Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-09-18, 20:14
  #49
Medlem
glyos avatar
Någon som vet ifall dom har kvar de svarta påsarna med chips? Står typ något i stil med "Made by hand" eller något med ett engelskt namn ifall jag kommer ihåg rätt. Storlek var väl runt 150gram eller något men kommer ihåg att dom var grymt goda.
Citera
2014-09-18, 20:17
  #50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Någon som vet ifall dom har kvar de svarta påsarna med chips? Står typ något i stil med "Made by hand" eller något med ett engelskt namn ifall jag kommer ihåg rätt. Storlek var väl runt 150gram eller något men kommer ihåg att dom var grymt goda.

Deras "deluxe" märke kanske?
Citera
2017-08-26, 17:35
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HjBoY
lidls vitasia (asiatiska sortiment e rätt spännande smaker på chips och godare än deras crusti chips som är spyäckliga och ostbågarna smakar ingenting)
och som många säger är lays mycket goda... dock är många av chipsen bara potatismjöl och inte riktig potatis... ex vis de tunna lays. pringles m.m

svenska lantchips har ju alltid funkat med såklart...

chipsen hade mycket mer smak förr också.
de har dragit ner på både salt och kryddor och börjat med nyttigare oljor som inte blir lika gott.
håller inte med crusti croc cheese flips smakar mer ost än olw estrella ostbågar min uppfattning är att många i Sverige är trogna sina märken t ex man handlar bara på ica konsum
Citera
2017-09-01, 11:36
  #52
Medlem
lidl chips kan inte ens kallas chips. Lägg 5kr till och få riktiga svenska förfan
Citera
2017-09-01, 12:30
  #53
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukkan112
lidl chips kan inte ens kallas chips. Lägg 5kr till och få riktiga svenska förfan

Varför betala mer för chips som smakar mindre?
Citera
2017-09-01, 14:06
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukkan112
lidl chips kan inte ens kallas chips. Lägg 5kr till och få riktiga svenska förfan

Lust att redogöra för varför inte Lidls chips får kallas chips men svenska skulle få? Vad är skillnaderna?
Citera
2017-09-01, 20:35
  #55
Medlem
I övrigt... någon som testat deras garlic and olives chips som finns tillfälligt under grekiska veckan? Funderar på att köpa ett par imorrn om de inte är slut.
Citera
2017-09-01, 20:37
  #56
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Lidls Paprikachips is the shit
Crusti Crocs paprikachips är fantastiska för att bara kosta typ tolv kronor. Mycket mer smak än i det svenska OLW/Estrella-tjafset.
Citera
2019-09-25, 20:57
  #57
Medlem
Finns räfflade barbeque kvar? I min butik har jag inte sett dem på länge. Saknar dem...
Citera
2019-10-20, 20:37
  #58
Medlem
inferno är bra, och paprikachipsen .. Inte dom i papprör som är riktigt äckliga pringleskopior, och hårda dessutom ..
Citera
2019-11-02, 07:02
  #59
Medlem
carminaburanas avatar
På tal om lidls pringles kopior, de hade just amerikansk vecka, och där hade de rör med steak and onion smak, de var goda och knaprigare/tjockare än pringles. Jag köpte på mig 6 rör.

Dessutom har de börjat med dragerade jordnötter i vanliga sortimentet som är som estrellas gamla fina hot beer nuts, icke att förväxla med deras taco/chilikopior Cruspies. Dessa kommer i 250g förpackning och kostar 29.90, bra hetta i dem!

Tyvärr har deras soft baked kakor försvunnit, de hade citron/vit choklad och tranbär/choklad. För 15.95.
Citera
2019-11-02, 07:04
  #60
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Någon som vet ifall dom har kvar de svarta påsarna med chips? Står typ något i stil med "Made by hand" eller något med ett engelskt namn ifall jag kommer ihåg rätt. Storlek var väl runt 150gram eller något men kommer ihåg att dom var grymt goda.


De är kvar men bytt förpackning. Smakerna är salt vinäger (blå) , sweet chili (rosa) och barbecue (svart) . 11.90 kostar det, kettle cooked.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback