2011-01-29, 00:28
Medlem
SportquattroS1s avatar
Sämsta bilen jag har haft var en Volvo 142 -74, den fulaste av dem alla. Gul var den dessutom, men det var bara utanpå rosten. Jag visste när jag köpte den att den var gammal och sliten, men när jag bytte till vinterdäck och skulle lyfta bilen upptäckte jag att ramen hade samma konsistens som blött knckebröd!!!
Till råga på allt tog inte bromsarna fram, motorn gick ryckigt fast jag renoverade förgasarn och bytte packningar, TOPPEN VAR SPRÄCKT.

Sålde den för 1000 kronor till en snubbe från Nyköping. Han hämtade bilen i Vallentuna och kom till Upplands Väsby(ca. 1 mil) Där dog bilen och han tyckte ungefär att jag skulle cykla dit och köpa tillbaka den. Han hade dessutom prutat ner den från 3000.

Har en känsla av att den hamnade på Sollentuna Bildemontering.
Citera
2011-01-29, 11:24
Medlem
Haubits77Bs avatar
Sämsta bilen jag har ägt var utan tvekan en Opel Ascona B 1900 från årsmodell 1980. Dock hör det till saken att jag konsekvent undviker asiatiska skräpbilar, så Opeln kanske hade stått sig bra ändå i DEN konkurensen, men på min gårdsplan var den sämst hittills.
Citera
2011-01-29, 11:43
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportquattroS1
Sämsta bilen jag har haft var en Volvo 142 -74, den fulaste av dem alla. Gul var den dessutom, men det var bara utanpå rosten. Jag visste när jag köpte den att den var gammal och sliten, men när jag bytte till vinterdäck och skulle lyfta bilen upptäckte jag att ramen hade samma konsistens som blött knckebröd!!!
Till råga på allt tog inte bromsarna fram, motorn gick ryckigt fast jag renoverade förgasarn och bytte packningar, TOPPEN VAR SPRÄCKT.

Sålde den för 1000 kronor till en snubbe från Nyköping. Han hämtade bilen i Vallentuna och kom till Upplands Väsby(ca. 1 mil) Där dog bilen och han tyckte ungefär att jag skulle cykla dit och köpa tillbaka den. Han hade dessutom prutat ner den från 3000.

Har en känsla av att den hamnade på Sollentuna Bildemontering.

Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Sämsta bilen jag har ägt var utan tvekan en Opel Ascona B 1900 från årsmodell 1980. Dock hör det till saken att jag konsekvent undviker asiatiska skräpbilar, så Opeln kanske hade stått sig bra ändå i DEN konkurensen, men på min gårdsplan var den sämst hittills.
I båda ovanstående fall är det ju lite intressant att veta när de här bilarna ägdes. Det är ju viss skillnad på om en bil är fem eller tjugofem år gammal. Självklart går det att hitta "kvalitetsbilar" som är drygt ett kvartssekel gamla, rostiga och som gått sex varv runt jorden, likaväl som det går att hitta lågmilade, fina exemplar av erkänt kassa bilar.
Citera
2011-01-29, 14:02
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
I båda ovanstående fall är det ju lite intressant att veta när de här bilarna ägdes. Det är ju viss skillnad på om en bil är fem eller tjugofem år gammal. Självklart går det att hitta "kvalitetsbilar" som är drygt ett kvartssekel gamla, rostiga och som gått sex varv runt jorden, likaväl som det går att hitta lågmilade, fina exemplar av erkänt kassa bilar.

