2013-09-26, 22:56
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Nu har ju dock Guido Barilla insett sitt misstag och gjort en pudel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17550401.ab
Jag tror dock inte att han kommer välja att ha en bögfamilj i företagets reklam.
Han må göra en pudel, men hans första åsikter är ju vad han egentligen tycker.

Ibland behöver man göra sådant för att rädda sitt företags rykte i vårt sjuka perversa samhälle.
Senast redigerad av ManJuice 2013-09-26 kl. 23:04.
Citera
2013-09-26, 22:57
Medlem
TailgunnerJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Varför skulle man ha en homosexuell familj i en reklam?

Homosexuella är människor om du inte visste det. De har lika MÄNNISKOVÄRDE som du och jag, därav ska de också visas i reklam då och då. Reklam ska vara representativ. Det förstår inte Barilla.
Citera
2013-09-26, 23:00
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Jag tror dock inte att han kommer placera ha en bögfamilj som reklam ändå.

Ibland behöver man göra sådant för att rädda sitt företags rykte i vårt sjuka perversa samhälle.
Men vilka gör reklam där man är tydlig med att de är homosexuella då! Rent spontant känns det ju som det skulle vara en förlorar-affär asså!
Citera
2013-09-26, 23:00
Medlem
rootbits avatar
Skönt med företag som vågar stå upp för sina traditionella värderingar!

Blir så trött när homosympatisörer trycker på folk sina åsikter med argumentet "det är faktiskt 2013!".

Ska man hävda samma sak när man försöker trycka på någon vänsterliberala åsikter, mångkultur eller varför inte ren kommunism? Det är inte demokratiskt för fem öre. Jag tycker väl för fan vad jag vill oavsett vilket jävla år det är!

Jag kan personligen acceptera att folk är homosexuella, det är inte min sak att bestämma. Däremot behöver jag inte gilla det per automatik och definitivt inte bara för att göra någon annan glad.

Den enda mångfald jag faktiskt respekterar är den demokratiska åsiktsfriheten...
Citera
2013-09-26, 23:01
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
Homosexuella är människor om du inte visste det. De har lika MÄNNISKOVÄRDE som du och jag, därav ska de också visas i reklam då och då. Reklam ska vara representativ. Det förstår inte Barilla.
Vadå jag trodde de ville tjäna pengar inte göra bögar glada för att de får synas ibland!
Citera
2013-09-26, 23:01
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ja, den ska representativ precis som du säger och eftersom att homosexuella är en ytterst liten minoritet bör också uppmärksamheten dom får vara i proportion till deras andel - något som inte alls sker idag utan tvärtom.
Citera
2013-09-26, 23:07
Medlem
rootbits avatar
Citat:

Det finns inget SKA när det kommer till reklam. Betalar Barilla för en reklamfilm har de väl för fan rätt att ha vem de vill i filmen.

Reklam är till för att sälja produkter och är således ingen gratismegafon för politiska grupperingar i samhället.

Står Barilla bakom sina traditionella värderingar och tycker att deras åsikter är värda priset att bli av med homosexuella kunder så är det deras demokratiska val! Le och lev med det...
Citera
2013-09-26, 23:07
Medlem
Citat:
"De är också människor" vad har människovärde med detta att göra? Varför bry sig om vad en viss familj har för läggning? Det här tramset om att allt ska vara representativt, varför då? Är det en tvångsgrej människor lider av eller nåt tro?
Senast redigerad av Big_Cohones 2013-09-26 kl. 23:17.
Citera
2013-09-26, 23:12
Medlem
Är det någon som vet hur frågan som ställdes löd?

Jag har inget emot homosexuella personer, vad som försiggår i ett pars sovrum intresserar mig inte och reklam gillar jag inte.

Om de beslutar sig för att gör någon mer reklam, så hade det varit uppskattat om den var kort och koncist - det handlar om matvaror och jag är inte dugg intresserad av någon familjeberättelse.
Citera
2013-09-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Är det någon som vet hur frågan som ställdes löd?

Jag har inget emot homosexuella personer, vad som försiggår i ett pars sovrum intresserar mig inte och reklam gillar jag inte.

Om de beslutar sig för att gör någon mer reklam, så hade det varit uppskattat om den var kort och koncist - det handlar om matvaror och jag är inte dugg intresserad av någon familjeberättelse.
Förmodligen samma löjliga grej när det var rabalder i tidningarna om att många inte ville ha en jude till statsminister, "Vill du ha en jude till statsminister?"
Citera
2013-09-26, 23:37
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Jag tror dock inte att han kommer välja att ha en bögfamilj i företagets reklam.

Ja eller så fortsätter man köra sitt race, finns ett bra exempel från USA med snabbmatskedjan
Chick-fil-a
http://www.chick-fil-a.com/

som fick ett rejält uppsving när de gick emot homolobbyn.
29.9% ökade de sin försäljning med när de gick emot homolobbyn under Chick-fil-A appreciation day.
Bögarna och deras supportrar är inte speciellt många MEN de är väldigt högljudda och väldigt påstridiga.

Barilla gör fel som pudlar, hade de inte pudlat hade jag enbart handlat Barillas pasta i framtiden, nu försätter jag som vanligt. Hade även påtalat för andra att handla Barilla, precis som jag påtalar för andra att inte handla McDonalds för att de är ett bögföretag ( http://www.lifesitenews.com/news/arc...8/jul/08073002 ).
Citera
2013-09-26, 23:41
Medlem
usb3s avatar
Är det bara jag som inte fattar hur bögarna kunde ta så illa upp? Snubben säger ju bara att de inte vill ha bögar som gör reklam för pastan. Hade jag haft en korvfabrik hade jag inte velat att bögarna gjorde reklam för min korv. Tror att bögar i reklam kan vara en ganska dålig affär. Finns väl för fan en anledning att folk inte brukar böga sig i reklam.

Nä, så jävla förbannad blir jag att alla minoriteter ska tillåtas bli så jävla kränkta hela tiden. När får vi vita män bli kränkta utan att någon gör parodi på oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in