2013-09-14, 04:28
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, det läggs inget från mig om flickorna i ämnet däremot har jag materialet om båda två, och är väl insatt i deras liv. Rånmord är däremot rån enligt Tingsrättens beslut om häktning då det gäller tjejerna-

Vi har verkligen olika uppfattning om både mord, häktningsgrunder och underåriga.
Nej, du påstår att hon är inblandad i rånmord, och jag påstår att hon är inblandad i rån.
Och med det så avvaktar jag domstolens avgörande domslut på vad hon döms till.

Det läggs inte ut något ifrån dig? Däremot är du väl insatt i deras liv? Menar du att det som lades ut inte stämde?

Nu är hon väl inte underårig åtminstone när hon är 18 år och är inblandad i rån. Tycker du det har gått framåt för henne?

Edit: Varför läggs det inte ut något från dig, om du kan göra bilden av henne mer positiv...
Senast redigerad av why123 2013-09-14 kl. 04:29. Anledning: .
Citera
2013-09-14, 04:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Den unga tjejen blir det väl soc som tar hand om, precis som de tog hand om den nu 18-åriga tjejen. Hoppas de lyckas bättre med henne

Bara en sån sak. Du vet alltså inte om att den unga flickan va omhändertagen under LVU på både paragraf 2 och 3. Men då anser jag nog kanske att den här diskussionen med dårar är avslutad.,
Så kan du återgå till dina spekulativa gissningslekar och dina på förhand dömda tjejer som inte är häktade för mord som du önskar eller tycker. En sån usel tråd och ett sånt uselt underlag och med fullständigt oseriös spekulativt tyckande från kreti och pleti. Det kan inte bli så seriöst med tanke på det här underlaget, och så hopplöst ointressant.

Nej här läggs inget om tjejerna så du kan smaska i dig och sitta och döma dom här tjejerna.
Det skickas till seriösa via PM, så du får nog ta fram och fläka ut tjejerna själv här och glöm inte att klippa ur en rad här och där, så det blir en bra sammanfattning.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-09-14 kl. 04:35.
Citera
2013-09-14, 04:39
Medlem
why123s avatar
Citat:
Bara en sån sak. Du vet alltså inte om att den unga flickan va omhändertagen under LVU på både paragraf 2 och 3. Men då anser jag nog kanske att den här diskussionen med dårar är avslutad.,
Så kan du återgå till dina spekulativa gissningslekar och dina på förhand dömda tjejer som inte är häktade för mord som du önskar eller tycker. En sån usel tråd och ett sånt uselt underlag och med fullständigt oseriös spekulativt tyckande från kreti och pleti. Det kan inte bli så seriöst med tanke på det här underlaget, och så hopplöst ointressant.

Nej här läggs inget om tjejerna så du kan smaska i dig och sitta och döma dom här tjejerna.
Det skickas till seriösa via PM, så du får nog ta fram och fläka ut tjejerna själv här och glöm inte att klippa ur en rad här och där, så det blir en bra sammanfattning.

Jo, tänk att det visste jag! Skulle bara se om du reagerade överhuvudtaget.. Spekulativa gissningslekar?

Varför skulle jag "smaska i mig" att unga tjejer sysslar med sådana brott Det är ju ett misslyckande för hela samhället.

Att du sedan inte tycker det är något speciellt säger mer om dig än mig!
Citera
2013-09-14, 08:02
Medlem
igelkotten85s avatar
Spyr galla över dem på twitter etc etc som försvarar dessa små gullipluttiga stackarz töserna, majoriteten har väl inte sett deras fb osv, som vi här på FB har gjort. Näe majoriteten av svenska folket som tycker synd om dem tror väl dessa töser är små späda små gulliga småflickor som inte gör en fluga förnäm.
Citera
2013-09-14, 08:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Eftersom rubriceringen i häktesförhandlingen inte har mer än rån med, så anser jag att det är vad de gjort sig skyldiga till inget annat. Har du något att påpeka om straff, häkte eller annat vänd dig till lagstiftaren.

Är man 15 år så träder socialtjänsten in och det är inte Sovjet där man sätter barn i fängelse.
Du ska inte inbilla mig att dessa tjejerna har varit med i samförstånd om att begå mord.
Rån ja, men inte mord. Det är ganska uppenbart även om du inte begriper varken rubricering, åtal, eller straff., Det är också domstolen som dömer.-

Det är din gissning inget annat däremot vet jag mer om den saken.

Jag vet vad du påstår att du vet mer om, men det är ointressant för det påstår du dig alltid göra.
Nu blir din lilla skyddsling 16 år iår så hur räknar man hennes ålder då?

Jag behöver inte vända mig till någon överhuvudtaget, jag är tämligen övertygad om flickorna kommer få ett straff av något slag och det för medhjälp av något slag. De gjorde inte ett skit för att avstyra det som skedde, eller för att larma 112.

