2013-09-15, 12:16
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Begklagar verkligen sorgen. Vidrigt att sånt här sker.

Och precis som du säger, hade dom visat minsta ånger eller medmänsklighet hade dom ring efter hjälp. Antingen anonymt, eller hittat lite pungkulor och stannat kvar på platsen och försökt hålla honom vid liv tills hjälp kom.

Dessa människor ska dömmas som vuxna, för mord. Planerar man ett rån så utstuderat som dessa personer gjorde, och har med sig vapen, så är det inget annat än mord enligt mig. Tar dom även hans telefon när dom drar, så han tappar den enda chans att tillkalla hjälp, så är mord inte ens tillräckligt.

En 16åring har precis lika jävla stor koll på vad som är okay eller inte, sen att aftonbladet horar ut sig ännu en gång är bara att beklaga. Det här är inga barns verk, utan det är utstuderat och framförallt upprepat. Dagen innan hade precis samma gärning begåtts förutom att den personen klarade sig. Så både tjejerna och killarna visste PRECIS varför dom gick dit. Det finns INGA förmildrande omständigheter alls
Längre fram i tråden påstås att gänget sysslat med detta förr, killarna misshandlat offret medan brudarna gått till bankomaten och länsat kontot. BO gör sedan ingen anmälan eftersom en av dem var underårig och för att han i så fall skulle bli anklagad för sexköp som ju är olagligt. Smart.
Jag tycker inte en sekund synd om flickorna. Tjejen kan få snyfta under täcket hur mycket hon vill för mig, hon kunde ha räddat killen genom att ringa ambulans men det gjorde hon inte.
Citera
2013-09-15, 12:22
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Förhoppningsvis finns då bägge tjejerna på bild från bankomaten. Ett bevis som är svårt
att svära sig fri emot. Förutsatt att det satt en kamera på just den bankomaten förstås.

Väldigt konstigt det där med Qruiser. Det är ju en homosajt, för bögar och flator och andra queerpersoner. Stämmer detta verkligen? Varför vill en ung man träffa två småtjejer för sex efter att ha letat upp dem på en bögsajt? Det är något som inte stämmer här.
Citera
2013-09-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teabag-d
Läste någon oisin cantwells artikel? fyfan vad jag hatar oisin som alltid snyftar och tycker synd om gärningsmännen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17467638.ab

Citat:
Ursprungligen postat av kenney
Vilka är "Ett gäng unga män - muskulösa, tatuerade överarmar, dyrbara armbandsur - är upprörda. De är vänner till den mördade och hade hoppats få sitta kvar i sal 16 och lyssna på vad åklagare och försvarare hade att säga.

Fyra poliser kallas till Solna tingsrätt, lugnet återvänder."

Låter ju som nå gangsters det där också eller ?

Aftonbladet är en synnerligen vidrig tidning som med sin artikel försöker lägga skulden på mordoffret.

Eftersom den mördades vänner är "ett gäng unga män - muskulösa, tatuerade överarmar, dyrbara armbandsur", så får han ju skylla sig själv att han är mördad. Eller hur är det nu de tänker på Aftonbladet?

Jag hoppas att alla som köper, läser eller annonserar i Aftonbladet medvetandegörs om vad det är för människosyn de stöder!
Citera
2013-09-15, 12:53
Medlem
Hittade inget om det i tråden, men eftersom en 41-årig "*k-Hee" (O) är skriven på samma adress som F*licia samt en några år äldre kvinna som ser asiatisk ut på olika bilder på finest.se bl.a, är det någon som vet om även F*licia är rasblandad?

Jag tycker iaf inte att hon ser pursvensk ut:

http://statigr.am/f*lisiastaxx (e)
Citera
2013-09-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Hittade inget om det i tråden, men eftersom en 41-årig "*k-Hee" (O) är skriven på samma adress som F*licia samt en några år äldre kvinna som ser asiatisk ut på olika bilder på finest.se bl.a, är det någon som vet om även F*licia är rasblandad?

