2013-09-13, 16:59
Medlem
[quote=SteelWomen|45220251]
Citat:
Ursprungligen postat av Koskensnorva
Jag känner båda tjejerna som gjorde detta och tycker oerhört synd om BO och anhöriga..Båda blev nerdrogade och tvingade till att lura offret, dock så fick jag genom telefon-konversationer se att mannen var ute efter sex-köp vilket var helt fel. Men! jag vill bara säga att båda tjejerna mår oerhört dåligt efter händelsen och att dom inte ville skada BO på något sätt överhuvudtaget, utan blev "tvungna" av GM, att göra som han sa.

Återigen, tankar till anhöriga samt BO. R.I.P.[/QUOT

Blev dom tvingade till båda rånen?? Dom är ju anklagade för ett rån som skede den 4 sen grovrån den 5??
Sluta skriv att BO var ute efter ett sex -köp eftersom detta handlade inte alls om det.
Men tänker sluta tjata om det eftersom sanningen kommer fram till slut .

Eftersom du säger dig veta vad det handlade om så kan väl du genom att berätta vad det var ta och dementera det alla inklusive polis och åklagare tror, dvs att det handlade om att lura någon att tro att han skulle få sex!
Citera
2013-09-13, 17:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag anser att tjejerna är lika skyldiga som killarna.

De planlade rånet, såg ut offret och lurade offret till platsen i syfte att råna honom. De värvade två män som skulle kliva in och utmana offret så att tjejerna kunde smita med pengarna.

Jag anser att de försatte mannen och de personer de värvade i en situation som de visste mycket väl kunde utmynna i våld och därmed anser jag att det finns likgiltighetsuppsåt från tjejerna sida.
Citera
2013-09-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag anser att tjejerna är lika skyldiga som killarna.

De planlade rånet, såg ut offret och lurade offret till platsen i syfte att råna honom. De värvade två män som skulle kliva in och utmana offret så att tjejerna kunde smita med pengarna.

Jag anser att de försatte mannen och de personer de värvade i en situation som de visste mycket väl kunde utmynna i våld och därmed anser jag att det finns likgiltighetsuppsåt från tjejerna sida.

Du är ju helt ute och cyklar jävla nöt. Tjejerna rörde inte BO och hade inga tankar om det heller, dom mår oerhört dåligt i dagsläget på grund utav vad som har hänt!
Citera
2013-09-13, 17:19
Medlem
fearzies avatar
[quote=SteelWomen|45220251]
Citat:
Jag känner båda tjejerna som gjorde detta och tycker oerhört synd om BO och anhöriga..Båda blev nerdrogade och tvingade till att lura offret, dock så fick jag genom telefon-konversationer se att mannen var ute efter sex-köp vilket var helt fel. Men! jag vill bara säga att båda tjejerna mår oerhört dåligt efter händelsen och att dom inte ville skada BO på något sätt överhuvudtaget, utan blev "tvungna" av GM, att göra som han sa.

Återigen, tankar till anhöriga samt BO. R.I.P.[/QUOT

Blev dom tvingade till båda rånen?? Dom är ju anklagade för ett rån som skede den 4 sen grovrån den 5??
Sluta skriv att BO var ute efter ett sex -köp eftersom detta handlade inte alls om det.
Men tänker sluta tjata om det eftersom sanningen kommer fram till slut .

_OM_ det nu ej var sexköp så var det drogköp, eller varför skulle man annars möta upp ett gäng randoms i en skogsdunge. Istället för att sitta här och förneka så kan du berätta sanningen eller hålla käften.
Citera
2013-09-13, 17:20
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ni alla missuppfattar mig fel, klart som fan att föräldrarna har försökt att ändra på tjejerna, men det är inte ju inte direkt hur lätt som helst att lösa allting som förälder dessa dagar eller hålla koll på allting. Säger inte heller att tjejerna gjorde rätt, men dom gjorde inte heller fel då dom inte skadade BO:n eller hade nånting med mordet att göra. Hur som helst så är det otroligt tråkigt över vad som hänt och sånt här sitter i hjärtat längre än vad man tror..

Vem försöker du övertyga?? Dig själv?

Klart som fan att de gjorde FEL, jävligt fel dessutom. Du anser att det bara är fel om man mördar någon? Men att misshandla, lura, bedra, råna är helt ok? Du är ju helt bakom.

Tycker att tjejerna är lika skyldiga som killarna, precis som Lalajlaj skrev. Detta oavsett vem som faktiskt utdelade det mördande slaget. Men tyvärr tror jag inte att de kommer att straffas nämnvärt. Ett par timmars samtal med "förstående" batikhäxa.
Senast redigerad av Flor-Ida 2013-09-13 kl. 17:26.
Citera
2013-09-13, 17:22
Medlem
Citat:
Du är ju helt ute och cyklar jävla nöt. Tjejerna rörde inte BO och hade inga tankar om det heller, dom mår oerhört dåligt i dagsläget på grund utav vad som har hänt!

Jag tror ju inte att tjejerna mår dåligt för att dom deltog i ett mord utan, nu har slanten ramlat ner vad gäller allt roligt dom skulle kunna göra som fria, det är därför dom lipar över en svunnen tid dom aldrig kommer att få.
Citera
2013-09-13, 17:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Jag hoppas de mår riktigt jävla dåligt idag och för en lång tid framöver, men det ska inte undanta dessa två från straff. De ska förstås straffas hårt för det brott som de deltagit i och som även ledde till ett mord.

Man kan dömas för medhjälp till mord oavsett om man rörde offret eller inte och oavsett om man var på plats eller inte.

Åklagarnas rubricering är solklar, Mord, alternativt medhjälp till mord, alternativt grovt rån. Jag tror det stannar vid medhjälp till mord.

Att du sitter här och försvarar och förringar deras gärning i detta grova brott som en jävla pajas förändrar ingenting. Eftersom dessa tjejer är vanebrottslingar, det är ju inte deras första rån eller brott, så finns inga förmildrande omständigheter.
Citera
2013-09-13, 17:23
Medlem
igelkotten85s avatar
Namn på GM? Ja, jag menar då alla, inklusive de stackars tjejerna. Outa dessa jävla svin!
Citera
2013-09-13, 17:25
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:

Klart som fan pissfittorna mår dåligt i efterhand med facit i hand din jävla gök. Hade låtit annorlunda om det inte slutat med mord plus lite pengar i fittan.
Citera
2013-09-13, 17:27
Medlem
Teabag-ds avatar
Läste någon oisin cantwells artikel? fyfan vad jag hatar oisin som alltid snyftar och tycker synd om gärningsmännen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17467638.ab
Citera
2013-09-13, 17:30
Medlem
Vilka är "Ett gäng unga män - muskulösa, tatuerade överarmar, dyrbara armbandsur - är upprörda. De är vänner till den mördade och hade hoppats få sitta kvar i sal 16 och lyssna på vad åklagare och försvarare hade att säga.

Fyra poliser kallas till Solna tingsrätt, lugnet återvänder."

Låter ju som nå gangsters det där också eller ?
Citera
2013-09-13, 17:34
Awaiting Email Confirmation
Är hon ett barn? nääää, hon gillar ju att knarka,supa,knulla som vuxna. undra vad hon gör nu tar sig en joint med mamma kanske. hur kan man ens tillåta att en 15årig barn umgås med 25-åriga knarkare...
Senast redigerad av ett23fyra 2013-09-13 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in