2013-11-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Här har vi ett roligt fenomen. De här kvinnorna är så upptagna med att bekämpa allt sexistiskt och kvinnofientligt språkbruk, men att hylla en kvinna som ertappats med den rykande pistolen det är helt ok.

Ja, de är som vi konstaterat några gånger, logik är inte deras starka ämne.

Jag lever för min blogg som är skapat av de onda patriarkatet för att hålla mig i schack.
Citera
2013-11-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Samt att hon ska sluta skriva i wordpress? Skapat av män drivs säkert av män... Det är svårt för dessa kvinnor att leva i Patriarkatet, som förser dem med alla deras verktyg att basunera ut sitt budskap och vara sann mot läran.

Ursäkta, men fy fan vad korkade de är

Undrar hur primitiva de ska bli innan de kan ta sig ur det kapitalistiska samhället. TCP/IP uppfanns av den amerikanska militären, så de måste nog ännu längre ned. VonNeumann och Harvardarkitektur kan de ju inte använda, för det är också en produkt av det kapitalistiska samhället. Kan de ens använda grundläggande digitalteknik?

Kan vi dra in Tanja Suhinina i den här kretsen också? Hon verkar ha en del med Fanny och Helena att göra, även om hon som psykolog borde se personlighetsstörningarna spruta ur dem bägge två och inse att man ska ha så lite med de två att göra som det bara går.
Senast redigerad av IngetNick2 2013-11-05 kl. 11:39.
Citera
2013-11-05, 11:38
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Undrar hur primitiva de ska bli innan de kan ta sig ur det kapitalistiska samhället. TCP/IP uppfanns av den amerikanska militären, så de måste nog ännu längre ned. VonNeumann och Harvardarkitektur kan de ju inte använda, för det är också en produkt av det kapitalistiska samhället. Kan de ens använda grundläggande digitalteknik?

Icke att förglömma är att feministerna tillhör arten Homo sapiens och är skapade genom det värsta heteronormativa övergreppet som finns, nämligen sex mellan man och kvinna!!!

Onda, patriarkala spermier från en kvinnoförtryckande CIS-man (patriarkaliskt kodnamn: Far) med överdimensionerat våld borrar sig in i en oskyldig äggcell hos en stackars kvinna (patriarkaliskt kodnamn: Mor) som sen måste lida och förtjockas i 9 månader innan det lilla alienmonstret exploderar ut ur hennes skändade underliv.

Feminister är alltså skapade av bland annat manliga könsceller!!!! Patriarkatet lever i dem!!!! Det finns ingenstans att fly!!! We're all doomed, dooooooomed.....
Citera
2013-11-05, 19:10
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
http://www.arsinoe.se/frisyren/

Garvar arschlet av mig!

Det tragiska jag ser här, utöver att hon inte passar i frisyren, är de tydliga dragen av narcissism.
Bekräftelsebehovet, beundran över frisyren, självberömmet och att inget negativt får påpekas om håret.
Vill dock understrycka att det här är inget nytt, vi har vid det här laget sett otaliga bevis på att Fanny lider av en narcissistisk personlighetsstörning.
Citera
2013-11-05, 20:44
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Det tragiska jag ser här, utöver att hon inte passar i frisyren, är de tydliga dragen av narcissism.
Bekräftelsebehovet, beundran över frisyren, självberömmet och att inget negativt får påpekas om håret.
Vill dock understrycka att det här är inget nytt, vi har vid det här laget sett otaliga bevis på att Fanny lider av en narcissistisk personlighetsstörning.
En sak jag undrar över... Varför ska hon raka huvudet när hon inte rakar sig nånannanstans? Är inte det lite dubbelmoral?
Citera
2013-11-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
En sak jag undrar över... Varför ska hon raka huvudet när hon inte rakar sig nånannanstans? Är inte det lite dubbelmoral?
På vilket sätt är det dubbelmoral?
Citera
2013-11-06, 11:13
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
På vilket sätt är det dubbelmoral?

Hon tycker väl, som jag förstår, att all form för skönhetsvård är utformad för att gynna patriarket och således borde väl hårvård vara lika onaturligt som att raka armhålorna och fittan
Citera
2013-11-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OedipusRex
Hon tycker väl, som jag förstår, att all form för skönhetsvård är utformad för att gynna patriarket och således borde väl hårvård vara lika onaturligt som att raka armhålorna och fittan

Hon ser det ju inte som skönhetsvård. Hon ser det ju som att hon tar avstånd från skönhetsnormerna för kvinnor.
Citera
2013-11-06, 11:37
Medlem
talgoxens avatar
Ännu ett inlägg där hon beskriver hur mycket hon föraktar demokrati.

http://www.arsinoe.se/skit-for-helve...tt-ta-avstand/
Citera
2013-11-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen

Det tragiska är ju att den taktiken fungerar. Se t.ex. Maria Sveland och hennes försök att starta ett drev mot Janne Josefsson. Det visade sig att Maria Sveland hade blåljugit om hur det hela gick till, men det struntade media i att gräva vidare på.
Citera
2013-11-06, 21:51
Medlem
hogerspokets avatar
Någon har nämnt narcissistisk personlighetsstörning. No shit Sherlock.

Citat:
Ursprungligen postat av Bloggande feministdåre med osmaklig förkärlek till våld mot meningsmotståndare och en total oförmåga till logiskt, stringent och rationellt tänkande (tillika innehavare av stereotyp manshatarfrisyr)
Med min bakgrund (mitt tillägg - alltså medelklassbakgrund) har jag en massa perspektiv som kan vara problematiska i en vänsterkontext. Det jag själv har upplevt varit mest problematiskt har varit en viss idealism och en tendens att ställa mig över andra i egenskap av ”bildad”. Detta är något jag jobbat väldigt mycket med sedan jag började identifiera mig som vänster och insett vilka problem det leder till.

Jag tackar för att vi slipper ta del hur det var innan hon slutade upp med sitt självgoda von-oben beteende. Som uppenbarligen har att göra att hon är "bildad".

Hon ser en bildad altruist i spegeln.

Jag ser, i henne, en gravt dysfunktionell ung kvinna i uppenbart behov av att prata med en psykolog. Som jag faktiskt tycker, genuint, synd om. (Blir lite märklig syftning här, men jag låter vara kvar då jag tycker genuint synd både om Fanny för hennes (ganska uppenbara) problem och brister och om psykologen som kommer vara tvungen att lyssna på tjafs om patriarkyadayada tills öronen blöder)
Citera
2013-11-06, 22:00
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen

Det är ändå fascinerande hur mycket den här fåntratten till person (inte Talgoxen, alltså ;-) provocerar mig. Jag blir så jävla arg när jag läser sånt här kvalificerat odemokratiskt skit! Troligen för att jag befarar att hon trots allt har en fanclub. Ge mig något att slå sönder!

Och, nä, jag orkar inte tycka synd om ett ego som hennes.
Senast redigerad av gockeligock 2013-11-06 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in