Citera
2013-11-04, 20:26
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuk-tm
Nä. Tänkte bara inte på att använda det. Fanny är inte intergender, och jag tror inte att hen bryr sig så mycket om en råkar kalla hen för hon. Jag använder helst hen på alla, och vill kallas hen själv, men ibland glömmer en ju helt enkelt. Inte så lätt när alla andra i tråden skriver hon. Att Fanny har pronomet hen utesluter ju dock inte att hen även har pronomet hon. Men det är en annan diskussion.

Så alltså måste du verkligen tänka efter som fan för att inte råka skriva hon och han.
Händer det ofta att du måste rätta dig själv och ändra till hen istället?
Citera
2013-11-04, 20:34
Medlem
kuk-tms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Så alltså måste du verkligen tänka efter som fan för att inte råka skriva hon och han.
Händer det ofta att du måste rätta dig själv och ändra till hen istället?
"

"Tänka efter som fan" skulle jag knappast påstå. Om det är en person jag vet inte har något annat pronomen än hen brukar jag inte glömma det, använder förövrigt hen i de flesta fallen, säger sällan hon/han till någon. Men om Fanny hela tiden i tråden benämns som hon så kan det ju bli svårt att hålla sig till hen, även om en vill det, åtminstone om en skriver något ivrigt. Kan vi gå OnT nu? : - )
Citera
2013-11-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuk-tm
Förstår inte riktigt hur jag ska utveckla? Jag tycker att hon argumenterar bra för sina ståndpunkter, kommer med relevanta synpunkter, håller med mycket av det hon skriver. Hon tar ofta upp saker jag inte tror många tänker på. Att jag tycker att hon är en bra skribent betyder inte att hon "befinner sig över min nivå", bara att jag tycker hon är rimlig.

Angående "sedan:", tycker snarare att du kan svara på varför hon inte skulle vara vuxen? Rent juridiskt är hon det, men annars verkar hon vara väldigt mogen om en nu ska se till den mentala åldern, hon har liksom tänkt mycket.

Att ha tänkt mycket när man är 22 betyder inte ett smack egentligen. Fanny tänker en sak ena stunden för att nästa tänka ngt annat. Dock alltid med samma premiss. Det är patriarkatets fel, alt kapitalismen.

Tex så skriver hon(ej exakt citerat, orkar inte leta)
A. Jag behöver ingen djävla fakta. jag känner patriarkates i varje cell i mig.
Nästa dag.
B. man ska inte gå på känsla, utan på fakta.

Om du kollar så betyder hon metod för allt hon påstår, ena stunden känsla, andra fakta. Allt för att passa hennes världsbild.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men troligtvis lite yngre än Fanny. Dock så verkar du betydligt vettigare i ditt sätt. Men du kommer att upptäcka hennes cherrypicking hela tiden. Hur hon letar efter exempel som bevisar hennes teori. De som motbevisar den slänger hon snabbt bort.

Om du tror hon är vuxen så kan jag avslöja att hon är en av de mest naiva jag läst. Visst hon skriver inte alla illa som så, men hon går tom på fakta eftersom hon vet att hon inte har stöd i ngt.
Har du läst ngn gång där hon hänvisar till flera riktiga forskningsrapporter?
Har du läst ngn debatt där hon argumenterar mot ngn av annan åsikt, som inte slutar med.
Gråt mig en flod.
Idiot
Dra åt helvete?

Jag antar att du inte kallar det moget...eller?
Det sista är ett svar på varför hon inte är vuxen; att hon inte kan debattera med ngn som har en annan åsikt är ett annat.
Be henne komma in här och se hur vuxet hon kan bete sig. Du har tex redan passerat henne med många steg i ditt sätt att debattera.
Citera
2013-11-05, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Att ha tänkt mycket när man är 22 betyder inte ett smack egentligen. Fanny tänker en sak ena stunden för att nästa tänka ngt annat. Dock alltid med samma premiss. Det är patriarkatets fel, alt kapitalismen.

