• 5
  • 6
2013-09-02, 20:01
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Hej! Jag har själv rätt lång erfarenhet från olika livsmedelsbutiker och här kommer mina tips:

Vid varupåfyllning:
*Lär dig orientera i butiken så du vet vart allt ungefär ska vara. Det jobbigaste vid varupåfyllning är att vara en yr och vilsen höna som inte hittar hyllorna.

*Fronta är ett begrepp du säkert vid det här laget lärt dig. Dom nyaste varorna lägger du in längst bak på hyllan och dom äldre ska vara längst fram i hyllan snyggt och prydligt. Har du fyllt på alla varor som du ska och du känner att du inte riktigt vet vilken arbetsuppgift du ska göra härnäst så kan du fråga någon om fler uppgifter eller börja fronta runtom butiken. Detta säger dina kollegor till dig ifall dom själv inte kommer på någon annan viktigare uppgift.

*Ser du någon kund som ser lite vilsen och ser ut att behöva hjälp, skit i varupåfyllningen just då och fråga ifall du kan hjälpa till på något sätt. Vet du inte vad hon förfrågar efter så följ med kunden för att leta upp någon som vet.

*Du kommer att stöta på gnälliga kunder (oftast gamlingar) som klagar över någon krona hit och dit osv. Ha bara is i magen med ett leende på läpparna och försök hjälpa till så gott som möjligt, kunden har tyvärr oftast rätt.

Kassaarbete:
*Det du kan göra i förväg för att förbereda dig är att begära ett häfte med alla olika koder för frukt och godis osv. Plugga in dom så gott som det går, du kommer inte att kunna alla koder då du först sätter dig där men efter några timmar/dagar sitter dom flesta i minnet.

*Är det fler än tre/fyra kunder i kassan (beroende på hur mycket varor alla har osv), kalla på någon som kan öppna en kassa bredvid. Olika butiker har olika riktlinjer efter detta men tre/fyra kunder brukar det oftast vara.

*Ser du att det börjar bli alldeles för mycket tomma kundkorgar vid kassan, kalla på någon som kan he tillbaka dom.

Något du kan tillämpa i början är att berätta för kunden att du är ny på jobbet ifall det är någon fråga du inte kan hjälpa dom med och sedan leda dom till någon som vet, dom flesta brukar förstå och bli mer förstående.

Hoppas din första dag gick fint!
Tackar tackar för dom utförliga instruktionerna! Allt gick som du sa, helt perfekt!! Är klar med andra dagen idag, alla hälsade mig välkommen idag också Kan inte bli bättre

Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Av numera inrättat närvaro klarade sig mig veterligen TS undan oboypallens sinande vrede. Han är sannerligen en kämpe.

Mvh
Haha, ja så kan man uttrycka sig, allt gick perfekt! Är supernöjd med mig själv!
Citera
2013-09-02, 20:43
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirnoffboy
Tackar tackar för dom utförliga instruktionerna! Allt gick som du sa, helt perfekt!! Är klar med andra dagen idag, alla hälsade mig välkommen idag också Kan inte bli bättre

Haha, ja så kan man uttrycka sig, allt gick perfekt! Är supernöjd med mig själv!

Fan vad skönt att höra! Kom ihåg, you don't leave Willys alive. Men det gör kanske inget.
Citera
2013-09-02, 21:08
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Fan vad skönt att höra! Kom ihåg, you don't leave Willys alive. Men det gör kanske inget.
Ja fan, det är riktigt skönt att ha klarat dom här 2 dagarna Mer jobb imorgon! Haha det stämmer
Citera
2013-09-02, 21:17
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ja fan, det är riktigt skönt att ha klarat dom här 2 dagarna Mer jobb imorgon! Haha det stämmer

Då får jag å hela flashbacks vägnar önska dig en fortsatt framgång inom Willys.

Lite offtopic, men du är en jävla mofo på att använda smileys. Att skriva med dig är som att smsa med en tjej man har på G med. I like it
Citera
2013-09-02, 22:05
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Då får jag å hela flashbacks vägnar önska dig en fortsatt framgång inom Willys.

Lite offtopic, men du är en jävla mofo på att använda smileys. Att skriva med dig är som att smsa med en tjej man har på G med. I like it
Tackar tackar! Uppskattas mycket!! Haha jag älskar smileys
Citera
2013-09-03, 10:45
Medlem
miaroses avatar
Citat:

Härligt! Kommer att gå galant för dig. Bara att PMa mig ifall du har någon fler fråga så ska jag hjälpa dig så gott jag kan.
Citera
2013-09-03, 11:03
Medlem
Vad bra humör jag blev på av att läsa denna tråd. Ni dödsknarkande nazister är onekligen ett hjälpsamt och trevligt släkte.
Citera
2013-09-04, 20:27
Medlem
Smirnoffboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Härligt! Kommer att gå galant för dig. Bara att PMa mig ifall du har någon fler fråga så ska jag hjälpa dig så gott jag kan.
Tack, ja det hoppas jag också Jättebra, tack för ditt stöd, uppskattas väldigt mycket!! Kommer nog många frågor, haha 4e jobbardag imorgon, än så länge har det gått galant! Verkligen supernöjd!!

Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Vad bra humör jag blev på av att läsa denna tråd. Ni dödsknarkande nazister är onekligen ett hjälpsamt och trevligt släkte.
Hehe samma här, riktigt underbara människor det finns här på Flashback Blir alltid så glad!!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in