Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-09-12, 04:42
  #1
Medlem
Någon som vet hur mycket kostar sig?
Citera
2013-09-12, 04:45
  #2
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGERNONGO
Någon som vet hur mycket kostar sig?
Är dom inte lika äckliga som Nettos skräpchips? I så fall är priset ganska ointressant!
Citera
2013-09-12, 05:00
  #3
Avstängd
InteEnChanss avatar
B-Chips brukar väll ligga runt tian och smaka därefter.
Citera
2013-09-12, 05:37
  #4
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteEnChans
B-Chips brukar väll ligga runt tian och smaka därefter.
Nackdelen med chipsen är de där är främst dålig potatis, man har inte rensat bort skiten i produktionen. Smaken annars ok. Ganska less också på Estrella och OLW som jag tycker inte håller speciellt hög kvalitet på utvald potatis, gröna, brända, bruna skadade svarta potatisar! Dock bättre än ful-chipsen.
Citera
2013-09-12, 06:53
  #5
Medlem
alroberts avatar
Vet att dom säljer (iallafall i min stad) ett par väldigt starka chips, vet om vad dom heter men typ explosion eller något har jag för mig. Dom är riktigt goda faktiskt och jävligt starka om man nu gillar sånt
Citera
2013-09-12, 07:41
  #6
Medlem
kostymnisses avatar
De säljer ju något märke (200gram om jag inte är fel på det) för 9,95 det är alltid stark smak iaf och de smakar mer än "de vanliga märkena" men sedan hur kvalitén är på potatisen kan väl diskuteras.
Dock är det lätt att förledas av priset när det är 200gram istället för 300 som blivit mer standard hos Estrella och OLW. Så sådär svinbilligt är det ju inte...
Citera
2013-09-12, 08:44
  #7
Medlem
borrizs avatar
Lidl har billiga barbecue-chips med en vuxen lite stark paprikasmak för 9.95, att de dessutom inte är lika "oljiga" som standardchips likt Estrella/OLW är bara en bonus.
Jag gillar smaken iaf trots att märket heter "Crosti Croq"
Citera
2013-09-12, 10:31
  #8
Medlem
Cleburnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Vet att dom säljer (iallafall i min stad) ett par väldigt starka chips, vet om vad dom heter men typ explosion eller något har jag för mig. Dom är riktigt goda faktiskt och jävligt starka om man nu gillar sånt

Inferno, gillar dem skarpt. Det brukar vara en kampanjvara som säljs då och då.
Citera
2013-09-12, 16:23
  #9
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2wire
Nackdelen med chipsen är de där är främst dålig potatis, man har inte rensat bort skiten i produktionen. Smaken annars ok. Ganska less också på Estrella och OLW som jag tycker inte håller speciellt hög kvalitet på utvald potatis, gröna, brända, bruna skadade svarta potatisar! Dock bättre än ful-chipsen.
Ja kvaliteten är riktigt dålig. Fattar inte att det ska vara så svårt att rensa ut dålig potatis. Dessutom är gröna potatisar giftiga och hela potatisen måste slängas, räcker inte att skära bort. Så även om man plockar bort de gröna chipsen så får man i sig skiten ändå!
Citera
2013-09-12, 17:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2wire
Så även om man plockar bort de gröna chipsen så får man i sig skiten ändå!
Jag äter alltid de gröna chipsen och har inte mått dåligt av det.

Köpte förövrigt 2 påsar "CRUSTI CROC" för 8.95kr/st.

En saltad och en med paprika smak.

Återkommer med recension.
Citera
2013-09-12, 17:36
  #11
Medlem
2wires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGERNONGO
Jag äter alltid de gröna chipsen och har inte mått dåligt av det.

Köpte förövrigt 2 påsar "CRUSTI CROC" för 8.95kr/st.

En saltad och en med paprika smak.

Återkommer med recension.
Grattis!
Det är konstaterat att det är ett gift!
http://illvet.se/fraga-oss/aer-groena-potatisar-giftiga
Citera
2013-09-12, 19:37
  #12
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleburne
Inferno, gillar dem skarpt. Det brukar vara en kampanjvara som säljs då och då.
precis dom jag menar! väldigt goda chips!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback