Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-19, 23:44
  #97
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
DN har varit kass länge men numera är den nästan lika tunn som Metro.

Så bra då!

Spörsmål: Vad är bättre än en tunn DN?
Svare: En ännu tunnare DN.

Om utvecklingen från 80-talet då DNs söndagsutgåva kom i 5 delar som var stora som ladugårdsväggar när man slog upp dom har den idag förvandlats till en liten fånig tabloidtidning, till storlek och innehåll förväxlande lik den tillfälliga gratis-vänster-tidningen metro.

I den underbara granntråden om gammelmedias föreståeende död, så nämner jag (kanske flera) att om utvecklingen fortsätter linjärt som den sett ut dom senaste decenierna så finns inga tidnignar kvar alls redan 2022.

Tittar man på DNs utveckling så kommer finns det inget som talar för att trenden skulle vändas på något sätt. Varför skulle den det? Det finns inte ett enda tecken som tyder på att DN skulle ens skaffa sig en idé om att återgå till en mer seriös journalistik. Den tanken finns liksom inte på kartan.

Nästa steg för DN att konkuera med är En Ding Ding Värld. Innehållsmässigt så är man ju redan nära, mest det fysiska formatet som återstår att justera.
Citera
2016-12-20, 00:09
  #98
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Deras senaste satsning, att ge sig på kvinnliga (ledar)skribenter som inte håller sig i den förment liberala fållan verkar inte ha fallit helt väl ut. Wolodarski verkar ha satsat på fel häst. Igen
Citera
2016-12-29, 06:46
  #99
Medlem
gato12s avatar
Kanske off-topic men man försöker fula sig när det gäller faktureringen. Nu senast fick jag två, identiska fakturor, på 98 kronor styck, när jag hoppat på ett erbjudande på en månad för 49 kr. Man menar att jag ska betala 49 kr för en tidigare period också. Två gånger.

Vilket man kanske lyckas med om nån bara betalar av sina räkningar utan att kolla så noga var de kommer ifrån.

Noterar när jag kollar upp mitt konto att jag också betalat 98 kr den åttonde december. Och nu vill de alltså dra samma metod en gång till, men de blev lite för giriga och skickade ut två stycken.

Edit: man har såklart tagit bort möjligheten att mejla kundservice, det skulle ju vara för lätt, nu ska man chatta på kontorstid, mellan 8 och 16, när folk arbetar.
__________________
Senast redigerad av gato12 2016-12-29 kl. 06:53.
Citera
2016-12-29, 08:13
  #100
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kanske off-topic men man försöker fula sig när det gäller faktureringen. Nu senast fick jag två, identiska fakturor, på 98 kronor styck, när jag hoppat på ett erbjudande på en månad för 49 kr. Man menar att jag ska betala 49 kr för en tidigare period också. Två gånger.

Vilket man kanske lyckas med om nån bara betalar av sina räkningar utan att kolla så noga var de kommer ifrån.

Noterar när jag kollar upp mitt konto att jag också betalat 98 kr den åttonde december. Och nu vill de alltså dra samma metod en gång till, men de blev lite för giriga och skickade ut två stycken.

Edit: man har såklart tagit bort möjligheten att mejla kundservice, det skulle ju vara för lätt, nu ska man chatta på kontorstid, mellan 8 och 16, när folk arbetar.
Om nån är intresserad, kontaktar kundtjänst och slipper betala nånting...men tänk alla dom som inte bryr sig/inte orkar.
Citera
2017-01-07, 21:12
  #101
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kanske off-topic men man försöker fula sig när det gäller faktureringen. Nu senast fick jag två, identiska fakturor, på 98 kronor styck, när jag hoppat på ett erbjudande på en månad för 49 kr. Man menar att jag ska betala 49 kr för en tidigare period också. Två gånger.

Vilket man kanske lyckas med om nån bara betalar av sina räkningar utan att kolla så noga var de kommer ifrån.

Noterar när jag kollar upp mitt konto att jag också betalat 98 kr den åttonde december. Och nu vill de alltså dra samma metod en gång till, men de blev lite för giriga och skickade ut två stycken.

Edit: man har såklart tagit bort möjligheten att mejla kundservice, det skulle ju vara för lätt, nu ska man chatta på kontorstid, mellan 8 och 16, när folk arbetar.

