2008-02-20, 15:49
Bannlyst
Sälj swma..
Citera
2008-02-20, 16:10
Medlem
Bobby Knights avatar
Vad är det för fel på Black earth farming?

Den går ju upp oavsett vad som händer med index och oavset hur få köpare som finns typ. Orderdjupet skriker sälj ändå så så är det säljarna som bestämmer.

Placerar folk i BEF dels för att de ser det som inflationsgardering, typ som guld, dels som tillväxtpotential vid tjurmarknad?
Citera
2008-02-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Vad är det för fel på Black earth farming?

Den går ju upp oavsett vad som händer med index och oavset hur få köpare som finns typ. Orderdjupet skriker sälj ändå så så är det säljarna som bestämmer.

Placerar folk i BEF dels för att de ser det som inflationsgardering, typ som guld, dels som tillväxtpotential vid tjurmarknad?

Det finns mycket tro i aktien helt enkelt, ångrar som fan att jag sålde av vid 60kr och inte vågade köpa på dippen.
Ska avvakta igen o handla vid 60kr, aktien lär falla bakåt nu några procent.

Långsiktigt är aktien guld
Kinnevik är storägare och ger en kvalitetsstämpel på aktien.
Citera
2008-02-20, 16:45
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Det finns mycket tro i aktien helt enkelt, ångrar som fan att jag sålde av vid 60kr och inte vågade köpa på dippen.
Ska avvakta igen o handla vid 60kr, aktien lär falla bakåt nu några procent.

Långsiktigt är aktien guld
Kinnevik är storägare och ger en kvalitetsstämpel på aktien.

Jag sålde även vid de nivåerna. Det var mitt under börsras när jag trodde att BEF skulle dippa igen ner till 50-55 som den gjorde förrut. Har varit oerhört frusterarande att se den springa iväg. Gick in idag igen på 68,5 med mindre belopp och snittar ner mig vid 65 som väl är stödet. Tror på kurser strax under 100 innan man börjar ifrågasätta värdet.
Citera
2008-02-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Jag sålde även vid de nivåerna. Det var mitt under börsras när jag trodde att BEF skulle dippa igen ner till 50-55 som den gjorde förrut. Har varit oerhört frusterarande att se den springa iväg. Gick in idag igen på 68,5 med mindre belopp och snittar ner mig vid 65 som väl är stödet. Tror på kurser strax under 100 innan man börjar ifrågasätta värdet.

Indeed, Köpte för pengarna PARE har gått bra men inte lika goda procentuella utveckling som BEF.
Så slutsatsen är långsiktighet lönar sig.

Nu blire o "panikköpa" om det blir rally mot 100kr.
Måste frigöra lite större pengar iaf aktien skulle dippa mot 60kr då ere all-in med kapitalförsäkring
Senast redigerad av Haubits87 2008-02-20 kl. 16:57.
Citera
2008-02-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Indeed, Köpte för pengarna PARE har gått bra men inte lika goda procentuella utveckling som BEF.
Så slutsatsen är långsiktighet lönar sig.

Nu blire o "panikköpa" om det blir rally mot 100kr.
Måste frigöra lite större pengar iaf aktien skulle dippa mot 60kr då ere all-in med kapitalförsäkring

Frågan är ju vad som hade hänt om börsen fortsatt nedåt istället för att vända upp. Tror inte BEF har mycket att komma med då, förhoppningsaktie i dagsläget tills något är bevisat.

Men aktien låter ju bra, tycker den går att jämföra lite med impact coatings. Många tror alltså att aktien kommer bli en guldgruva, men än så länge är ser vi inte till guldgruvan på papperet.
Citera
2008-02-21, 19:25
Medlem
Hej, jag hade tänkt att placera en mindre summa pengar, mellan 3-10 000(har inte bestämt mig helt hur mycket jag vill satsa än). Jag vill spara ganska kortsiktigt (6-12 mån), hoppas öka på pengarna lite bara eftersom de mest ligger och skräpar. Om de ökar med 5% är jag nöjd. Jag har funderat på några företag.

Guideline oil
Black earth farming
Kontakt east (bygger bredband i ryssland)
Biosensor

Vad tror ni som kan det här lite bättre än jag om de aktierna?
Några andra tips kanske?
Senast redigerad av Benji_wh 2008-02-21 kl. 19:32.
Citera
2008-02-21, 23:48
Medlem
sidyss avatar
Är det någon som har lite info om Micronic Laser Systems?, dem ligger ju runt 29kr nu, typ lika lågt som när dem började. Borde dem inte gå upp lite snart?
Citera
2008-02-22, 19:34
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaka
Frågan är ju vad som hade hänt om börsen fortsatt nedåt istället för att vända upp. Tror inte BEF har mycket att komma med då, förhoppningsaktie i dagsläget tills något är bevisat.

Men aktien låter ju bra, tycker den går att jämföra lite med impact coatings. Många tror alltså att aktien kommer bli en guldgruva, men än så länge är ser vi inte till guldgruvan på papperet.

Ja men det är det som är frågan. Har varit väldigt stabil en längre tid nu oavsett börsklimat. Sedan Öhmans gick ut och sa att de sålt allt som de typ enligt något kontrakt skulle sälja...
Citera
2008-02-23, 00:17
Medlem
Zvens avatar
PVE är köpvärt på dessa nivåer. Står inför en upprekyl på kort sikt och är potentiellt spännande också på lång sikt.
Citera
2008-02-26, 10:08
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Tjenare
Grön som man är på det här med aktier så tänkte jag höra hur ni som är kunniga på det här tänker angående insatser och dylikt :P

Hur mycket drar ni in i snitt ungefär?

OT: Någon med erfarenheter om Aktiedirekt?

KRam :P
Citera
2008-02-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Tjenare
Grön som man är på det här med aktier så tänkte jag höra hur ni som är kunniga på det här tänker angående insatser och dylikt :P

Hur mycket drar ni in i snitt ungefär?

OT: Någon med erfarenheter om Aktiedirekt?

KRam :P

Om du förknippar aktier med snabba pengar och rikedom borde du gå o tänka om.
Det är istället dåliga nattsömn, ångest, förluster som man får räkna med.

Och om du har några tusenlappar på kontot så är det ingen ide att ens tänka på aktier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in