2013-09-28, 12:01
Medlem
HashCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Så jävla bra att någon står upp och inte ger sig för den här jävla cirkusen. Om man inte älskar bögar så är man homofob. Det har gått för långt. Har inget emot homosexuella, bryr mig inte vad folk gör i sina sovrum, men det har gått för långt. Nu för tiden ska alla företag/organisationer och människor visa att man inte är homofober. Värst hittills är ju att de vill införa regnbågsfärgade skosnören till fotbollsskorna för alla Premier Leaguelag. Give me a fucking break. Var bögar om ni vill, men påtvinga inte det på oss andra.

Imorgon blir det spaghetti och köttfärssås.

Forza Italia
Sverige borde göra som Ryssland, införa en lag som förbjuder bögpropaganda.
Citera
2013-09-28, 12:08
Medlem
fixxxers avatar
Då vet man vilket märke man väljer i framtiden. Barilla!
Citera
2013-09-28, 13:03
Medlem
sunepilosners avatar
Jag tror inte bögar köper så värst mycket spagetti.
Spagetti är alldeles för smal för att riva bra i rumpan.
Däremot kunde kanske Fyffes bananer eller Scans falukorv öka i försäljning om...
Citera
2013-09-28, 13:20
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Homosexuella ska inte särbehandlas. Om Barilla inte vill ha med homosexuella i sina reklamfilmer så är det deras beslut, det är deras pengar och dom gör precis vad dom vill.
Ni fattar ju ingenting.

Det är givetvis deras beslut. Det är ingen som tvingar dem att ha med homosexuella i sina reklamfilmer. Scenariot var hypotetiskt. Det är extremt enkelt att slingra ur sig ett pk-svar om varför man bara vill visa klassiska kärnfamiljer, och det är förståeligt ur en marknadsföringsmässig synvinkel. Men nu kom han istället med ett idiotiskt uttalande som framställer honom som homofobisk, istället för att stå neutral till frågan. Det är därför folk är upprörda och uppmanar till bojkott.

Om man inte visar judar är det ingen som bryr sig. Om man säger att man aktivt väljer att inte visa judar därför att man är nazist, då är det en annan femma.
Citera
2013-09-28, 13:26
Medlem
Jag kommer definitivt inte köpa barilla igen.

Kärlek är kärlek, inte fan ska man gå runt och bry sig vilket jävla kön det gäller. Vi är ju inte grottmänniskor längre.
Citera
2013-09-28, 13:49
Medlem
HashCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterbottle

Kärlek är kärlek, inte fan ska man gå runt och bry sig vilket jävla kön det gäller. Vi är ju inte grottmänniskor längre.
Men skärp dig! Det är inte så att Barilla är en antibög-lobby. Vem fan hänger egentligen upp sig på en sån här liten, irrelevant sak? Givetvis handlar man produkter från företag efter kvalité och pris. Att man ska börja bojkotta företag enbart på grund av att de inte vill ha med bögar i deras reklamfilm är ju hur dumt som helst. Du är löjlig.
Citera
2013-09-28, 13:52
Medlem
wzbzs avatar
Jag vill se ett konkurrerande pastaföretag nu göra en reklamfilm med homosexuella. Det vore grädden på moset!
Citat:
Ursprungligen postat av Waterbottle

Tack!
Citera
2013-09-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Då vet man vilket märke man väljer i framtiden. Barilla!

Det blir nog ett nollsummespel. Några slutar köpa Barilla, andra börjar köpa Barilla : 0.

HBT personer får väl gå över till RIS!
Citera
2013-09-28, 14:12
Medlem
HashCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Jag vill se ett konkurrerande pastaföretag nu göra en reklamfilm med homosexuella. Det vore grädden på moset!

Tack!
Blev du butthurt för att du själv är bög eller? Seriöst, detta hets alltså...
Och bara för det ska jag svara på ditt tidigare idiotinlägg som jag egentligen inte ville slösa tid på att behandla.
Citat:
Ni fattar ju ingenting.

Det är givetvis deras beslut. Det är ingen som tvingar dem att ha med homosexuella i sina reklamfilmer. Scenariot var hypotetiskt. Det är extremt enkelt att slingra ur sig ett pk-svar om varför man bara vill visa klassiska kärnfamiljer, och det är förståeligt ur en marknadsföringsmässig synvinkel. Men nu kom han istället med ett idiotiskt uttalande som framställer honom som homofobisk, istället för att stå neutral till frågan. Det är därför folk är upprörda och uppmanar till bojkott.

Om man inte visar judar är det ingen som bryr sig. Om man säger att man aktivt väljer att inte visa judar därför att man är nazist, då är det en annan femma.
Alltså din liknelse är ju bristfällig. Han sa ju inte att han var homofob, därmed går den inte ihop med hans verkliga uttalande. Kan du nu sluta predika din kontraproduktiva PK-propaganda och hets? Sluta vinkla händelser till dina egna motiv. Sluta desinformera. Är du med i SSU/Ungvänster eller vad är det frågan om? Detta kollektiv brukar nämligen befinna sig en slags verklighetsfrånvaro, tänka svartvitt, vara missinformerade, desinformerar o.s.v... Typ som du.
Senast redigerad av HashCat 2013-09-28 kl. 14:16.
Citera
2013-09-28, 14:18
Medlem
wzbzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HashCat
Han sa ju inte att han var homofob, därmed går den inte ihop med hans verkliga uttalande.
Det är ju en tolkningsfråga..
Citera
2013-09-28, 14:19
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
"Homosexuella bojkottar företaget"

Pfftt... hahaah...

Kanske en förlust på vadå 0,02% i marknadsandelar, men säkert ökade marknadsandelar på minst 10% av folk som istället håller med dom. Mitt senaste köp var från ZETA men nästa gång blir det nog Barilla, även om jag tycker att dom båda är bra.

Bästa vore ju om alla pastatillverkare bojkottade homotjafset så får stjärtgossarna göra sin egen pasta istället, tänk om mjöltillverkarna också bojkottar vad ska dom då ta sig åt?
Om du tror att försäljningen ökar med 10% är du naiv och förstår dig inte på marknaden idag och om du tror att bara för att de inte har bögar i sin reklam betyder det att bögar inte kan köpa pastan är du ja.. ska inte komma med förlämpningar till randoms på internet men tänk själv längre än din intolleranta räckvid.
Citera
2013-09-28, 14:27
Medlem
HashCats avatar
Citat:
Det är ju en tolkningsfråga..
Så här skrev du.
Citat:
Observera det fetstilta. DÄRFÖR ATT MAN ÄR NAZIST. Då är det ingen tolkningsfråga längre, smartass. Men visst, fortsätt du att vinkla saker bäst det passar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in