Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladtoppen
http://www.arsinoe.se/man-och-femini...-stora-guiden/
Oj oj, nu börjar generaliseringarna hagla igen. Full psykos i textform.
"Som man har en också fått en massa förtryckarmetoder inlärda sedan barnsben, eftersom att vara man i detta samhälle är detsamma som att vara en förtryckare"
Hennes skrifter är så fulla av cyniska vanföreställningar, fallerande logik, motsägelser och indirekta attacker mot transpersoner att texterna bara kan klassas som värdelöst svammel.
Vem som helst som följt Fannys eskapader ett tag. och som sett hur hon reagerar och utagerar sina neuroser, bör ha insett att hon skulle komma att rikta en ljungande bannstråle mot sin tidigare transtjej-flickvän. Alla som Fanny har brutit med blir sedan värdelösa svikare i hennes värld.
Den här tjejen lever verkligen i sin egen mentala bubbla. Dessutom är hon helt omedveten om hur arrogant exkluderande hon faktiskt är i sin syn på vem som får vara feminist. Inte för att jag bryr mig egentligen, men det är tragikomiskt att sådana här figurer tas emot med sådan vördnad av media och sina fans på fejan etc.
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny
För mig är det inte så viktigt vem som är och inte är feminist. Jag har en ganska generös definition av vem som är feminist, jag anser att alla som känner till att det finns en könsmaktsordning och tycker att den bör krossas är feminister.
Och ja, tydligen råpucklade hon på (troligtvis) sin tidigare transpartner i Marocko, innan hon bröt samman helt:
http://www.arsinoe.se/problematic-fave/
Agnes kommentar till den posten är bara för mycket:
Citat:
All styrka till dig. Du är min favorit och har alltid varit det. Du gjorde mig till feminist. Du tog mig ur det otroligt destruktiva förhållande jag befann mig i när jag började läsa din blogg. Du lärde mig att hata män, och det gjorde mig till en starkare människa. Tack för allt Fanny! Vill ge dig all styrka som du har gett mig. Du är inte problematisk. (att vi sen matchade på tinder gjorde ju inte heller saken sämre. men jag blev för starstruck för att våga skriva). All styrka till dig!
Som KSMB sjöng, "du blir hedersmedlem i sekten..."