Har du lust att utveckla detta lite? Jag är inte insatt i New Wave alls men jag såg att riktpriset hade höjts till 45kr av Öhmans 20100330 https://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?newsArticleId=1507380
De tror på ökad lönsamhet och ingen försäljningsökning.
Efter en djupdykning i New Wave så kan jag konstatera att allt lutar mot ljusare tider. När vi kliver ut ur krisens spår så kommer försäljningen att öka. På sikt så kommer aktien bli en höjdare med toppar som slår ut dom gamla med hästlängder.
2011 och 2012 kommer bli två gynnsamma år för New Wave. Så för daytradern, som du kanske är, så ska man välja något annat.
New Wave passar bra för långsiktiga patrioter. Att aktien dessutom är för lågt värderad är bara bra. När den har stigit så kommer den inte att backa.
EDIT: Värt att påpeka är att New Waves ekonomi är mer välordnad och välpreparerad än på länge. Redo att möta marknaden med.
Senast redigerad av schittler 2010-04-08 kl. 12:36.
Efter en djupdykning i New Wave så kan jag konstatera att allt lutar mot ljusare tider. När vi kliver ut ur krisens spår så kommer försäljningen att öka. På sikt så kommer aktien bli en höjdare med toppar som slår ut dom gamla med hästlängder.
2011 och 2012 kommer bli två gynnsamma år för New Wave. Så för daytradern, som du kanske är, så ska man välja något annat.
New Wave passar bra för långsiktiga patrioter. Att aktien dessutom är för lågt värderad är bara bra. När den har stigit så kommer den inte att backa.
EDIT: Värt att påpeka är att New Waves ekonomi är mer välordnad och välpreparerad än på länge. Redo att möta marknaden med.
Tack för fördjupningen.
Jag är absolut ingen day-trader utan siktar på att skapa en bred , stabil och långsiktig portfölj. Jag kommer dock inte att gå in i New Wave just nu men jag skall hålla ögonen öppna inför framtida investeringar.
Jag är absolut ingen day-trader utan siktar på att skapa en bred , stabil och långsiktig portfölj. Jag kommer dock inte att gå in i New Wave just nu men jag skall hålla ögonen öppna inför framtida investeringar.
Det jag la ut här var visserligen inte någon fördjupning. Snarare en ganska kort sammanfattning av dagsläget. Riktkursen till nyår förväntas bli 45 kr per aktie eller mer. Avvakta du, gå in under en dipp.
Midway är ett holdingbolag, man skulle kunna säga att det är som ett investmentbolag. Midway äger flera bolag av varierande karaktär och har ingen speciell nisch.
Aros Quality Group är också ett slags konglomerat. Olika industribolag har man och här är deras egen beskrivning:
AQ är en av Sveriges ledande leverantörer av Komponenter och System till krävande industrikunder. Bolaget är noterat på Aktie Torget. Koncernen består av rörelsedrivande bolag som vart och ett utvecklar sin speciella kompetens och, i samverkan med övriga bolag, strävar efter att erbjuda kostnadseffektiva lösningar för kunden. Koncernen har två affärssegment, Komponenter som producerar transformatorer, kablage, mekanikdetaljer, stansad plåt och formsprutad termoplast samt System som utvecklar och producerar kraft- och automationslösningar i nära samarbete med kunden. Koncernen har totalt ca 2,000 anställda i Sverige, Bulgarien, Kina, Estland och Italien.
Rent spontant, utan att ha mer överblick än en tio minuters googling och läsande på företagens webbsidor, så faller Midway mig inte på läppen. Jag kan inget om vad dotterbolagen sysslar med, och det verkar inte särskilt intressant heller. Aros verkar däremot spännande!
Citat:
Aros Quality Group grundades 1994 genom sammanslagning av Aros Kvalitetsplast AB, Transformatoravdelningen inom ABB Industrial Systems och tillbehörsverksamheten inom ABB Relays.
Men varför i all världen är man noterad på den suspekta(?) börsen Aktietorget? First North borde man ju kunna masa sig till i alla fall, tycker man.
Det jag la ut här var visserligen inte någon fördjupning. Snarare en ganska kort sammanfattning av dagsläget. Riktkursen till nyår förväntas bli 45 kr per aktie eller mer. Avvakta du, gå in under en dipp.
Jämfört med ditt tidigare inlägg var det verkligen en fördjupning Det var i den kontexten jag valde att använda just det ordet.
Vilka har satt den riktkursen och till när? Har du några länkar att bjuda på?
Tror ni morphic kommer gå upp igen? Ligger på den på 0.79
Om jag inte skulle röra vid SAS med en tre meter lång pinne så skulle jag inte röra vid Morphic med en som var tre ljusår lång. Det har jag sagt i minst fyra år, det enda jag ångrar är att jag inte började blanka den stenhårt på den tiden.
Aros verkar däremot spännande! Men varför i all världen är man noterad på den suspekta(?) börsen Aktietorget? First North borde man ju kunna masa sig till i alla fall, tycker man.
Jag blev också avskrämd av att bolaget var noterat på AT och det är säkert en av faktorerna som bidragit till att värderingen är så låg som den är. Det institutionella ägandet uppgår till max någon enstaka procent av totala ägandet. Det har tagits upp ifall bolaget ska noteras på Stockholmsbörsen, men man kom fram till att det låg i aktieägarnas intresse att fortsätta vara på AT, högre kostnader och annat gör att bolaget är kvar på AT. Det finns många suspekta bolag på AT, men i AQs fall litar jag på styrelsen till 100 % och AQ är ett bolag jag vill vara delägare i.