2013-09-27, 00:01
Medlem
remixutoheavens avatar
Förstår inte varför det ska gnällas och bojkottas? Det är ett företag som betalar för att få göra sina reklamsnuttar och om de då inte vill ha en homosexuell familj som visar deras produkter. Så vad är problemet? Bögarna kan ha dé.
Citera
2013-09-27, 00:02
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
Homosexuella är människor om du inte visste det. De har lika MÄNNISKOVÄRDE som du och jag, därav ska de också visas i reklam då och då. Reklam ska vara representativ. Det förstår inte Barilla.
Vad då "ska vara"? Är det ni vänsterpartister som har bestämt detta?
Citera
2013-09-27, 00:04
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Ja eller så fortsätter man köra sitt race, finns ett bra exempel från USA med snabbmatskedjan
Chick-fil-a
http://www.chick-fil-a.com/

som fick ett rejält uppsving när de gick emot homolobbyn.
29.9% ökade de sin försäljning med när de gick emot homolobbyn under Chick-fil-A appreciation day.
Bögarna och deras supportrar är inte speciellt många MEN de är väldigt högljudda och väldigt påstridiga.

Liknande situationer har även uppstått åt det andra hållet, med exempelvis Oreo-kampanjen inför förra årets Pride eller Disney som har blivit hotade med bojkott för att de inte har försökt motarbeta Gay Days at Disney World och liknande HBTQ-event. I båda fallen har den positiva responsen övervägt bojkottsförsöken rätt ordentligt. Antar att detta stämmer oavsett vilken åsikt det handlar om.

Personligen finner jag det en aning fånigt att göra politiska manifestationer av så banala saker som olika livsmedelsmärken. Jag vet att jag rent tekniskt sett stödjer människor med andra åsikter än mina egna, men jag kommer fortsätta äta Barilla-produkter och gå och se Ender's Game när den kommer ut. Gillar man en produkt så gör man.
Senast redigerad av Fiolito 2013-09-27 kl. 00:11.
Citera
2013-09-27, 00:08
Medlem
I vanlig ordning är allting vridet och uppförstorat för att alla ska bli så upprörda som möjligt.
Jag läser aldrig aftonbladet och tänker inte gå in där nu heller bara för o få reda på hur dom har spetsat till det ytterligare.

I Engelska The Guardian ser det hela en smula annorlunda ut.
http://www.theguardian.com/world/201...la-boycott-gay

Citat:
For us the concept of the sacred family remains one of the basic values of the company,
he told Italian radio on Wednesday evening.
"I would not do it but not out of a lack of respect for homosexuals who have the right to do what they want without bothering others …
[but] I don't see things like they do and I think the family that we speak to is a classic family."

Citat:
Well, if they like our pasta and our message they will eat it;
if they don't like it and they don't like what we say they will … eat another.

Och den såkallade pudeln, kan man ju gissa är redigerad av någon pressexpert.
Så här menar man i samma artikel att Barilla ska ha uttalat sig efteråt.

Citat:
I apologise if my words generated misunderstandings or arguments,
or if they offended the sensibilities of some people.

Det sista är ju faktiskt ren humor. ...or if they offended the sensibilities of some people

Ber om ursäkt om en del av texten bryts av lite märkligt här.
Senast redigerad av Daniel-Malmo 2013-09-27 kl. 00:15. Anledning: Försökt redigera quotes.
Citera
2013-09-27, 00:08
Medlem
Bastubans avatar
Med största sannolikhet tog inte bögarna illa upp alls, förutom hipsterbögara som tar illa upp av allt, men inte förrän de fick reda på citatet.
Citera
2013-09-27, 00:16
Medlem
Torps avatar
Vilket jävla tjat. Om inte Barilla vill ha homosexuella par i sina reklamer så ska dom inte ha det, punkt. Anledningen är irrelevant.
Citera
2013-09-27, 00:35
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Homosexuella är människor om du inte visste det. De har lika MÄNNISKOVÄRDE som du och jag, därav ska de också visas i reklam då och då. Reklam ska vara representativ. Det förstår inte Barilla.

Du har ingenting att göra med vem/vad/vilka privata företag vill visa i sina reklamer. Vitsen med företag är att göra maximal vinst, inte att tjäna minoriteter.

Detta uttalandet var hursomhelst dumt.
Citera
2013-09-27, 00:40
Medlem
Slowbros avatar
Citat:
Homosexuella är människor om du inte visste det. De har lika MÄNNISKOVÄRDE som du och jag, därav ska de också visas i reklam då och då. Reklam ska varaa representativ. Det förstår inte Barilla.

Reklam har inga obligationer att vara representativt för något alls. Om Barilla vill ha kärnfamiljer i sina reklamer så ska de få ha sina kärnfamiljer i reklamer. Utan att homosexuella gråter över det.
Citera
2013-09-27, 00:45
Medlem
MiniGangsters avatar
bögar äter väl inte ens pasta?? Är inte fint nog haha.

Nämen bra gjort av honom, skulle jag äga ett sånt stort företag skulle inte jag heller tveka att låta min åsikter styra företaget.
Citera
2013-09-27, 00:54
Medlem
PositiveNegatives avatar
Jag har precis gått ner 7 kilo genom att inte käka kolhydrater. Fuck that, ska vräka i mig så mycket pasta nu alltså. Riktigt bra gjort av barilla!!
Citera
2013-09-27, 00:59
Medlem
Jag har inte läst intervjun, men jag har läst Aftonbladets artikel. Men kan bara tänka mig vilken knepig situation Guido Barilla förmodligen ställdes inför.

Den här intervjun är påhittad av mig:
"Har ni några planer på att ha homsexuella par på era förpackningar?"
"Nej."
"Varför inte?"

Om han inte har några planer på att ha homosexuella par på sin förpackning, vad fan ska han svara här? Finns det något sätt att komma undan utan att bli lynchad av HBT-rörelsen?

Hans svar blev: "– Vi kommer aldrig att ha med någon homosexuell familj i vår reklam eftersom vi gillar den traditionella familjen, säger han till radiokanalen, enligt qx.se."

Ärligt talat så ställer jag mig på Barillas sida den här gången.
Citera
2013-09-27, 01:04
Medlem
Sumo7s avatar
Det jag undrar över varför reportern tycker det är så viktigt att ha med ett homo par?
Företaget bestämmer väl själva hur deras reklam ska se ut, herregud..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in