Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-09-04, 13:37
  #73
Medlem
Nysvenskarna kommer gå in där med ett stånd utanför denna världen. Fungerar inte i Sverige idag, behövs ett bankvalv för kvinnor ska byta om. Släpp in kamelryttare där, kommer aldrig att fungera.
Citera
2022-09-04, 14:18
  #74
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Ja, vrf har vi skilda omklädningsrum för tjejer och killar? Känns väldigt förlegat idag tycker jag. Själv har jag inga problem att klä av mig inför tjejer, känns ju bara mer naturligt att vara avklädd tillsammans med en tjej Är det inte jävligt gay med ett gäng män som sitter och svettas tillsammans i en bastu, egentligen?
Så, jag tycker vi kan ha gemensamma omklädningsrum och duschrum, det vore trevligare.

Sexuella övergrepp skulle stiga med 3000 procent. Kvinnorna skulle för det första aldrig i helvete ställa upp på det. Var glad att vi är så pass liberala att vi fortfarande får bada tillsammans. Vänta 30 år till.
Citera
2022-09-04, 14:22
  #75
Medlem
SwizzerNöts avatar
Det här var den dummaste tråden någonsin. Tror du att nån tjej vill dela bastu med ett äckel som du?

Självklart skall vi ha skilda omklädningsrum. Av så många andledningar att jag inte fattar hur en sån här tråd kan dyka upp.

Bor TS i kollektiv? Det är det närmaste jag kan komma på som tar upp liknande aspekter.
Citera
2022-09-04, 14:28
  #76
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Själv känner jag mig mer bekväm att vara naken tillsammans med en tjej än med en man. Har hellre en söt och fin tonårsflicka intill mig i bastun än en hårig, svettig pung i nacken.
Men så får du en stor gammal kvinna bakom dig där allt hänger som gamla strumpor och fitthår som tomtens skägg. Vad gör du då?
Citera
2022-09-04, 14:36
  #77
Medlem
Ska vi följa tramspersonernas argument så ska det vara gemensamma omklädningsrum eftersom kön inte existerar.
Citera
2022-09-04, 14:39
  #78
Medlem
På 70talet var det samma omklädningsrum på badhuset i Östersund
Citera
2022-09-04, 15:02
  #79
Medlem
Hussefars avatar
Jag röstar för ett enskilt omklädningsrum för varje enskild person. Känns mest i samklang med tidsandan.
Citera
2022-09-05, 14:08
  #80
Medlem
Jonas1968s avatar
Skulle jag klampa in i damernas omklädningsrum så kan jag nog garantera att det inte skulle uppskattas och jag tror inte att det skulle ha någon som helst betydelse att jag hävdar att jag har en annan könsidentitet. I ett omklädningsrum bör det ju vara det biologiska könet som avgör. Annars får man väl bygga omklädningsrum med enskilda ombytesbås för alla och att alla får duscha och basta med badkläder på.
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Ska vi följa tramspersonernas argument så ska det vara gemensamma omklädningsrum eftersom kön inte existerar.
Biologiskt kön måste ju även dom inse att det faktiskt existerar och det är ju det som är intressant i ett omklädningsrum.
Vill man ha helt könsneutralt så är väl enskilda ombytesbås det som får gälla.
__________________
Senast redigerad av Jonas1968 2022-09-05 kl. 14:11.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback