2010-03-01, 15:58
Bannlyst
bmw 328i -99

jävla skitbil, konstigt att bmw inte har gått i kk....
Citera
2010-03-01, 16:04
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haiti
bmw 328i -99

jävla skitbil, konstigt att bmw inte har gått i kk....

Nja, du har precis som jag och Petter Uttas, köpt en tattarbil med 39 ägare.

En normal, 328, hade varit en bil att ge till barnbarnen.
Citera
2010-03-01, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Nja, du har precis som jag och Petter Uttas, köpt en tattarbil med 39 ägare.

En normal, 328, hade varit en bil att ge till barnbarnen.

Om de ändå hade varit såväl
Citera
2010-03-01, 17:23
Medlem
tältpinnes avatar
Subaru Trendy, 3-cyl ful liten sak med in-/urkopplingsbar 4wd med en knapp på växelspaken. Jag köpte den för en spottstyver, och hade tänkt ha den till att lattja med i skogen, men så fort man kopplade in 4wdn så knorrade hela biljäveln och det var i stort sett omöjligt att svänga. Dessutom startade den sällan i minusgrader. Hittade en bild på den, men den är så ful att jag skäms över att lägga ut den.
Citera
2010-03-02, 17:00
Medlem
Prins-Roberts avatar
Inte min egen men kan berätta om morsans. Året var 1995 och jag var 16 år. Bilen en Fiat Panda årsmodell okänd (ja det stod ”okänd” på reg beviset men såg ut som en typ tidig 70-talare)

Säljaren stajlade om att det var enda exet i Sverige då den var förbjuden för att den kunde välta! Gammal som fan var den iaf, och första kvällen skulle vi åka och handla när det började ryka ur kupčfläkten. Vi hoppade ut och fanskapet började brinna.

Minns inte vad hon pröjsade men kan inte varit många kronor.
Citera
2010-03-02, 18:13
Medlem
fekaliemannens avatar
Har själv ännu inte hunnit ha någon skitbil men kan berätta om en Peugeot 405 som en polare köpte som första bil. Vet inte vad han betalade för bilen men jag hoppas för hans skull att det inte var mycket.

Den gick helt ok den första månaden han ägde den, men sedan så måste han byta halva avloppet pga. alla rosthål. En tid efteråt gick topplockspackningen och kylaren. Sedan skulle fläktmotorn bytas...

Bilen var totalt omöjlig att köra på vintern, den hoppade och knyckte som en känguru fast den stod i garage och han hällt alla möjliga förgasartvätt- och antifreezemedel i den.
Citera
2010-03-03, 01:00
Medlem
Amazon-mannens avatar
Folk här berättar om än ena, än andra felet på sina sk*tbilar, jag hade ett enda problem med min;
En Fiat ( surprise surprise ) Uno från okänd tidsperiod. Köpt med körförbud för knappt fyrsiffrigt belopp under 2000-talets första år.
Körde den hem efter affären ,dryga 2 mil. Dagen efter när den sedan Hedenhös ovaxade/otvättade italienskan ska startas smäller det och skramlar i motorregionen..
Fick inte liv i den. Bara skrammel och surrande startmotor.

En djupare undersökning dagarna efter visade att kamremmen behagat säga upp sig.
Lönt att laga va`, körbörbud,rost och koppling som tog högst upp. Allt detta för styvt en tusing. Lät skiten stå. Fick "röda lappar" från kommunen på vindrutan e.t.c.. Traktens ungdommar utövade aggresisions-utlopp på rutorna ett tag senare. En dag kom en bärgare och asade upp resterna av bilf*n..

2 mil ā 500:-
Citera
2010-03-03, 01:31
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Jag skulle kunna citera TS rakt av, men i mitt fall var det en Volvo 740. Jag älskade den där jävla biljäveln, men den krossade mitt hjärta gång på gång.

Nu kör jag en 10 år gammal Hyundai och är riktigt nöjd!
Citera
2010-03-03, 02:06
Medlem
Fleggards avatar
Jag är inte så gammal men jag har hunnit äga:

BMW 535 1989
Golf diesel 1983
Saab 900 80-talare
Mazda 323 f
Skoda Felicia 98

Måste säga att Saab 900 var absolut sämst. Växellådan kändes jävligt skum och hatar att pedalerna är förflyttade åt höger. Gillade inte alls denna bil. Fast den var i fint skick.
Citera
2010-03-04, 18:51
Medlem
Seanns avatar
Punto / Atos 1.0

Allmänt dryga bilar klarar ej av dom
Citera
2010-03-04, 20:00
Medlem
woofers avatar
Valet står mellan en Mazda 323 från 83 och en volvo 460 från 94.

Mazdan var rostig som stryk dom endast på icke bärande ställen så den gick faktiskt igenom besiktningen dock med en notering i stil med "Bra att veta: Golv i stort sett bortrostat på förarsidan"
Den gick jävlig ojämt och hadde en förkärlek för att stanna mitt i korsningar vid fuktig väderlek. Utöver detta gick inte kupéfläkten så vintertid fick man köra med öppet fönster för att det inte skulle imma igen.

Volvo 460 är ju en del av volvos svarta får serie. Hadde dom klassiska skumma elfelen vilket gjorde att den hadde en förkärlek för att vid fuktig väderlek dö i korsningar, gärna i rusningstid om den själv fick välja (vilket den fick). Då menar jag totaldö så att inte ens varningsblinkersen fungerade. En annan feature var att man ibland kunde vrida av tändningen och ta ur nyckeln utan att motorn stannade. Krånglande bromsar och div rostangrep och anmärkningar på besiktningen gjorde denna bil till en synnerligen dyr historia...

Numera cyklar jag istället och hyr bil vid behov. Både blodtryck och plånbok har föbättrats av det
Måtte någon skjuta mig om jag någonsin kommer på tanken att köpa en "billig" bil igen...
Citera
2010-03-04, 21:37
Medlem
-Gustavssons avatar
Volvo V40 gen1... Sämsta bilaffären jag gjort. När jag var och beställde en ny bil blev jag erbjuden 4 kakor för den, sålde istället till en släkting för 12.

Iallafall, massor med fel på den, när jag haft den i ett par veckor började bromsarna strula, fick köpa nya skivor och ok osv. Körde verkligen skiten ur den i slutet. Tillslut sprack avgassystemet på något vis så den lät ju förjävligt. Usch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in