Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-04, 10:59
  #61
Medlem
Därför att det SKA vara så. Om du som kille är ute efter att se naket så behöver inte kvinnor tvingas att se på dig. Merparten vill ha separata rum/duschar för att det ska vara tryggt för alla. Däremot att dela bastu finns det på många badhus och har själv delat med det motsatta könet, man har givetvis handduk på sig i bastun.
Och nej, det är inte bögigt med killar i en bastu. Där har dina fantasier skenat iväg.
Citera
2022-09-04, 11:09
  #62
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Ja, vrf har vi skilda omklädningsrum för tjejer och killar? Känns väldigt förlegat idag tycker jag.
Håller faktiskt med. I ett samhälle som anser det som mer och mer naturligt att allting ska delas upp 50/50 mellan könen så borde gemensama omklädningsrum vara någonting självklart.
Citera
2022-09-04, 11:16
  #63
Medlem
WeTheBuilderss avatar
Oavsett vad samhället säger om jämställdhet osv. så är det inte naturligt för en kvinna att visa sig naken för en okänd man som kan vara vem fan som helst, och samma åt andra hållet.

SJÄLVKLART ska det inte vara gemensamt utan uppdelat alternativt privata bås.

Nu är jag man och inte kvinna. Men tänk dig när Lisa och Matilda, 17 år står och duschar nakna och in kommer ett dussin högljudda grabbar från Rinkeby in i omklädningsrummet och omger dom i duscharna.
Citera
2022-09-04, 11:17
  #64
Medlem
Zee germans verkar inte ha några större problem med nakenhet och gemensamma omklädningsrum.

https://www.lonelyplanet.com/article...hhouse-culture

Nu har jag förvisso ingen personlig erfarenhet av tyska gym eller badhus men har besökt några tyska stränder längs Östersjön. Noterade att inställningen till badkläder är minst sagt liberal.
Citera
2022-09-04, 11:41
  #65
Medlem
Ja det är nog inte de tjejer killarna vill se nakna som klär om i det könsneutrala omklädningsrummet. Det är en sak att skämta om eller ha politiska åsikter om, men verkligheten är annorlunda. Det är ju bara att minnas nån tråd här på flashback från nu i sommar om hur tjejer känner sig utstirrade på stranden och tycker det är obehagligt, hur ska det då vara att klä om, ev dusha i blandat sällskap...? Följden lär bli artiklar med låssas förbrylling över varför tjejer inte går på gym eller simmar eller idrottar längre. För det vore ju inte pk att nämna elefanten i rummet. Faktum är att när det finns alternativ för bara kvinnor, tex simning, jympa, gym och liknande, så blir de alltid fullspäckade, på många håll lades ju simtider för bara kvinnor ner för att det inte var pk, och vad jag hörde från många håll så var det få hykledamer som gick och simmade på de tiderna utan det var svenska damer som föredrog att simma utan män närvarande och det var inte få som nyttjade den möjligheten. Likadant har det ju kommit fram massor av fall där kvinnor tycker det är obehagligt med transkvinnor i omklädningsrummet ifall dessa fortfarande har sina manliga delar kvar.
Det ska ju vara jämställt, pk och könsneutralt osv, men många gånger är verkligheten den att vissa tillfällen föredrar man att inte ha det motsatta könet där. Nu är ju jag kvinna, så jag vet inte hur män känner det, men det kan ju inte vara så bekvämt för en man heller att klä om eller dusha framför främmande kvinnor.
Citera
2022-09-04, 11:49
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeTheBuilders
Oavsett vad samhället säger om jämställdhet osv. så är det inte naturligt för en kvinna att visa sig naken för en okänd man som kan vara vem fan som helst, och samma åt andra hållet.

SJÄLVKLART ska det inte vara gemensamt utan uppdelat alternativt privata bås.

Nu är jag man och inte kvinna. Men tänk dig när Lisa och Matilda, 17 år står och duschar nakna och in kommer ett dussin högljudda grabbar från Rinkeby in i omklädningsrummet och omger dom i duscharna.

Säger vem då? Rent biologiskt och evolutionärt borde det väl vara minst lika naturligt att män och kvinnor är nakna inför varandra som att män är nakna inför varandra? Det är så vi är skapta. Och om nu vissa grabbar från icke skidåkande nationer inte kan hålla fingrarna i styr så får man ju helt enkelt porta dem.
Citera
2022-09-04, 11:54
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Säger vem då? Rent biologiskt och evolutionärt borde det väl vara minst lika naturligt att män och kvinnor är nakna inför varandra som att män är nakna inför varandra? Det är så vi är skapta. Och om nu vissa grabbar från icke skidåkande nationer inte kan hålla fingrarna i styr så får man ju helt enkelt porta dem.

Rent biologiskt så blir vi sexuellt attraherade/upphetsade av det motsatta könet (majoriteten av oss). Därför kanske det inte är passande att byta om tillsammans då omklädningsrum inte bör vara en plats för sexuellt umgänge.
Citera
2022-09-04, 11:54
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
Ja det är nog inte de tjejer killarna vill se nakna som klär om i det könsneutrala omklädningsrummet. Det är en sak att skämta om eller ha politiska åsikter om, men verkligheten är annorlunda. Det är ju bara att minnas nån tråd här på flashback från nu i sommar om hur tjejer känner sig utstirrade på stranden och tycker det är obehagligt, hur ska det då vara att klä om, ev dusha i blandat sällskap...? Följden lär bli artiklar med låssas förbrylling över varför tjejer inte går på gym eller simmar eller idrottar längre. För det vore ju inte pk att nämna elefanten i rummet. Faktum är att när det finns alternativ för bara kvinnor, tex simning, jympa, gym och liknande, så blir de alltid fullspäckade, på många håll lades ju simtider för bara kvinnor ner för att det inte var pk, och vad jag hörde från många håll så var det få hykledamer som gick och simmade på de tiderna utan det var svenska damer som föredrog att simma utan män närvarande och det var inte få som nyttjade den möjligheten. Likadant har det ju kommit fram massor av fall där kvinnor tycker det är obehagligt med transkvinnor i omklädningsrummet ifall dessa fortfarande har sina manliga delar kvar.
Det ska ju vara jämställt, pk och könsneutralt osv, men många gånger är verkligheten den att vissa tillfällen föredrar man att inte ha det motsatta könet där. Nu är ju jag kvinna, så jag vet inte hur män känner det, men det kan ju inte vara så bekvämt för en man heller att klä om eller dusha framför främmande kvinnor.

Själv känner jag mig mer bekväm att vara naken tillsammans med en tjej än med en man. Har hellre en söt och fin tonårsflicka intill mig i bastun än en hårig, svettig pung i nacken.
Citera
2022-09-04, 12:08
  #69
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Själv känner jag mig mer bekväm att vara naken tillsammans med en tjej än med en man. Har hellre en söt och fin tonårsflicka intill mig i bastun än en hårig, svettig pung i nacken.
Jag har förståelse att du vill se tonårstjejer nakna men den förtjusning du känner inför det är inte delad.
Citera
2022-09-04, 12:46
  #70
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Ja, vrf har vi skilda omklädningsrum för tjejer och killar? Känns väldigt förlegat idag tycker jag. Själv har jag inga problem att klä av mig inför tjejer, känns ju bara mer naturligt att vara avklädd tillsammans med en tjej Är det inte jävligt gay med ett gäng män som sitter och svettas tillsammans i en bastu, egentligen?
Så, jag tycker vi kan ha gemensamma omklädningsrum och duschrum, det vore trevligare.

För att skydda kvinnor från dig och sådana som du.
Citera
2022-09-04, 12:56
  #71
Medlem
WeTheBuilderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Säger vem då? Rent biologiskt och evolutionärt borde det väl vara minst lika naturligt att män och kvinnor är nakna inför varandra som att män är nakna inför varandra? Det är så vi är skapta. Och om nu vissa grabbar från icke skidåkande nationer inte kan hålla fingrarna i styr så får man ju helt enkelt porta dem.
Hade du låtit din 15-åriga dotter ställa sig framför en 10 babbar och klä av sig kläderna?
Jaja, men tallar de på henne, stirrar eller börjar runka i omklädningsrummet så är det ju bara att porta dom. Pucko.

De enda som skulle vilja genomföra dessa ändringar är kåtgubbar som du och sossar utan verklighetsförankring.
Citera
2022-09-04, 13:02
  #72
Medlem
Förmodligen för att varenda omklädningsrum annars hade varit proppfullt med dumpen profiler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback