2013-09-27, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Inga. Undrar bara varför du inte ska köpa Barilla bara för de väljer att inte ha med homosexuella i sina reklamfilmer. Din "protest" finner jag komisk.

Barilla är ett företag, de har tjänat in sina pengar och då är det självklart att de väljer att göra precis vad de vill med dessa pengar. Tycker de att homosexuella inte passar in i deras image så är det deras beslut, ingen annans.

Men jag beskrev ju klart och tydligt varför!
Varför ställer du en fråga till mig när jag klart och tydligt angett orsaken redan?
Min protest anser du komisk..
Jag anser att du är tragisk.. Du läser ju inte andras argument!
Jag skrev att han var en hater. Förstår du nu? Läs gärna om mitt inlägg ditt mähä.
Citera
2013-09-27, 22:55
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjosansa
Jag skrev att han var en hater. Förstår du nu? Läs gärna om mitt inlägg ditt mähä.
Du ska sluta köpa Barilla för han är en hater? Men lilla gubben, han har inget emot bögar, han vill inte ha med bögar i sin reklamfilm för det passar inte företaget.

Jag respekterar att du inte gillar det han sa, men du måste förstå varför han sa det, och jag försöker förklara för dig varför han sa som han sa, vilket du kan ta och läsa i OP.
Citera
2013-09-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
"Homosexuella bojkottar företaget"

Pfftt... hahaah...

Kanske en förlust på vadå 0,02% i marknadsandelar, men säkert ökade marknadsandelar på minst 10% av folk som istället håller med dom. Mitt senaste köp var från ZETA men nästa gång blir det nog Barilla, även om jag tycker att dom båda är bra.

Bästa vore ju om alla pastatillverkare bojkottade homotjafset så får stjärtgossarna göra sin egen pasta istället, tänk om mjöltillverkarna också bojkottar vad ska dom då ta sig åt?

Hahahhahahahha vad kul, haha jättekul, ha det var verkligen komiskt och stereotypt, hahahaha
Citera
2013-09-28, 01:01
Medlem
Att man är homofobiska i Italien är väl ingen större nyhet och det här kommer inte påverka företaget särskilt mycket. Om några veckor är det här helt bortglömt.
Citera
2013-09-28, 01:17
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Inga. Undrar bara varför du inte ska köpa Barilla bara för de väljer att inte ha med homosexuella i sina reklamfilmer. Din "protest" finner jag komisk.

Barilla är ett företag, de har tjänat in sina pengar och då är det självklart att de väljer att göra precis vad de vill med dessa pengar. Tycker de att homosexuella inte passar in i deras image så är det deras beslut, ingen annans.

Liksom det är andras beslut att bojkotta om de vill. Alla gör som de vill, alla nöjda.
Citera
2013-09-28, 01:21
Medlem
mrnitrouss avatar
Kommer bara köpa Barilla framöver! Att någon verkligen har en åsikt och vågar stå för den... Kudos!
Citera
2013-09-28, 01:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrnitrous
Kommer bara köpa Barilla framöver! Att någon verkligen har en åsikt och vågar stå för den... Kudos!

Kan inte mera än instämma ! Har inget emot homosexuella.., men detta konsekventa fjäskande av en människogrupp står mig upp i halsen.

Forza Italia
Citera
2013-09-28, 01:41
Medlem
Parniels avatar
Så jävla bra att någon står upp och inte ger sig för den här jävla cirkusen. Om man inte älskar bögar så är man homofob. Det har gått för långt. Har inget emot homosexuella, bryr mig inte vad folk gör i sina sovrum, men det har gått för långt. Nu för tiden ska alla företag/organisationer och människor visa att man inte är homofober. Värst hittills är ju att de vill införa regnbågsfärgade skosnören till fotbollsskorna för alla Premier Leaguelag. Give me a fucking break. Var bögar om ni vill, men påtvinga inte det på oss andra.

Imorgon blir det spaghetti och köttfärssås.

Forza Italia
Senast redigerad av Parniel 2013-09-28 kl. 01:51.
Citera
2013-09-28, 02:21
Medlem
LucioFontanas avatar
Varför ska man gå ut o säga att man inte kommer att ha homosexuella i sin reklam? Det verkar ju vara en riktig idiot som säkert brukar knulla snubbar o suga kuk, men som måste göra ett statement som snubbar gör väldigt ofta. "Misstänk inte mig för att vara bög för jag hatar bögar"

Det finns annan pasta Barilla din jävla smygbög, det tråkiga är väl att den fan äger wasa knäckebröd oxå, därför ska jag aldrig mer köpa det brödet heller.

Fuck Barilla, fuck Wasa knäcke, fuck alla homofober!

vilka hetron pratar om bögar överhuvud taget? INGEN?
Citera
2013-09-28, 06:45
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
klipp>
vilka hetron pratar om bögar överhuvud taget? INGEN?

Jag tycker å andra sidan bögar är jättebra, det tar bort två ur de som gillar brudar. Skulle 99% vara bögar så har jag ju alla tjejer för mig själv.

Så hetros tänker nog på bögar i positiva tankegångar, fast man är ju tvungen att tänka 2 gånger innan man fattar fördelen med dom.

Lebbar däremot tycker jag är slöseri...
Citera
2013-09-28, 11:55
Medlem
Uncle Dukes avatar
Typiskt förstockade italienargubbar att slänga ur sig sådana grejer. Själv käkar jag bara Kungsörnen, man är väl patriot!
Citera
2013-09-28, 11:59
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Ja pk tåget kan bli lite patetiskt ibland. Den där resreklamen där lilla pojken klär ut sig till snövit är lite överdriven tycker jag.

Vilken reklamfilm är det?

Har sett flera på Facebook som bojkottar Barilla nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in