Jag tycker iaf inte att hon ser pursvensk ut:

http://statigr.am/f*lisiastaxx (e)

Hon är fosterhemsplacerad mellan varven då hon inte är på behandlingshem eller skolhem.
Citera
2013-09-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tofer
Jag vet inte hur det gick till när BO mördades eller var de fick kontakt, jag känner däremot killen som blev rånad av dem dagen innan. Tjejerna påstod sig vara 18 år på qruiser där han fick kontakt med dem och de ville ha pengar för sex.

När han blev överfallen av killarna var båda tjejerna med och den 18åriga tjejen hotade honom till livet om han inte gav dem sitt bankkort och pinkod. Båda tjejerna var med när killarna fortsatte slå honom.
Tjejerna gick sen till bankomaten för att ta ut pengar samtidigt som killarna höll fast (och fortsatte slå) honom för att vara säkra på att han gett dem rätt kod.

Stämmer dina uppgifter så stärker det iaf min teori att de har gjort detta i samförstånd och det skulle inte ens vara förvånande om tjejerna varit drivande.
Ingen av dem är reketforskare och det är inte killarna heller.
Samtliga har varit likgiltiga till offrets status och väl känt till att han blev saknad och sedemera hittad död. Brott i samförstånd och ett strängt straff för samtliga.
Citera
2013-09-15, 14:11
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Läs innantill!!! Om de rånmördat tidigare vet vi inte men vi vet att de pysslat med, vad jag och lagstiftaren anser vara grova brott tidigare...... Att sedan du drar gränsen för grov brottslighet vid mord får ju stå för dig!

Fjanta dig inte. Var står det att jag drar gränsen för grova brott vid mord?

Anledningen till mitt inlägg var mest att det haussas upp så förbannat att vissa inlägg
blir till trådsanningar som helt plötsligt då blir verklighet.

Som dom två inläggen jag kommenterade. Visst förstår jag också att det i något slags
frustande frenesi tävlas om vem som kan komma fram med mest "skit" på något sätt
vinner i kommentarsfälten, men vafan, LITE sans kan man väl ha ändå?

Vilka brott är det du och lagstiftaren anser som grova brott tidigare?
Du vet likaväl som jag att en misshandel kan vara en örfil och narkotikabrott kan
vara en joint. Men jag kan naturligtvis ha helt fel och de båda flickorna kan ha
gjort sig skyldiga till upprepade grova misshandelsfall och handlat med droger
av grövre slag.

Jag tycker bara att man kanske ska lugna sig LITE med att framställa dessa båda
tjejer som grovt kriminella tills man vet vad själva domen blir.

Och nej, jag anser inte att dom är oskyldiga till någonting, men inte heller skyldiga
till allt innan dom fallit.

Ni kan ju också ha rätt i att dessa tjejer varit drivande och lurat dessa stackars
killar, som också misstänks, till att bli mördare.
Citera
2013-09-15, 18:57
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Äntligen en vettig kommentar bland allt skräp som åsikter om halsar som ska skäras av till luder och horor. Händelseförloppet är ganska okänt än så länge, och rån ska handla om våld samt hot.
Frågan är om det ens rör sig om det i slutändan.

Varför får dessa tjejer så förbannat mycket skit då det faktiskt är två betydligt äldre killar som är häktade för just mord.

Jag tror för egen del att ingen av dom hade tänkt mord innan, men att det sluta med att killarna mördade sexköparen.

Dom har säkert lurat flera och låtsats sålt sex, men efter dom fått pengarna har dom väl stuckit bara.
Det är ju en blåsning och inte direkt rån i mina ögon, om man då inte har sagt hit med pengarna eller så slår vi ner dig typ. Har man hotat tidigare offer eller hur har det gått till?

Åklagaren är för snabb att sätta rubriceringen och förlorade i domstolen då det gäller tjejerna.

