2013-09-26, 22:18
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Barilla Group kommer aldrig att ha med en homosexuell familj i sin reklam.

Det slog delägaren Guido Barilla fast i en intervju med Radio24 i går.

– Vi kommer aldrig att ha med någon homosexuell familj i vår reklam eftersom vi gillar den traditionella familjen. Och om homosexuella inte gillar det kan de alltid äta pasta från någon annan tillverkare, säger han till radiokanalen, enligt qx.se.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17550401.ab
Bra agerat av Barilla att inte vika ner sig för Böglobbyn, tror att många kommer att köpa pastan av det här märket nu, i alla fall vi som månar om kärnfamiljen..
Måste ju ett företag själva få välja om dom vill förknippas med bögar tycker man ju, inget som ska påtvingas dom..
Citera
2013-09-26, 22:25
Ja pk tåget kan bli lite patetiskt ibland. Den där resreklamen där lilla pojken klär ut sig till snövit är lite överdriven tycker jag.
Citera
2013-09-26, 22:27
Medlem
gersmans avatar
Snarare borde IKEA pusha för att sälja fler garderober.
Citera
2013-09-26, 22:34
Medlem
ManJuices avatar
"Homosexuella bojkottar företaget"

Pfftt... hahaah...

Kanske en förlust på vadå 0,02% i marknadsandelar, men säkert ökade marknadsandelar på minst 10% av folk som istället håller med dom. Mitt senaste köp var från ZETA men nästa gång blir det nog Barilla, även om jag tycker att dom båda är bra.

Bästa vore ju om alla pastatillverkare bojkottade homotjafset så får stjärtgossarna göra sin egen pasta istället, tänk om mjöltillverkarna också bojkottar vad ska dom då ta sig åt?
Citera
2013-09-26, 22:35
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Varför skulle man ha en homosexuell familj i en reklam?
Citera
2013-09-26, 22:36
Medlem
sommarlovs avatar
Gu så skönt och befriande att någon vågar ha en egen åsikt!

Spelar mindre roll om det är rätt eller fel, att ha sin åsikt är det som räknas.
Citera
2013-09-26, 22:39
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
"Homosexuella bojkottar företaget"

Pfftt... hahaah...

Kanske en förlust på vadå 0,02% i marknadsandelar, men säkert ökade marknadsandelar på minst 10% av folk som säkert håller med dom.

Bästa vore ju om alla pastatillverkare bojkottade homotjafset så får stjärtgossarna göra sin egen pasta, tänk om mjöltillverkarna också bojkottar vad ska dom då ta sig åt?

Du tror alltså att homosexuella och de som sympatiserar med dem är max 0.02%? Medans homofober som tidigare köpt pasta av andra märken men nu går över till Barilla kommer ge en ökning på 10%?
Du kanske borde logga ut från Flashback ibland och ta en titt i den verkliga världen.
Citera
2013-09-26, 22:47
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Du tror alltså att homosexuella och de som sympatiserar med dem är max 0.02%? Medans homofober som tidigare köpt pasta av andra märken men nu går över till Barilla kommer ge en ökning på 10%?
Du kanske borde logga ut från Flashback ibland och ta en titt i den verkliga världen.
Men vadå man behöver ju inte vara homofob för att hålla med dom eller byta till barilla!
Citera
2013-09-26, 22:52
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men vadå man behöver ju inte vara homofob för att hålla med dom eller byta till barilla!

Vad ska man annars kalla det tycker du?
Citera
2013-09-26, 22:52
Medlem
Summerbirds avatar
Nu har ju dock Guido Barilla insett sitt misstag och gjort en pudel:

Citat:
Jag högaktar alla former av äktenskap och familjer, säger Guido Barilla i ett meddelande som lagts ut på pastatillverkarens svenska Facebooksida.

Guido Barilla säger att han hyser den ”största respekt för alla människor, utan någon som helst åtskillnad”.

– Till alla er som blev illa berörda, ber jag om ursäkt för hur resonemanget jag försökte göra i intervjun uppfattades. Jag förstår att kommentarerna var kränkande och de representerar inte min genuina åsikt, säger Guido Barilla enligt meddelandet.

Citera
2013-09-26, 22:53
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Vad ska man annars kalla det tycker du?
Du kunde skrivit pasta-älskare det hade funkat!
Citera
2013-09-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Nu har ju dock Guido Barilla insett sitt misstag och gjort en pudel:

Detta ständiga fjäskande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto