2013-09-07, 13:59
Medlem
Med tanke på all jämnställdhet, begreppet HEN, transsexuella, etc så borde vi väl kunna införa gemensamma omklädnings och duschrum?

Fyller det 1:a och blir det mer även det andra (ibland mindre att städa vilket spar tid och personalen kan göra annat)..

När vi bygger nya idrottsanläggningar så kan vi halvera denna kostnad..

En annan fråga är vart ska transvestiterna och hemofrediterna i dagens samhälle byta om och duscha (kvinna med snopp respektive dubbelkönade)..

Är inte detta en fråga ni feminister kan driva?

(Är inte feminist och tycker nog inte att idén är så bra), men för er borde detta vara en utmärkt fråga att driva.. Jämnställdhet och ingen diskriminering - alla på ett ställe..
Citera
2013-09-07, 14:07
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Jo, du har rätt och vi som feminister har länge kämpat för att vårat transsexuella barn skulle få det lättare i skolan vid idrotten och toaletterna, men vi fick inget gehör alls och barnet mådde extremt dåligt och blev självmordsbenägen.

Jag menar, man kan ju inte köra med den sexuella attraktionen, homosexuella/bi får ju byta om i sitt köns omklädningsrum, så varför sära på män och kvinnor?

Samma sak med bastun, jag och min man får inte bada i samma bastu, men jag som är bi får bada med andra kvinnor.

Och vart ska de intersexuella byta om?

Får det inte att gå ihop alls ?
Citera
2013-09-07, 14:16
Medlem
Jag ser inte varför detta skulle vara en feministisk fråga? Jag tycker det låter som en urusel idé och om något antifeministisk då den hade bidragit till enorma mängder sexuella trakasserier mot kvinnor ffa.

Jag tror inte att något kön hade uppskattat detta (möjligtvis en del män men inte jag). Den generella sexuella dragningen mot det andra könet hade medfört en stämning som skulle göra de flesta okomfortabla. Integritetsmässigt finns det även där hinder.

Det existerar transkön, men det är inte möjligt att generalisera dom så att "du går dit eftersom du är trans". Varje fall är unikt och skall behandlas så. Visst, riktlinjer kan finnas, men inget som är hugget i sten.

Förutom det sociala så blir det inte dyrare heller. Kapaciteten av ett gemensamt omklädningsrum måste fortfarande vara lika stor som de två tidigare tillsammans. Dessutom blir städareans skillnad marginell då det även här måste vara ett dubbelt så stort omklädningsrum om det skall in dubbelt så många människor.
Citera
2013-09-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna
Jo, du har rätt och vi som feminister har länge kämpat för att vårat transsexuella barn skulle få det lättare i skolan vid idrotten och toaletterna, men vi fick inget gehör alls och barnet mådde extremt dåligt och blev självmordsbenägen.

Jag menar, man kan ju inte köra med den sexuella attraktionen, homosexuella/bi får ju byta om i sitt köns omklädningsrum, så varför sära på män och kvinnor?

Samma sak med bastun, jag och min man får inte bada i samma bastu, men jag som är bi får bada med andra kvinnor.

Kul att du håller med..

Om alla (inkl. transexuella) får byta om i samma omklädningsrum som både killar och tjejer blir detta inga som helst problem.
Att sära på män och kvinnor känns ju konstigt, ungefär som att gå tillbaka med flick och pojkskolor..

Som sagt samma sak med bastun.
Vore trevligt att basta bland damerna när jag och några vänner slappnar av efter träning eller ett simpass (och när inte tjejen eller tjejkompisar får basta tillsammans med oss grabbar blir det konstigt)..

Intersexuella, tja ska vi sätta dom på egna ställen?

Är själv 100% Hetro, fast vet inte om det är av intresse dock..

Vill gärna höra om detta i debattprogram, läsa i ledare och på debattsidor..
Vi kunde ju testa i några år och vill sen människor att kvinnor och män ska separeras vid omklädning, dusch och ombyte får vi väl göra det..
(Men då kanske vi inte heller ska få träna eller simma tillsammans)?
Citera
2013-09-07, 14:19
Medlem
Vi kanske borde döpa om dem i stället. XX-omklädningsrum för dem med två X-kromosomer och XY-omklädningsrum för dem med en av varje.
Citera
2013-09-07, 14:58
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Vi kanske borde döpa om dem i stället. XX-omklädningsrum för dem med två X-kromosomer och XY-omklädningsrum för dem med en av varje.

Glöm för jösse namn inte bort ett rum för de med YY bara.

