Citat:
Ursprungligen postat av Diskproppen
Tjena!
Läser ett 5-årigt program och ska nu börja på mitt tredje år. Fick mitt besked från CSN idag och det var inga märkvärdigheter över det, kommer allt få "mina" pengar

. Men skummade igenom beslutet och hittade detta stycke:
Du har nu fått studiemedel i X av 240 veckor på eftergymnasial nivå
Nu undrar jag om jag inte kommer få ut studiemedel för mitt sista år. Eller räknas det som en annan kategori än eftergymnasial nivå när jag börjar mitt fjärde och femte år? Är ju tre år med "vanliga" studier och två års master.
i brist på att du säger vad X är så kan jag inte berätta hur det ser ut just för dig.
men det är från csns håll ingen skillnad på grundläggande nivå och avancerad nivå. grundläggande nivå är a-c, och avancerad är d-e. det finns inget som heter "vanliga" studier eller "två års master". Masterprogrammen är på 120 HP, vilket är 2 år, men de är på avancerad nivå.
240 veckor motsvarar 6 år på högskola, så du kan nog räkna själv om du klarar dig. :-)