2013-08-29, 03:31
Medlem
losfers avatar
Kan bara repetera vad andra sagt: lyssna på din handledare, var inte lat (frågar inte nār nästa fikapaus är) och var artig och trevlig. Jag anställer folk regelbundet och en bra attityd är bland dom viktigaste sakerna jag kollar efter. Är kandidaten villig att lära sig och villig att arbeta?

Så det kommer att gå väldigt bra för dig imorgon.
Citera
2013-08-29, 05:07
Medlem
CommonKnowledges avatar
Vad är det du har ångest över? Ingen förväntar sig att du ska komma dit imorgon och kunna allt som en som jobbat där senaste 10 åren.

Du har handläggare av en anledning och h*n kommer knappast ge dig uppgifter av det svårare slaget.
Citera
2013-08-29, 08:40
Medlem
mrtowlies avatar
Bit ihop och påminn dig själv att det bara är en fas i arbetslivet man måste gå igenom. Och var trevlig mot alla, inklusive de bittra kärringarna i fikarummet som gnäller på allt.
Citera
2013-08-29, 08:44
Medlem
Ingenting att vara nervös för, var uppmärksam och villig att lära så kommer du snabbt in i jobbet.

Lycka till TS.
Citera
2013-08-29, 08:57
Medlem
Flinta82s avatar
Kör på bara!

Våga fråga, hellre än att tro att du gör rätt.

Kom i tid, var social mot kollegor och kunder och le. Thats it!
Citera
2013-08-29, 09:02
Medlem
Dreamerss avatar
Du kommer få en kartongskniv, skalpell dvs. Visst det är lättare att skära bort tejpen på kartongerna när varor ska upp i hyllan, men var extremt djävla noggran när du gör detta. När jag jobbade inom handels skar jag sönder enorma mängder förpackningar så dom var tvungen att slängas. Skulle även skära bort plasten runt sex stycken 1.5 liters cola, kom åt själva petflaskan vilket gjorde att flaskan exploderade likt en raket på nyår. Cola över hela mig, golvet och hyllan. Lycka till!
Citera
2013-08-29, 09:13
Medlem
kordens avatar
10 tipps

1. Ta ej chefen i handen, och tala om hur mycket du gillar och handla hos tex ica, coop
HUr mycket bättre pris och varor dom har mm

2. Kolla ej på handläggaren när hon/han pratar

3. Tala om för dina arb-kamrater vilken fin röv och brös hon har

4. Smaka på varje matlåda som ligger i matsalen och ta den godaste

5. Spärra hela gångar när du plockar upp varor

6. Ställ dig vid ingången och hällsa kunderna välkommna, tex Du skulle inte ta den sista bullen,
Bantningsmedel gång 6, Din dotter har du hennes nr, Du var fan inte snygg du får komma tillbaka så jag ej mår dåligt på arb-tid

7. Skäll på kunder som stör dig

8. Sätt dig i kassan och gissa priset på vagnen som dom kommer med

9. Knögla ihopp kvittot och kaste det på kunden

10. Gå hem 2,3 timmar tidigare med kvällens mat utan att betala

Gör du det så ser chefen att du har viljan och du kommer snabbt klättra på stegen.
Citera
2013-08-29, 09:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ta en stadig grogg innan du cyklar hemmifrån, det löser dom värsta knutarna. Glöm inte en näve läkerol bara efterpå.

Var naturlig, trevlig mot cheferna utan o slicka röv o låt de andra ta sina matplatser först.

Lycka till.
Citera
2013-08-29, 09:28
Medlem
Vurte3Ns avatar
Slappna av mannen!!

Som någon skrev, ABSOLUT inga händer i byxfickan. Kom i tid. Gör som de säger bara så löser det sig. Så kan du softa allt mer och mer när du blir frigående

Lycka till
Citera
2013-08-29, 09:34
Medlem
StraightToHails avatar
Kom iklädd en Mumin-dräkt första dagen!

Första intrycket är ALLT!
Citera
2013-08-29, 09:44
Medlem
jockz123s avatar
Fyfan för att arbeta i affär ! Minns när jag fick en prakkeplats av AF på Coop, första dagen skitnervös stog utanför 10 minuter innan (jag och min handledare skulle öppna upp affären), regnet öste ner o kallt som fan var det. han dök aldrig upp, för han var tydligen för upptagen att åka in till sjukhuset för hans barn hade nåt als eller nåt lämnade stället, och har aldrig kollat tillbaka. (fick senare plats på statoil gatukök där ja inte trivdes o försökte DO-anmäla...gick inte så bra som ja trott!)

//JOCKEMANNENLARZZON
Citera
2013-08-29, 10:23
Medlem
Yurichis avatar
Som många andra sagt, du kommer göra MÅNGA fel i början. Eller kanske inte fel, bara misstag och "Jag trodde vi skulle göra...." om grejer som känns uppenbara för dig. Inget konstigt med det, de som har tagit hand om nya innan vet detta.

Men det viktigaste är att du tar det bra. Deppa inte ihop bara för du blivit tillsagd/rättad av den sura kärringen på 99 bast som jobbat där lika länge. Finns alltid rötägg på arbetsplatser.
Det tar ju på självförtroendet att göra fel hela tiden, men det kommer bara vara så i början. De vettiga personerna bryr sig inte, de är bara glada ju fortare du lär dig.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in