2011-07-25, 13:56
Medlem
Jag har ansökt om studiemedel utan e-legitimation och utan att logga in, kommer jag få någon hem i posten om detta, eller får jag bara hem om (när) de accepterat min ansökan?
2011-07-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muffinsplanned
Jag har ansökt om studiemedel utan e-legitimation och utan att logga in, kommer jag få någon hem i posten om detta, eller får jag bara hem om (när) de accepterat min ansökan?

Utan e-leg och utan att logga in. Var det inte meningen att du skulle skriva ut och skriva under och skicka in det då? Inte helt hundra på hur deras nya "blankett" lösa system skulle fungera men jag fick för mig att om du inte hade e-leg var du tvungen att fylla i, skriva ut, skriva under och skicka in det själv via snigel posten.

Du har då nämnligen inte signerat ansökan och troligen då kommer den inte att behandlas.
2011-07-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looorg
Utan e-leg och utan att logga in. Var det inte meningen att du skulle skriva ut och skriva under och skicka in det då? Inte helt hundra på hur deras nya "blankett" lösa system skulle fungera men jag fick för mig att om du inte hade e-leg var du tvungen att fylla i, skriva ut, skriva under och skicka in det själv via snigel posten.

Du har då nämnligen inte signerat ansökan och troligen då kommer den inte att behandlas.

I och med att jag skriver i mitt personnummer så måste något ske. Skulle väl vara udda om de har en tjänst som inte fungerar, då skulle de väl inte ha det som alternativ om det inte kommer att behandlas, eller?
2011-07-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muffinsplanned
I och med att jag skriver i mitt personnummer så måste något ske. Skulle väl vara udda om de har en tjänst som inte fungerar, då skulle de väl inte ha det som alternativ om det inte kommer att behandlas, eller?

Du har fortfarande inte signerat ansökan. Detta kan göras med e-legitimation alternativt att du skriver under ett papper. Jag tror inte att ansökan betraktas som komplett utan detta. Att bara fylla i ett personnummer räknas nog tyvärr inte.

Jag skulle skicka ett mail eller ringa till CSN och höra så du inte sitter och väntar och undrar vart studiemedlet tog vägen.
2011-07-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looorg
Du har fortfarande inte signerat ansökan. Detta kan göras med e-legitimation alternativt att du skriver under ett papper. Jag tror inte att ansökan betraktas som komplett utan detta. Att bara fylla i ett personnummer räknas nog tyvärr inte.

Jag skulle skicka ett mail eller ringa till CSN och höra så du inte sitter och väntar och undrar vart studiemedlet tog vägen.

Men då gör det klart för mig: de skickar hem pappret för mig att skriva på. Allt annat är ju absurt och inte alls logiskt.
2011-07-25, 15:35
Medlem
Finns det någon form av guide om hur man kommer igång med aktiehandlandet? Jag är helt okunning (i princip) när det kommer till det här, men jag vill gärna lära mig så var börjar man? Som sagt, har inte mycket att utgå ifrån..
2011-07-25, 15:54
Medlem
Visdomsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jey14
haha! Börjar inse nu att jag verkligen vill ha en bra utbildning, trodde inte att jag behövde Ma B då när jag tog bort det. Vet att jag klarar ifall jag verkligen vill, och nu vill jag verkligen!
Om man anstränger sig lite så är Ma B verkligen jätteenkelt att fixa G/VG i, betydligt enklare i termer av pluggenergi jämfört med nästan alla andra kurser. Om du är motiverade så tror jag utan problem att du fixar skiten på endast en termin dessutom. Hur som helst, kontentan är att det är simpelt att få det där överstökat.
2011-07-25, 17:59
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 421
Finns det någon form av guide om hur man kommer igång med aktiehandlandet? Jag är helt okunning (i princip) när det kommer till det här, men jag vill gärna lära mig så var börjar man? Som sagt, har inte mycket att utgå ifrån..

http://www.aktieskolan.se/pages/index.php

Där kan du lära dig lite grundkunskaper!
2011-07-25, 18:40
Medlem
Tjenare!

Hade funderat på att ta ett naturvetenskapligt basår, frågan är då kan man med detta även söka sig utomlands ex. Skottland (då det kanske är gratis att studera)?
2011-07-25, 20:25
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CimGoodFella
Jag har Nordnets minidepå, minimicourtage 39:- annars 0,15%. Jag har köpt en viss aktie vid två olika tillfälle till samma pris. Den ligger fortfarande på exakt samma värde idag men på min utveckling för aktien står -118:-. Borde inte min utveckling vara -78:-(2x39:-). Jag handlade för under 26 000:- båda gångerna.

Kolla notorna.
2011-07-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
http://www.aktieskolan.se/pages/index.php

Där kan du lära dig lite grundkunskaper!

Tack vännen!
2011-07-26, 11:31
Medlem
sudden sunlajnes avatar
La nyss en order på avanza. När ja jag senare skulle sälja stod det typ ''du har inte tillräckligt med likvida medel'' och statusen var ''felinfo''

Har jag för lite pengar på kontot eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in