Det är lite intressant det där med kromosomer. Jag tänker mig ibland att X står för moral och Y för logik.
Då skulle det i mitt fall finnas ett rum för de med dubbla uppsättningar logiskt tänkande. Dubbellogik om man så vill. På liknande sätt skulle det innebära att de med XX....oh never mind.
Citera
2013-09-07, 15:34
Medlem
Kate80s avatar
Jag vet inte varför någon frivilligt skulle byta om och duscha i gemensamma utrymmen. Hemska saker händer där och folk är inte riktigt kloka var det jag konstaterade innan jag la ner med det för all framtid. Vad jag har hört är det inte mycket bättre på den manliga delen.

Så för min del kvittar det, men för de som måste i tex skolan kan jag förstå varför man inte vill klä om och duscha inför det motsatta könet.
Citera
2013-09-07, 15:38
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegrisarna

Frågan är hur bra det blir för barnet när man startar den här typen av krig mot skola och samhälle. Samhället och skolan kan inte helt anpassa sig efter varje individ så ibland kan det vara bättre att försöka strunta i det och fokusera på andra områden i livet.
Citera
2013-09-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Jag vet inte varför någon frivilligt skulle byta om och duscha i gemensamma utrymmen. Hemska saker händer där och folk är inte riktigt kloka var det jag konstaterade innan jag la ner med det för all framtid. Vad jag har hört är det inte mycket bättre på den manliga delen.

Så för min del kvittar det, men för de som måste i tex skolan kan jag förstå varför man inte vill klä om och duscha inför det motsatta könet.

Förstår inte varför?

Du duschar och kanske tar en bastu med vännerna (kanske med väninnor också) om ni är ett kompisgäng.. Både män och kvinnor..

Sen byter om och har det trevligt och åker därifrån..

Tja kanske en och annan ribba, men antar att bögarna får det i manliga omklädningsrum också..
Inte heller några problem när tjejerna (kommer ihåg att det var sommarjobbare) som gjorde rent i både killarna och tjejernas omklädningsrum på Gustavsvik..

Inget hände, männen klagade inte, inte heller städpersonalen (antar att INGEN ofredade dem)..

Vad är problemet egentligen?
Vad skulle kunna hända?

Utveckla gärna det där, vore intressant att höra.
Jag tror du har något att tillföra debatten..
Citera
2013-09-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
Med tanke på all jämnställdhet, begreppet HEN, transsexuella, etc så borde vi väl kunna införa gemensamma omklädnings och duschrum?

Fyller det 1:a och blir det mer även det andra (ibland mindre att städa vilket spar tid och personalen kan göra annat)..

När vi bygger nya idrottsanläggningar så kan vi halvera denna kostnad..

En annan fråga är vart ska transvestiterna och hemofrediterna i dagens samhälle byta om och duscha (kvinna med snopp respektive dubbelkönade)..

Är inte detta en fråga ni feminister kan driva?

(Är inte feminist och tycker nog inte att idén är så bra), men för er borde detta vara en utmärkt fråga att driva.. Jämnställdhet och ingen diskriminering - alla på ett ställe..

Hur halverar man kostnaden för idrottsanläggningar för att man män och kvinnor byter och duschar i samma utrymme?

Flickor och kvinnor som är intresserade av att se och diskutera mäns snoppstorlek skulle kanske gilla idén?
Citera
2013-09-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
Förstår inte varför?

Du duschar och kanske tar en bastu med vännerna (kanske med väninnor också) om ni är ett kompisgäng.. Både män och kvinnor..

Sen byter om och har det trevligt och åker därifrån..

Tja kanske en och annan ribba, men antar att bögarna får det i manliga omklädningsrum också..
Inte heller några problem när tjejerna (kommer ihåg att det var sommarjobbare) som gjorde rent i både killarna och tjejernas omklädningsrum på Gustavsvik..

Inget hände, männen klagade inte, inte heller städpersonalen (antar att INGEN ofredade dem)..

Vad är problemet egentligen?
Vad skulle kunna hända?

Utveckla gärna det där, vore intressant att höra.
Jag tror du har något att tillföra debatten..

Menar du att du behöver exempel på vad som kan hända när stora grupper nakna män och nakna kvinnor samsas på samma yta?
Citera
2013-09-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Hur halverar man kostnaden för idrottsanläggningar för att man män och kvinnor byter och duschar i samma utrymme?

Flickor och kvinnor som är intresserade av att se och diskutera mäns snoppstorlek skulle kanske gilla idén?

Ok.
Menar givetvis den delen..
Halverar antal omklädningsrum och duschar..

Kanske skulle de gilla det, det är möjligt (angående kvinnor och flickor om snoppstorlek, men det finns även internet för dem), men visst..
Tycker de det är possitivt så?

Vad tycker du själv om ideén att inte sära på män och kvinnor. Jämnställdhet och på samma ställe?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in