Tex så skriver hon(ej exakt citerat, orkar inte leta)
A. Jag behöver ingen djävla fakta. jag känner patriarkates i varje cell i mig.
Nästa dag.
B. man ska inte gå på känsla, utan på fakta.

Om du kollar så betyder hon metod för allt hon påstår, ena stunden känsla, andra fakta. Allt för att passa hennes världsbild.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men troligtvis lite yngre än Fanny. Dock så verkar du betydligt vettigare i ditt sätt. Men du kommer att upptäcka hennes cherrypicking hela tiden. Hur hon letar efter exempel som bevisar hennes teori. De som motbevisar den slänger hon snabbt bort.

Om du tror hon är vuxen så kan jag avslöja att hon är en av de mest naiva jag läst. Visst hon skriver inte alla illa som så, men hon går tom på fakta eftersom hon vet att hon inte har stöd i ngt.
Har du läst ngn gång där hon hänvisar till flera riktiga forskningsrapporter?
Har du läst ngn debatt där hon argumenterar mot ngn av annan åsikt, som inte slutar med.
Gråt mig en flod.
Idiot
Dra åt helvete?

Jag antar att du inte kallar det moget...eller?
Det sista är ett svar på varför hon inte är vuxen; att hon inte kan debattera med ngn som har en annan åsikt är ett annat.
Be henne komma in här och se hur vuxet hon kan bete sig. Du har tex redan passerat henne med många steg i ditt sätt att debattera.
Vi kan börja med att hon är otroligt mycket för tolerans och ökad förståelse, när det gäller grupper hon gillar. När det gäller t.ex. SD så är det blankt nej från hennes sida.
Vi kan fortsätta med att rätten till abort är oifrågasättbar, samtidigt som hon hävdar att män inte ska ha någon rätt till sex utan konsekvenser.
Vi kan fortsätta med att hon är emot att generalisera egna erfarenheter, om det inte handlar om hennes egna erfarenheter.
Citera
2013-11-05, 08:45
Medlem
Jugdishs avatar
http://www.arsinoe.se/frisyren/

Garvar arschlet av mig!
Citera
2013-11-05, 09:06
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish

Garvar arschlet av mig!

Samma här! Hur någon kan tycka att det är snyggt övergår mitt förstånd..
Citera
2013-11-05, 09:10
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Samma här! Hur någon kan tycka att det är snyggt övergår mitt förstånd..
Hon tror hon provocerar med sin frisyr, men alla bara skrattar åt henne.
Citera
2013-11-05, 09:14
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish

Garvar arschlet av mig!

"jaylazkar skriver:
4 november, 2013 kl. 09:15
Erbjuder mig såklart att fixa denna frisyr till vilken SCUM-kvinna som helst så länge hen langar rakapparat och sax."

Är detta någon sorts officiell SCUM-frilla?
Citera
2013-11-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
"jaylazkar skriver:
4 november, 2013 kl. 09:15
Erbjuder mig såklart att fixa denna frisyr till vilken SCUM-kvinna som helst så länge hen langar rakapparat och sax."

Är detta någon sorts officiell SCUM-frilla?

Här har vi ett roligt fenomen. De här kvinnorna är så upptagna med att bekämpa allt sexistiskt och kvinnofientligt språkbruk, men att hylla en kvinna som ertappats med den rykande pistolen det är helt ok.
Citera
2013-11-05, 10:50
Medlem
Fannys kompis jaylazkar blir bara roligare och roligare.
http://jaylazkar.se/90/
Vad bra, betyder det att hon kommer att sluta leva på bidrag som det kapitalistiska samhället förser henne med?
Citera
2013-11-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Fannys kompis jaylazkar blir bara roligare och roligare.
http://jaylazkar.se/90/
Vad bra, betyder det att hon kommer att sluta leva på bidrag som det kapitalistiska samhället förser henne med?

Samt att hon ska sluta skriva i wordpress? Skapat av män drivs säkert av män... Det är svårt för dessa kvinnor att leva i Patriarkatet, som förser dem med alla deras verktyg att basunera ut sitt budskap och vara sann mot läran.

Ursäkta, men fy fan vad korkade de är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in