Hmm, har du glömt att A Joh*nsson i Ida-fallet släpptes, och nu sitter häktad på sannolika skäl?

Hur vet du att F*lic*a inte ens har sett mordet? Blundade hon? Vi har ingen FUP, vi vet inte vad som hänt, eller?

Att hon påstår sig inte sett mordet, det tar du som sanning, varför? Hoppas du förstår att tidningarna förmedlar hur läget är idag, inte när undersökningen väl är gjord, då kan allt vara annorlunda.

Är det inte väldigt vanligt att kriminella nekar till brottet?

Vad har du för synpunkter på att F*l*c*a är dömd för våldsbrott tidigare, medan den andre killen som också suttit på "hem", inte suttit för våldsbrott.

Bortser du ifrån det? Om du gör det, varför?
Senast redigerad av why123 2013-09-15 kl. 19:32. Anledning: .
Citera
2013-09-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Hon är fosterhemsplacerad mellan varven då hon inte är på behandlingshem eller skolhem.

Ja, men hon är väl fortfarande skriven på sin hemadress? Eller kan man bli skriven i sitt fosterhem vilket består av en ensamstående mamma med en dotter som i sin tur mest är ute och festar? Jag trodde att fosterhem bestod av lite mer "stabila" familjebildningar än så.
Citera
2013-09-15, 19:22
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vad har du för synpunkter på att F*l*c*a är dömd för våldsbrott tidigare, medan den andre killen som också suttit på "hem", inte suttit för våldsbrott.

Bortser du ifrån det? Om du gör det, varför?

Bortse och bortse. Jag menar nog att det är betydligt mer sannolikt att det snarare är männen än kvinnorna som har varit drivande i det här. Kvinnornas roll verkar ju varit att agera lockbete, medan männens roll har varit att råna. Utifrån det så är det nog mest sannolikt att det är männen som varit drivande i våldet.

Killen du talar om har förresten dömts (eller om det var strafföreläggande) för olaga knivinnehav, vilket kanske kan sägas antyda en viss våldsbenägenhet trots allt.
Citera
2013-09-15, 19:35
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bortse och bortse. Jag menar nog att det är betydligt mer sannolikt att det snarare är männen än kvinnorna som har varit drivande i det här. Kvinnornas roll verkar ju varit att agera lockbete, medan männens roll har varit att råna. Utifrån det så är det nog mest sannolikt att det är männen som varit drivande i våldet.

Killen du talar om har förresten dömts (eller om det var strafföreläggande) för olaga knivinnehav, vilket kanske kan sägas antyda en viss våldsbenägenhet trots allt.

Ja, men det är inte riktigt samma sak med olaga knivinnehav (om man inte använt kniven), som misshandel som faktiskt ägt rum.

Det är så otroligt typiskt att utgå ifrån att kvinnorna inte medverkat i våldet. Det är möjligt att det är så.. Men är det inte skrämmande med dessa stereotypa könsroller!

Edit: varför är det mer sannolikt att männen varit mer drivande? Vad grundar du det på?
Senast redigerad av why123 2013-09-15 kl. 19:39. Anledning: .
Citera
2013-09-15, 21:01
Medlem
Beukelmanns avatar
Jag umgicks med ena killen som sitter häktad under en tid då vi umgicks i samma kretsar när jag var i tidiga tonår. Då var han mest en osäker pojk, vilket jag inte tvivlar på att han fortfarande är eftersom han verkar behöva mörda en människa på ett fegt sätt för att få bekräftelse. Kanske fick han en avsugning av samtliga nämnda flickor/medbrottslingar?

För några år sedan så skall jag ha uttryckt mig att "han nog är den som kommer att sabba sitt liv först", vilket var menat av alla i samma umgängeskrets. Verkar som att jag hade rätt.

Senast redigerad av Beukelmann 2013-09-15 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in