Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Har en mardröm till Saab 9000 -96 som jag fortfarande inte blivit kvitt. Har köpt en annan bil dock så den står och skäms hemma hos föräldrarna för tillfället.
Åkte med en polare mitt i smällkalla vintern 10 mil för att kolla på den. Den var faktiskt jävligt fin för sin ålder och verkade gå som den skulle. Hade dock inte lust med nån större inspektion pga av att det var kolsvart och kallt som fan så jag köpte den och stack. Nu ska jag inte vara alltför hård mot den, för jag körde faktiskt som en idiot hela vägen hem. Men när vi stannade på en bensinmack i hemorten så märkte jag att den varvade 3000 varv på tomgång och ett åskmoln av rök syntes i backspegeln. Turbon hade gett upp.
Fixade en ny från skroten och tutade vidare. Ett par månader senare small kopplingen ihop så det var bara att bege sig till verkstaden igen. Ca två månader senare rök topplockspackningen och på den kommande besiktningen fick jag anmärkning om oljeläckage. Motorn höll nu på att gå ner sig totalt så jag bestämde mig för att byta den. En lokal turk gjorde jobbet men en månad senare satt jag med en rasad motor till. Smälld kolv. Turken hade hängt dit en aero-turbo och kört med det vanliga bränsleinsprutet så han fick ta på sig allt och bytte motor igen.
Behöver som jag fattat det bara fixa fram rätt styrbox nu för att den ska funka men jag är glad så länge jag slipper tänka på den.
I runda slängar har jag nog lagt ut 40 papp i reparationskosstnad på den, köpte den för 22000.
Ajdå.
Måste nog vara den första supran jag köpte. En vit en med spackel på högersidorna och en dålig topplockspackning.
Bytte packningen och slipade till sidorna och skulle lacka den men min lackerare gjorde ett skitdåligt jobb och tjafs uppstod.
Sen när jag var ute och körde en kväll(värsta sladdbilen faktiskt

) så sa det bara pang och det flög kolvbitar över parkeringen.
bogserade hem den och renoverade motorn(köpte säkert saker för 15000) och sedan 400mil.
Efter det så värmenyper veven då jag inte sett en spricka i toppen som gjorde att det försvann kylvatten och pang. sen sålde jag den för 10000kr (köpte den för 26000kr)