Det där är riktigt äckligt. Så beter sig postboxföretag som lurar dementa... och nu gör DN det med för småpengar.
Citera
2017-01-07, 21:26
  #102
Medlem
Alt-Kikes avatar
Både jag och mina föräldrar prenumererar fortfarande på DN. Varför skulle vi inte? DN är Sveriges bästa tidning. Peter kommer att gå till minnes som en av de största tidningsmännen i Sveriges historia för sina insatser som chefredaktör då han lotsade Bonniers flaggskepp genom det nya århundradets stora utmaningar.
Citera
2017-01-07, 21:32
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Både jag och mina föräldrar prenumererar fortfarande på DN. Varför skulle vi inte? DN är Sveriges bästa tidning. Peter kommer att gå till minnes som en av de största tidningsmännen i Sveriges historia för sina insatser som chefredaktör då han lotsade Bonniers flaggskepp genom det nya århundradets stora utmaningar.
Skön ironi!
Citera
2017-01-08, 00:28
  #104
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Både jag och mina föräldrar prenumererar fortfarande på DN. Varför skulle vi inte? DN är Sveriges bästa tidning. Peter kommer att gå till minnes som en av de största tidningsmännen i Sveriges historia för sina insatser som chefredaktör då han lotsade Bonniers flaggskepp genom det nya århundradets stora utmaningar.

Jag har inget problem med att du har den åsikten, statistiskt sett så finns det ju bevisligen sådana som tycker att PW är bra. Du är en av dem.
Citera
2017-01-08, 12:49
  #105
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag har inget problem med att du har den åsikten, statistiskt sett så finns det ju bevisligen sådana som tycker att PW är bra. Du är en av dem.
Det vore att ljuga att påstå att det går som tåget för tidningarna, men det är ju nu de behöver oss läsare och prenumeranter som mest. Tidningar och media är viktiga institutioner i alla demokratier. Så varför inte bara ha lite tålamod. Jag har fullt förtroende för Peter, som är jude (liksom jag) och judar är alltid i spetsen för allt nyskapande. Hade inte han trott på tidningsmediet i allmänhet och DN i synnerhet så hade han inte varit kvar som chefredaktör. Peter skulle jag vilja påstå vara svensk mainstream-medias svar på Moses. Han kan, och kommer, ta oss genom öknen.
Citera
2017-01-08, 17:19
  #106
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Det vore att ljuga att påstå att det går som tåget för tidningarna, men det är ju nu de behöver oss läsare och prenumeranter som mest. Tidningar och media är viktiga institutioner i alla demokratier. Så varför inte bara ha lite tålamod. Jag har fullt förtroende för Peter, som är jude (liksom jag) och judar är alltid i spetsen för allt nyskapande. Hade inte han trott på tidningsmediet i allmänhet och DN i synnerhet så hade han inte varit kvar som chefredaktör. Peter skulle jag vilja påstå vara svensk mainstream-medias svar på Moses. Han kan, och kommer, ta oss genom öknen.

Någon Moses är han inte, snarare en Dan.
Han ligger där längs med vägen och huggar hästarna i benet.

Han är skapar problem för Israel, vilken dum liten best han är.
För att vara Jude så är han oftantligt korkad, skulle gissa att han ses som den svarta geten i gemenskapen där alla skvallrar om att han fått jobbet genom att han blåser som en dammsugare.


Och för att svara på frågan:
Nej DN har aldrig varit sämre än med Wolodraskis. Bonniers är idioter som har Dvärg-Dan med Dumboöronen som Chef Red. Varför är ni såna idioter Bonniers? Har alla sluga Bonniers dött ut och kvar är inavlen?
Citera
2017-01-08, 17:52
  #107
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Har alla sluga Bonniers dött ut och kvar är inavlen?
Antingen är det så eller också gjorde man bedömningen att ett massivt inflöde av MENA under de senaste åren skulle vara tillräckligt för att ge den slutliga "push" som för all framtid skulle förinta de traditionella svenskarna som folkgrupp och göra Sverige till ett mångkulturellt kaosland. I det senare fallet gjorde PW ett gott jobb, han skrämde de viktigaste fåren in i fållan i ett kortare perspektiv (politikerpack, journalistpack och andra DN-läsare). Det var ingen popularitets, charm eller sofistikeringstävling han deltog i.

Det hat PW genererat kommer att intensifieras både mot honom och hans närmaste uppdragsgivare. Det skulle förvåna storligen om PW bor kvar i Sverige om fem år. Men Bonnier har ju lejonparten av sin verksamhet bunden till Sverige, hur skall de hantera situationen när den till slut exploderar i deras ansikten? Många oklarheter är det.
Citera
2017-01-15, 12:30
  #108
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Söndagskrönika: Hämnaren i Marieberg
http://snaphanen.dk/2017/01/15/sonda...n-i-marieberg/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback