• 1
  • 2
2013-08-28, 21:17
Medlem
Smirnoffboys avatar
Ja, jag börjar min första dag på jobbet imorgon. Ska jobba på Willys. Är riktigt nervös. Vad bör jag tänka på? Första intrycket? Ska få en handläggare där som hjälper mig i början. Ska plocka upp varor i hyllor, sen kanske om jag vill få jobba i kassan om allt funkar som det ska. Ge mig massor av tips hur jag ska hantera ångesten! Tack
Citera
2013-08-28, 21:20
Medlem
I början kan du känna dig helt vilsen och bortkommen. Även kanske lite småjobbig då du ofta får fråga om hjälp av andra medarbetare.. Men var lugn, detta är helt normalt och alla andra har också varit där.. Efter ett tag så känner du dig hemma och sen så kommer det en ny person som är i samma sits som dig som du hjälper till (dvs efter en tid att du jobbat där)
Citera
2013-08-28, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smirnoffboy
Ja, jag börjar min första dag på jobbet imorgon. Ska jobba på Willys. Är riktigt nervös. Vad bör jag tänka på? Första intrycket? Ska få en handläggare där som hjälper mig i början. Ska plocka upp varor i hyllor, sen kanske om jag vill få jobba i kassan om allt funkar som det ska. Ge mig massor av tips hur jag ska hantera ångesten! Tack
Verkar som att du inte har jobbat inom butik tidigare, eller?
Hur fick du jobbet isåfall?
Citera
2013-08-28, 21:23
Medlem
Nymfans avatar
Klarar du fint, har själv jobbat inom handels, fast på ICA då.

Det är busenkelt!

- Var trevlig emot kunderna
- Var inte lat, finns det varor att plocka, gör det, finns det inte så fronta eller sitt i kassan
- Skriv upp vanliga grönsaker och dess PLU nummer på en liten lapp i början

Sen fråga en gång för mycket istället för en gång för lite om det är något du undrar över,
det är aldrig några problem.

Det kommer gå galant!
Lycka till
Citera
2013-08-28, 21:24
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av housarN
I början kan du känna dig helt vilsen och bortkommen. Även kanske lite småjobbig då du ofta får fråga om hjälp av andra medarbetare.. Men var lugn, detta är helt normalt och alla andra har också varit där.. Efter ett tag så känner du dig hemma och sen så kommer det en ny person som är i samma sits som dig som du hjälper till (dvs efter en tid att du jobbat där)
Tack så jättemycket!! Ska känna mig lugn som du sa. Det kommer säkert gå jättebra

Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Verkar som att du inte har jobbat inom butik tidigare, eller?
Hur fick du jobbet isåfall?
Nej, det är första jobbet i butik. Fick hjälp av arbetsförmedlingen

Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Första dagen är alltid pirrig, men det kommer nog gå bra ska du se! Jag har en polare som arbetade på willys i sommar, och han sa att det var ett helt okej jobb. Försök lyssna bara och ta till dig vad de säger. Glöm inte att alla gör fel någon gång med, så var noggran, men det är inte hela världen om du behöver be om hjälp någon gång!

Lycka till, det kommer gå fint.
Ja det stämmer riktigt bra det du säger!! Ska bara gå dit och lyssna vad de säger, så går nog allt bra. Tackar så mycket!!
Citera
2013-08-28, 21:25
Medlem
godboys avatar
Du kommer fixa det fint!

Det ända att tänka på torde väl vara:
  • Kom i tid (absolut inte sent, inte ens 5 min, ta en tidigare buss för säkerhets skull)
  • Var välvårdad (dvs ren)
  • Var inte lat eller försök inte smita undan.

Bara du är normalt arbetsam och trevlig kommer du fixa detta galant!
Citera
2013-08-28, 21:27
Medlem
Smila så mycket som möjligt och visa övertydligt att du är engagerad så kommer allt gå bra.

edit:

juste... i Sverige är det viktigare att du kommer i tid än att du arbetar hårdare än andra
Citera
2013-08-28, 21:27
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Du kommer fixa det fint!

Det ända att tänka på torde väl vara:
  • Kom i tid (absolut inte sent, inte ens 5 min, ta en tidigare buss för säkerhets skull)
  • Var välvårdad (dvs ren)
  • Var inte lat eller försök inte smita undan.

Bara du är normalt arbetsam och trevlig kommer du fixa detta galant!
Tack, hoppas också det!
Bra tips, dom ska jag gå efter
Citera
2013-08-28, 21:28
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esmot
Smila så mycket som möjligt och visa övertydligt att du är engagerad så kommer allt gå bra.

edit:

juste... i Sverige är det viktigare att du kommer i tid än att du arbetar hårdare än andra
Hehe japp, ska försöka
Ja, ska komma i tid
Citera
2013-08-28, 21:30
Medlem
VietnamByNights avatar
Alla har varit nya någon gång! Ta det bara lugnt och var inte rädd för att be om hjälp.
Citera
2013-08-28, 21:32
Medlem
Kommer så väl ihåg första dagen på mitt nuvarande jobb, riktigt nervöst!

Men för att ge dig några råd vilket är ganska svårt då jag aldrig jobbat i matbutik är;

- Kom i tid!
- va dig själv!
- göra ditt bästa, men va inte överambitiös
-försök känna in stämningen på arbetsplatsen och försök anpassa dig så snabbt som möjligt så du blir en i gänget

Ångesten dagen före är tyvärr ganska oundviklig!
Citera
2013-08-28, 21:32
Medlem
superKings avatar
har haft en månads praktik på Willys, plocka varor i hyllor är piece of cake, visst första veckan kommer du behöva fråga typ tusen "dumma" frågor i stil med "var är det dom här är?" osv. men tro mig man kommer in i det jävligt fort. kassan fick jag aldrig prova på, men vet av erfaren livsmedelshandlare att det går jättebra att fråga grannen i kassan bredvid om du skulle vara osäker på något hursom var det typ värsta praktik jag gjort, trots riktigt roliga medarbetare (om inte väldigt skumma), men så är jag en kontorsmänniska med. det kommer gå bra, det är inget mentalt krävande jobb, men tips från coachen! är du bakis, undvik alla pallar med läsk på glasflaska på morgonkvisten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in