2015-04-15, 12:21
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Trodde aldrig Rockstar skulle göra en sådan bra PC version efter GTA4. Iofs var Max Payne 3 riktigt bra gjort till PC.

Jag är helt mållös. Vilket fantastiskt spel. Jag är så jävla glad jag väntade med att lira detta tills det kom till PC!

Flyter på så jävla bra på very high! Riktigt snyggt spel!

Hatten av till Rockstjärnorna!

Hade det inte varit för de slumpässiga crasherna jag får så hade jag hållt med. Hoppas de patchar det snart.

Annars, det är snyggt. Förbannat djävla snyggt. Ljuseffekterna är fan helt enorma, likaså skuggeffekter.

Sen alla pratar om grafiken (vilken förtjänar uppmärksamhet), men få nämner ljudet. Satan,de har lyckats med ljudet också tycker jag.

Vissa bilars motorljud är riktigt nice, känner hur golvet vibrerar lite när man trycker på gasen.
Citera
2015-04-15, 12:58
Medlem
jirlows avatar
någon annan som har problem när man försöker cykla så tar man i så att man börjar förlora hälsa, den liksom fastnar i sprint mode.
Citera
2015-04-15, 13:21
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
någon annan som har problem när man försöker cykla så tar man i så att man börjar förlora hälsa, den liksom fastnar i sprint mode.

Haha, märkte också det.

Något verkar vara fel då iaf
Citera
2015-04-15, 13:24
Bannlyst
Jag kan nästan maxa med bra fps med mitt ATI 280x, dock har jag en gammal i750 (3.5ghz OC) som rullar som troligtvis sätter käpparna i hjulet. Allt på high och då snurrar det på kalasfint.
Citera
2015-04-15, 13:25
Medlem
Big Bosss avatar
Spelet funkar inte bra på min dator:

i7 4770k
GTX 780
16 GB Ram

Får stora fps drops oavsett vilka inställningar jag kör och ljudet buggar så jag hör inget från vapnen. Alla drivers är uppdaterade med mera men spelet är inte bra just nu alls. Spelar ingen roll om jag kör optimera i Geforce Experience eller kör allra lägsta inställningar på texturer osv får ändå samma fps drops. Har samma setup som många andra har som inte har problem så förstår inget.
Citera
2015-04-15, 13:49
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Spelet funkar inte bra på min dator:

i7 4770k
GTX 780
16 GB Ram

Får stora fps drops oavsett vilka inställningar jag kör och ljudet buggar så jag hör inget från vapnen. Alla drivers är uppdaterade med mera men spelet är inte bra just nu alls. Spelar ingen roll om jag kör optimera i Geforce Experience eller kör allra lägsta inställningar på texturer osv får ändå samma fps drops. Har samma setup som många andra har som inte har problem så förstår inget.

Om du har någon typ av usb-ljud testa avinstallera det och kör utan och se om det gör något.

Det är 100% inget med inställningarna i spelet om det laggar med din rigg.
Citera
2015-04-15, 13:50
Medlem
wastaahs avatar
Man kan inte styra flygplan 4-5-6-8 knapparna med musen som i typ bf? Känns fan helt sjukt cp att köra med dem och det är helt omöjligt att aima, typ precision på 5m +/-
Citera
2015-04-15, 14:19
Medlem
wastaahs avatar
Btw tipps till de flesta som inte sitter på nasa datorer, stäng av MSAA helt och kör bara med FXAA. Drar extremt lite resurser och det ser fan nästan lika bra ut som 4x MSAA
Citera
2015-04-15, 14:29
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Om du har någon typ av usb-ljud testa avinstallera det och kör utan och se om det gör något.

Det är 100% inget med inställningarna i spelet om det laggar med din rigg.

Nej det är inget USB ljud utan vanligt audio ut, grön kabel.
Citera
2015-04-15, 14:58
Medlem
Kan man byta bindnings helt på handkontroll? Jag har en trådad 360-kontroll som jag använder, men är inget fan av RB (R1) som handbroms, skulle hellre ha A som just nu bara verkar ducka/svara i telefonen. Hittar inga settings för det.

edit: nvm, det hette "alternate handbreak control"
Senast redigerad av Oskar. 2015-04-15 kl. 15:01.
Citera
2015-04-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Btw tipps till de flesta som inte sitter på nasa datorer, stäng av MSAA helt och kör bara med FXAA. Drar extremt lite resurser och det ser fan nästan lika bra ut som 4x MSAA

Ett annat tips är att stänga av och sätta allt på 0% som finns under "Advanced Graphics". Åtminstone bilkörningen flöt på bättre när jag gjort det.
Citera
2015-04-15, 15:11
Medlem
toalet031s avatar
Hur byter man från en assult rifle till en annan ? Det står liksom 1/3 rifles men hur fan byter man inom samma vapen så att säga ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in