Någon har nämnt narcissistisk personlighetsstörning. No shit Sherlock.
Citat:
Ursprungligen postat av Bloggande feministdåre med osmaklig förkärlek till våld mot meningsmotståndare och en total oförmåga till logiskt, stringent och rationellt tänkande (tillika innehavare av stereotyp manshatarfrisyr)
Med min bakgrund (mitt tillägg - alltså medelklassbakgrund) har jag en massa perspektiv som kan vara problematiska i en vänsterkontext. Det jag själv har upplevt varit mest problematiskt har varit en viss idealism och en tendens att ställa mig över andra i egenskap av ”bildad”. Detta är något jag jobbat väldigt mycket med sedan jag började identifiera mig som vänster och insett vilka problem det leder till.
Jag tackar för att vi slipper ta del hur det var innan hon slutade upp med sitt självgoda von-oben beteende. Som uppenbarligen har att göra att hon är "bildad".
Hon ser en bildad altruist i spegeln.
Jag ser, i henne, en gravt dysfunktionell ung kvinna i uppenbart behov av att prata med en psykolog. Som jag faktiskt tycker, genuint, synd om. (Blir lite märklig syftning här, men jag låter vara kvar då jag tycker genuint synd både om Fanny för hennes (ganska uppenbara) problem och brister och om psykologen som kommer vara tvungen att lyssna på tjafs om patriarkyadayada tills öronen blöder)