Sitt inte där och inbilla dig att flickor inte begår våldsbrott. Det är andra tider nu MrsMagoo.. vad det beror på är en annan historia.
Citera
2013-09-14, 08:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jo, det gör hon säkert om hon kan för en åklagare är ju en åklagare. Men om Tingsrätten inte ansåg att det fanns mer än rån så tror jag att hon får det svårt.
Det är nog ganska otroligt att två unga tjejer följer två killar och kommer överens om mord, men man vet ju aldrig.

Jag tror dom här två tjejerna gjort bekantskapen på ungdomshemmet.-
Varför släpar en 18 åring på en 15 åring då dessa 3 åren är mycket stora i ålder just vid 15 -18.

Rån i sig är ju ingen rolig eller lätt rubricering. Vad kan man förvänta sig för straff för just 18 åringen.

http://www.expressen.se/nyheter/bada-mannen-haktade-for-mordet-i-solna/

Det fetade: Det tror inte jag heller. Jag tror inte de planerade att mörda överhuvudtaget, utan att det skulle blåsa honom på pengar. Men BO gjorde motstånd och det ledde till att männen gav sig på honom fysiskt. Det är HÄR jag menar att tjejerna hade ett val. De kunde, från sina mobiler de laddar upp bilder konstant på facebook med, ha ringt 112. Det är gratis i Sverige så kontantkort utan pengar fungerar det med. Det gjorde dom inte.

Det stod tidigare i ett inlägg att en hade hållit fast BO, en annan sparkat och slagit och en hade "hejjat på". Stämmer detta? Isåfall är det ju förmodligen en av flickorna som hejjat på.
Citera
2013-09-14, 08:40
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det stod tidigare i ett inlägg att en hade hållit fast BO, en annan sparkat och slagit och en hade "hejjat på". Stämmer detta? Isåfall är det ju förmodligen en av flickorna som hejjat på.

Även om det nu inte skulle vara så illa, så är de ju djupt insyltade och borde låsas in! Är användaren Magoo av en annan uppfattning, och i så fall varför??
Citera
2013-09-14, 08:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Även om det nu inte skulle vara så illa, så är de ju djupt insyltade och borde låsas in! Är användaren Magoo av en annan uppfattning, och i så fall varför??

Ja jag håller med fullkomligt. MrsMagoo påstår ofta att hon sitter på saker, när man inte vill lägga ut källor på saker så är man inte trovärdig enligt hen. Det samma gäller hen då anser jag.

De gjorde ingenting för att stoppa detta eller larma så BO fick hjälp. Man kan ringa anonymt. BO lämnades att dö i skogen. Fy fan, var är samhället på väg när två unga tjejer är med på såna här saker??
Citera
2013-09-14, 09:52
Medlem
Beatriceaurores avatar
[quote=Flor-Ida|45219912]
Citat:
Ursprungligen postat av Koskensnorva

Men den äldre har ju haft problem i flera år. Hon blev dömd redan 2011.

Men sluta att vara så naiva! flickor som håller på så här har inga vettiga föräldrar. Flickorna har inte haft en chans från början, familjen är naturligtvis WT. att inge reagerat över vapen, knark och uruselt umgänge ligger nog i tiden. -Och v ad skulle det vara för fel på prima invandrargrabbar? Är ni rasister eller..?
Citera
2013-09-14, 10:03
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Bäst att stoppa en blivande trådsanning direkt. Det var jag som spekulerade.

Citat:
Apropå skuldbördan och dess fördelning; man kan förstås också tänka sig lite mellanalternativ. En sparkade ner honom och höll sedan i honom medan någon annan högg honom, samtidigt som en tredje hejade på.

Eller något sådant.

https://www.flashback.org/sp45226852
Citera
2013-09-14, 10:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Bäst att stoppa en blivande trådsanning direkt. Det var jag som spekulerade.

https://www.flashback.org/sp45226852

Tack! Då lägger vi det åt sidan. =)
Citera
2013-09-14, 10:15
Medlem
Citat:
Eftersom rubriceringen i häktesförhandlingen inte har mer än rån med, så anser jag att det är vad de gjort sig skyldiga till inget annat. Har du något att påpeka om straff, häkte eller annat vänd dig till lagstiftaren.

Är man 15 år så träder socialtjänsten in och det är inte Sovjet där man sätter barn i fängelse.
Du ska inte inbilla mig att dessa tjejerna har varit med i samförstånd om att begå mord.
Rån ja, men inte mord. Det är ganska uppenbart även om du inte begriper varken rubricering, åtal, eller straff., Det är också domstolen som dömer.-

Det är din gissning inget annat däremot vet jag mer om den saken.

Om jag förstått saken rätt häktades 18åringen för rån den 4 sept samt GROVT rån den 5 sept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in