Helt sant. Opeln var 15 år gammal när jag köpte den och hade ej gått över 20.000mil. Jag har haft andra europeiskavagnar som har gått betydligt längre - och varit äldre men som strulat mycket, mycket mindre....
Citera
2011-01-29, 18:38
Medlem
ingen VW problem här?
Citera
2011-01-29, 18:57
Medlem
mrnemtrixs avatar
Den sämsta bilen jag ägt var en Volvo V70-06, stod på verkstad hela tiden pga kass framvagn och det gjorde inte saken bättre att bilia har så jävla kass service!
Citera
2011-01-29, 19:08
Medlem
-Johan-s avatar
En Audi A4 1.8T -95. Stundvis var jag nöjd med den, men vilket jävla jobb det var.. På 1,5 år hann jag byta alla länkarmar då de flesta var slut, bromsar runt om samt ok bak, avgassystem, termostat, you name it.. Och slutklämmen - styrväxeln spruta ur sig all olja och där vällde bägaren över för mig. Sålde iväg den för kaffepengart till en bekant då jag tröttnade ur totalt. Reparationen hade kostat runt 10k i sådana fall.

Aldrig mer gamla audis säger jag bara.. Lade säkert ned 40k totalt på bilen som jag räknade med skulle kosta mig mindre än hälften under den tiden.
Citera
2011-01-30, 04:11
Medlem
Fettsprutans avatar
BMW 528i, köpte den några år gammal -95. Vilket junk!

Annars är jag känd för mina sunkiga bilar, tex. MB 300D med ca 128.000 mil i ryggen eller vad sägs om en Hanomag från -77 inköpt -01 för 5.000.-, körde den i jobbet mot milersättning till -08 då tyckte inte firman att den var någon bra reklam längre.
Dom begränsade fartresurserna (65-70) gorde det annars möjligt även för dyslektiker att tyda företagets logga.
Citera
2011-01-30, 11:06
Medlem
MDMAfags avatar
Köpte en Saab 900 som var i bra kondition, men sedan gick det snabbt utför. Den gick att köra men det var nästan allt, låset pajade, fläkten i kupen slutade snurra, el-hissarna pajade (tryckte upp rutan och limmade fast den för att den inte skulle glida ner), halva utblåset föll av, motorn började gå varm efter 10 minuters körning. Det var en massa fler saker som hände, men när handtaget till förardörren trillade av och jag var tvungen att klätra in från passagerarsidan så beslutade jag mig att bilen fick gå till skrot.
Allt var nog inte bilens fel, den fick en del stryk, men jag hade nog ganska mycket otur också.

Har för övrigt åkt i många Saabar som varit helt okej så jag har inga hårda känslor gentemot Saab, men det är inte min favorit.
Citera
2011-01-30, 11:44
Medlem
EddEdaMans avatar
Har en SAAB 900 idag. Det är alltid en massa jobbiga småfel som drabbar den och även om växellådan känns och låter som skit, vill den bara inte dö

Men trots att det sker en massa irriterande fel och den står mestadels still så älskar jag fanskapet och den är ett nöje att köra när den väl funkar
Citera
2011-01-30, 13:23
Medlem
Cannabias avatar
måste väl vara forden jag kör nu, dock den enda jag haft och den funkar fint
Citera
2011-01-30, 16:51
Medlem
elektronikfreaks avatar
I mitten av 80-talet körde vi ofta mellan Sverige o södra Spanien, Alicante o Benidorm med en Cheva Van. En gång natten innan vi skulle dra tillbaka till Sverige så var det någon jävel som roade sig med att slå sönder samtliga rutor på bilen. SOS International i Köpenhamn kontaktades o eftersom vi hade planerat återresan till Sverige dagen därpå så fick vi... en hyrbil hem till Sverige istället för flygbiljetter. Hade vi åkt ut i bil så skulle vi banne mig åka hem i hyrbil tyckte SOS Int i Köpenhamn.

Så vi fick en Seat Ibiza som bara gått knappa 50 mil. Visst, vi körde bilen hårt o tufft hela vägen hem till Sverige o när vi kom till Trelleborg så var nästintill växellådan helt paj. Med tanke på att det var en ny bil vi fick så rankar jag nog denna Seab Ibiza från mitten av 80-talet som den absolut sämsta bil jag haft o kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in