2015-04-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungenDuVet
Fick ner första .exe filen och installerade. Men nu när jag försöker starta launchern så dyker bara en Gta V bild upp men som stängs ner lika fort, och inget mer händer efter det??

Har kört som administratör samt tillåtit filen i brandväggen men inget av det hjälpte.

Någon som kan hjälpa?
Har exakt samma problem själv. Värt att tillägga är att jag har en fysisk kopia av spelet om det gör nån skillnad.

Det snackades på nåt forum om en patch som fanns att hämta via Social Club, men eftersom jag inte kommer längre än till GTA V-bilden så är det bara att glömma den för min del. Vad kommer Rockstar göra åt saken?
Citera
2015-04-15, 00:48
Medlem
För de som ej har koll, finns det enbart ett antal heists att genomföra eller lägger de till nya hela tiden eller är det lite som med races osv att communityn kan skapa egna heists?
Citera
2015-04-15, 01:21
Medlem
Det är fan skandal detta. Kunde inte Rockstar räkna ut att många skulle ladda hem patchen (vilket man är tvungen till) första dagen för att överhuvudtaget kunna spela?
Rockstar, om ni nu inte vill betala för extra serverkapacitet, kunde ni väl åtminstone lägga upp en exern torrent av day-1 patchen, istället för att totalt skita i era kunder! Det är bara för jäkla nochalant.
Installerade spelet via skivorna runt 19-tiden, nu mer än sex timmar senare står allting stilla under nedladdningen via Social Club, de där 5 Gb som behövs för att få igång skiten. Hastigheten ligger i ofattbart låga 10 kb/sek! Ingen som helst aning när man ens kan börja spela detta :-(

Så här skriver de på sin hemsida under "Supporten":
Question: While downloading the day 1 patch for GTAV on PC, I am experiencing slow download times and errors such as "Connection to download server lost. Reconnecting..." Is Rockstar aware and working on a fix?

Answer: We are aware of issues with slow download times for the day 1 patch on GTAV for PC and we are looking into a fix now. If you would like to receive an automatic email notification as soon as there is more information, please log into the Support Site and click Subscribe at the top of this page
Senast redigerad av terepeut 2015-04-15 kl. 01:34.
Citera
2015-04-15, 01:21
Medlem
Hasseroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreaslarsson85
För de som ej har koll, finns det enbart ett antal heists att genomföra eller lägger de till nya hela tiden eller är det lite som med races osv att communityn kan skapa egna heists?

finns bara ett antal du måste göra olika saker för att kunna få flera men tror de finns 4-5 stycken men du ska hämta o göra andra saker för att få ihop uppdragen med.
Citera
2015-04-15, 01:44
Medlem
Krasigts avatar
Alltså, är det bara jag som tycker det är löjligt med hertiage i Online Character Editorn? Bara låt mig göra det jag vill, för helvete.

Man kan förvisso edita bort sig från det, men tycker det är lite jobbigt att hitta rätt "grund".
Senast redigerad av Krasigt 2015-04-15 kl. 01:51.
Citera
2015-04-15, 03:22
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Alltså, är det bara jag som tycker det är löjligt med hertiage i Online Character Editorn? Bara låt mig göra det jag vill, för helvete.

Man kan förvisso edita bort sig från det, men tycker det är lite jobbigt att hitta rätt "grund".

Ja tack och lov
Citera
2015-04-15, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseroder
finns bara ett antal du måste göra olika saker för att kunna få flera men tror de finns 4-5 stycken men du ska hämta o göra andra saker för att få ihop uppdragen med.

Så det finns heists för 1-2 dagars spelande?
Citera
2015-04-15, 11:35
Medlem
PettaXs avatar
Äntligen fick man ner patchen så man kunde lira Fy satan vilken grafik Trodde inte mitt 780 skulle klara det men allt maxat och på very high 60fps lagg fritt, grymt optimerat för pc må ja säga
Citera
2015-04-15, 12:04
Medlem
partyboels avatar
Hur tusan tar man sig in i huset på mission 3 typ? Michaels house eller vad det är.

EDIT. Äh, fixade.
Senast redigerad av partyboel 2015-04-15 kl. 12:10.
Citera
2015-04-15, 12:09
Medlem
Overminds avatar
Trodde aldrig Rockstar skulle göra en sådan bra PC version efter GTA4. Iofs var Max Payne 3 riktigt bra gjort till PC.

Jag är helt mållös. Vilket fantastiskt spel. Jag är så jävla glad jag väntade med att lira detta tills det kom till PC!

Flyter på så jävla bra på very high! Riktigt snyggt spel!

Hatten av till Rockstjärnorna!
Citera
2015-04-15, 12:16
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Äntligen fick man ner patchen så man kunde lira Fy satan vilken grafik Trodde inte mitt 780 skulle klara det men allt maxat och på very high 60fps lagg fritt, grymt optimerat för pc må ja säga

Vad har du för CPU? Sitter också på ett 780. Dock har jag en gammal i5 2500K, som jag hoppas kommer duga.
Citera
2015-04-15, 12:21
Medlem
Köpte spelet igår och startade installationen imorse, får väl se hur det gick när jag kommer hem sen, är riktigt sugen på att testa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in