Eniro vad händer?
Man skulle helt enkelt klivit av över 40 strecket
eller hur??
Dock tror jag att det är en tillfällig dipp. Kommer förmodligen få stöd vid 35 om den går under 35 är 24 nästa tror jag.. jag köpte på min 20 aktier till efter den rasat 5% idag.
Jag tror inte att man kan dra någon sådan slutsats av det.
Jag såg dina siffror på Avanzas sida, men Xact själva uppger något helt annat: http://www.xact.se/Hem.htm
Bull 51%, Bear 49%
Ok, förmodligen jag som var en ärkeidiot och såg fel alltså, ber om ursäkt. Okej ett 50/50-läge är svårt att sia om.
Vad tror ni om Addtech? Sålde i dag en tredjedel av mitt Nokiainnehav, inte för att jag inte tror på bolaget, utan för att jag vill diversifiera portföljen mer. Dessa slantar tänkte jag köpa Addtech för. Det jag undrar är om det är dålig diversifiering att äga både BB Tools och Addtech, är detta i princip samma bransch?
Ok, förmodligen jag som var en ärkeidiot och såg fel alltså, ber om ursäkt. Okej ett 50/50-läge är svårt att sia om.
Vad tror ni om Addtech? Sålde i dag en tredjedel av mitt Nokiainnehav, inte för att jag inte tror på bolaget, utan för att jag vill diversifiera portföljen mer. Dessa slantar tänkte jag köpa Addtech för. Det jag undrar är om det är dålig diversifiering att äga både BB Tools och Addtech, är detta i princip samma bransch?
Haha, ta inte illa upp men du om någon kunde jag inte tro skulle lämna nokiatåget
Jo diversifiering låter bra dock skulle jag kika om inte du redan har, på något som WESC eller liknande, ska kolla vidare på addtech vet inte så mycket om de så om någon annan kan tillägga om detta bolag så skulle det uppskattas.
ps. Ska nog lägga mig vetifan vad jag gör uppe så här sent
*
Förresten , någon som gått in i amagerbanken? Ville in på 45kronor men missade och den är nu uppe vid 49kronor. Lite chansaktie då de väntas få ett bankpaket men detta är dock inte helt säkert.
Citat:
Amagerbanken er en af de banker, som på linje med Roskilde Bank og Forstædernes Bank, har været hårdest eksponeret på ejendomsmarkedet. Erhvervskunder, såsom den tidligere bokser, Hans Henrik Palm, har givet banken en stor andel af risikofyldte investeringer. Bl.a. har banken deltaget i et større aktieopkøb i Mols-Linien[2]. Det har ført til spekulationer om, at Amagerbanken også snart vil kunne havne i en lignende situation, som Roskilde Bank og Forstædernes Bank[3].
Banken har forsøgt at berolige markederne ved at udsende en ekstraordinær fondsbørsmeddelelse den 18. september 2008 med overskriften "Rekordhøj basisindtjening og beskedne nedskrivninger. Solvens og likviditet fortsat tilfredsstillende"[4]. Den administrerende direktør har tidligere udtalt at "Det er dæleme bittert at blive sammenlignet med Roskilde Bank, for vi er en gammel byggebank og mener i al beskedenhed, at vi har forstand på de her ting".
källa: wiki
Senast redigerad av EgggE 2009-09-24 kl. 00:26.
Hur som helst, tror jag inte man ska försöka förutspå börsens riktning utifrån hur många som har bull och som har bear.
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Vad tror ni om Addtech?
Är inte särskilt insatt där, så kan inte du berätta lite varför du anser den köpvärd?
Kollade lite snabbt på Remiums senaste analys av Addtech.
De tror på ett P/E-tal på 17.2 och ett EV/EBIT på 12.5 för innevarande räkenskapsår.
Jag är osäker på vilka bolag man bör jämföra den med, men rent generellt sett känns det inte direkt billigt i dagens läge.
Om inte annat finns det t.ex. en del IT-konsulter (t.ex Avega) som både är billigare, verkar klara lågkonjunkturen bättre och ser ut att växa snabbare.
Fast det blir förstås lite som att jämföra päron med äpplen.
Senast redigerad av ksv 2009-09-24 kl. 01:28.
Helt sjukt nr 1.
Carpazo överger Nokia! det måste betyda att the shit will hit the fan snart!
Helt sjukt nr 2.
Vad starkt peab är ändå. Tror att en liten nedgång är bra nu när den rusat upp minst 7% under senaste veckan. Ser bra ut. funderar på att gå in mer i peab.. någon som har åsikter?
Helt sjukt nr 3.
Eniro! vad fan händer! aja.. antar att Eniro blir kvar i portföljen i några månader till så man går plus igen.
HM åkte in i depån idag på 396 blir supebra i längden.