2019-11-29, 21:26
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yooo123
Har tipsat innan om starbreeze men gör det igen, fortsätter visa styrka, kommer bli bra efter lyckad rekonstruktion!, köpte själv in mig på 0,76 öre och plockade vinst vid 2.45 men köpt in mig igen!

Jag har gått in hårt på denna.

Starbreeze har flera intressanta spel på gång, bland annat Payday 3. Payday 2 var ett av Steams populäraste spel ett tag och det är extremt många som vill ha ett Payday 3.

Sedan så har du spelen Storm och Crossfire som verkar väldigt intressanta, speciellt Storm.
Citera
2019-11-29, 21:51
Medlem
Talespins avatar
Vad tycker ni, ska man säga adjö till Lipidor och lägga pengarna på Zignsec istället?

Tror ni verkligen Lipidor kommer att öka så värst mycket mer på ett tag? Det känns som att de kommer stå och trampa vatten ett bra tag nu.
Citera
2019-11-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Där har du nog fel

Så du tror alltså att spel och aktier funkar på olika sätt?

Det är en stor hög med folk som lägger in pengar och sen ett fåtal som får ut nåt.

Att tillhöra de bästa 10% traders, alternativt satsa brett i fonder gissar jag är enda sättet om du inte ska lita på turen...
Citera
2019-11-30, 09:59
Medlem
En sund strategi där man köper bolag med bra historisk tillväxt och vinst till rimlig värdering borde slå schimpansen (=indexfond)?
Citera
2019-11-30, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Så du tror alltså att spel och aktier funkar på olika sätt?

Det är en stor hög med folk som lägger in pengar och sen ett fåtal som får ut nåt.

Att tillhöra de bästa 10% traders, alternativt satsa brett i fonder gissar jag är enda sättet om du inte ska lita på turen...

Ja de funkar på olika sätt men naturligtvis finns det de som satsar utan någon som helst insikt.

Med tanke på ditt resonemang om hur satsa på tur d v s fonder speglar nog dina kunskaper i ämnet.
Citera
2019-11-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ja de funkar på olika sätt men naturligtvis finns det de som satsar utan någon som helst insikt.

Med tanke på ditt resonemang om hur satsa på tur d v s fonder speglar nog dina kunskaper i ämnet.

Eller din brist på hur spel fungerar.

Money Management används ju av alla tex.. (kanske inte lotto iofs men resten). Uppbyggt på samma principer.

Jag använder mig av rätt många olika poddar och de flesta har bred, indexfond med lägsta möjliga avgift som ohotad etta, eftersom avgifter och dåliga val äter upp sparandet i många andra fall,precis som courtage för aktier kan göra.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2019-11-30 kl. 22:31.
Citera
2019-11-30, 23:11
Medlem
Veckans aktietips.
Jag tror zignsec har blivit nedsåld på grund utav att grupper med kapital o kunskap kring börsen har velat ha mer aktier o därför tryckt ned kursen för att kunna dra. vi hade en uppgång över 9 kronor utan motstånd. sedan stannade handeln av.
Vem vet. vill inte verka konspiratorisk. men jag har varit med om att sälja veckan för tidigt då o då. o det suger, intresset stort. Värlsmarknad och Tunga investerare.
Även om den inte drar några hundra procent på en vecka är den säkert skön o ha i sin depå i nån månad

Jag vill inte råda någon, tråkigt o tipsa om back på kontot. Lycka till!
Citera
2019-12-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Eller din brist på hur spel fungerar.

Money Management används ju av alla tex.. (kanske inte lotto iofs men resten). Uppbyggt på samma principer.

Jag använder mig av rätt många olika poddar och de flesta har bred, indexfond med lägsta möjliga avgift som ohotad etta, eftersom avgifter och dåliga val äter upp sparandet i många andra fall,precis som courtage för aktier kan göra.

Oj, oj oj
Citera
2019-12-01, 10:57
Medlem
Citat:
Oj, oj oj

Körde du fast på Money Management?

Du får gärna visa att jag har fel och du har rätt...
Citera
2019-12-01, 14:48
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Veckans aktietips.
Jag tror zignsec har blivit nedsåld på grund utav att grupper med kapital o kunskap kring börsen har velat ha mer aktier o därför tryckt ned kursen för att kunna dra. vi hade en uppgång över 9 kronor utan motstånd. sedan stannade handeln av.
Vem vet. vill inte verka konspiratorisk. men jag har varit med om att sälja veckan för tidigt då o då. o det suger, intresset stort. Värlsmarknad och Tunga investerare.
Även om den inte drar några hundra procent på en vecka är den säkert skön o ha i sin depå i nån månad

Jag vill inte råda någon, tråkigt o tipsa om back på kontot. Lycka till!

Så, tycker du att man ska göra sig av med Zignsec eller ligga kvar?
Citera
2019-12-02, 08:28
Medlem
Jag ligger kvar. tror det kan vara bra o ligga kvar^^
Citera
2019-12-02, 20:37
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Jag ligger kvar. tror det kan vara bra o ligga kvar^^

Kastar in 10k i denna imorgon i väntan på att Gaming Corps går ner så man kan gå in igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in