2013-08-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Jag förstår hur du menar men håller inte med. Så fort någon är död så ska folk som knappt träffat den döde "beklaga sorgen" och folk som tyckt att den döde är en skithög förväntas säga snälla saker om den döde.

Det är bättre att vara ärlig och säga som det var:
Det finns många skithögar men Sigge var exceptionell. Det är ett under att han lyckats leva så länge och det är verkligen inte konstigt att han utsatts för många mordförsök.

Många människor andas lite lättare idag, kriminella, grannar, vanliga medborgare, poliser osv. Och det firas säkert på sina håll också.

Ja folk är väl olika, jag tycker det är bättre att hålla sånt för sig själv om man nu anser sig vara en god medmänniska. Vi har väl alla våra lågmärken. Jag säger inte att man måste beklaga det ena eller det andra, men personen det handlar om är ju död nu så att säga massa elakheter och komma med personangrepp skadar gör ju bara hans familj mera ledsen. Tycker man kan bespara dom det. Deras sorg är redan stor som den är. Jag känner varken honom eller hans familj, rör mig inte i dom kretsarna men jag tycker ingen som förlorat någon närstående ska behöva se o höra massa elakheter. Även om han nu var allt det som sägs så är det ju inte han som lider för det som skrivs.

Så nu har jag ventilerat mig lite.
Tack och fortsatt god afton.
Citera
2013-08-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feberfuktig
Tror du inte polisen redan varit där?

De vet antagligen inte om den adressen, Sjalvklart sa maste det finnas massa saker som grisen inte vet om.
Citera
2013-08-27, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wirmola
De vet antagligen inte om den adressen, Sjalvklart sa maste det finnas massa saker som grisen inte vet om.

Fast den svarta Porsen står utanför?
Citera
2013-08-27, 22:30
Medlem
Citat:

Och han är skriven på den adressen, som man kan se på ratsit, eniro, hitta, mm?
Citera
2013-08-27, 22:33
Medlem
Citat:

Tror nog polisen har ganska bra koll på vad som händer, typ var folk bor etc (sedan kanske de inte står på hans balkong och röker). Hade han polisskydd innan så lär polisen veta ännu mer, sådant ges inte gratis utan man får "betala" för sig...
Citera
2013-08-27, 22:33
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestud
Ja folk är väl olika, jag tycker det är bättre att hålla sånt för sig själv om man nu anser sig vara en god medmänniska. Vi har väl alla våra lågmärken. Jag säger inte att man måste beklaga det ena eller det andra, men personen det handlar om är ju död nu så att säga massa elakheter och komma med personangrepp skadar gör ju bara hans familj mera ledsen. Tycker man kan bespara dom det. Deras sorg är redan stor som den är. Jag känner varken honom eller hans familj, rör mig inte i dom kretsarna men jag tycker ingen som förlorat någon närstående ska behöva se o höra massa elakheter. Även om han nu var allt det som sägs så är det ju inte han som lider för det som skrivs.
Det här handlar inte om huruvida man är god människa eller ej. Det här är en tråd om ett mord och ett mordoffer i ett forum där brott diskuteras. Det faller sig helt naturligt att dåliga sidor hos brottsoffret belyses. Om man bara skulle sitta och skriva trevliga saker eller förtiga dåliga sidor hos brottsoffret så framstår ju mordet som ett totalt mysterium. Fördelen med internet är att man kan välja vad man vill läsa, gillar du eller Sigges anhöriga inte vad de läser kan de strunta i det.
Citat:
Detsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av kungwoja
Ni svenskar ogillar invandrare som tar era svenska tjejer, förstår ni inte att ni inte kan tillfredsställa era svenska tjejer, därför blir ni ledsna. tänk om tänk rätt, hat kommer alltid tillbaka. må vi leva i en värld utan hat och våld.!
Med tanke på hur många utländska tjejer som är tillsammans med svenska killar så måste det betyda att invandrarkillar är dåliga på att tillfredsställa sina kvinnor? Sigges syrra är för övrigt gift med en svensk.

Jag hatar inte folkgrupper men jag ogillar yrkeskriminella och jag hatar yrkeskriminella som beter sig som svin. Sigge tillhörde den senare kategorin.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-08-27 kl. 22:36.
Citera
2013-08-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Och han är skriven på den adressen, som man kan se på ratsit, eniro, hitta, mm?

Da borde de rimligtvis veta om den isf.. Man tycker ju att de borde ha varit dar ocksa isf..
Citera
2013-08-27, 22:57
Medlem
Majoriteten av kommentarerna och spekulationerna är det låg nivå på. Bara för att någon är folkbokförd på en adress betyder det inte att personen står bakom kontraktet på lägenheten. För att rastarde sin hund dagligen och syntes utanför fastigheten han bor i betyder inte att personen är oaktsam och nonchalant. Troligen är adressen väl övervakad av krimare elr annan form av övervakning från ngn lgh elr fordon som den utsatta personen är väl medveten om och spelar ett skådepspel. Radarn är på konstant på dessa individer som lever det livet. Någon har angagerat sig rejält för att lyckas troligen ned hjälp av någon som lurat ditt honom någon som han hade förtroende i, rent logiskt talar det för lokala artister de vet troligen de som stog brottsoffret närmast. Tydligen överlevde han en dåligt timad bilbomb, vem misstänkte han för det ? Ett alternativ kan även vara en spontan dispyt som spårade ut ? Troligen lär det aldrig komma upp till ytan för brottsoffret levde ett liv i den undrevärlden och fick sin dom.
Citera
2013-08-27, 22:59
Medlem
Citat:
Da borde de rimligtvis veta om den isf.. Man tycker ju att de borde ha varit dar ocksa isf..

Ja det var därför jag ringde polarn som bor där, men det verkar inte så, hans pensiornärsgranne som brukar se, och skvallra om allt, hade inte heller sett 5.O. där, men det är fortfarande folk där, och det har vart flera bilar på korta besök till vad han tror är den lägenheten, men han har inte sett om de har haft nåt med sig ut, det är ganska skum belysning där!

Det kan ju vara att de tar gravöl i lägenheten, men jag är skeptisk till det!
Citera
2013-08-27, 23:17
Medlem
Citat:

Så nu har jag ventilerat mig lite.

Håller me dej helt. Han e borta men hans nära o kära mår dålit av allt som skrivs om han. Hans flickvenn ha skydad identiet för hon va i bilen när bomben va där. Ja käner familj och flickvenn och käner sorj fö dom. S bestämmde sitt liv me risker o han viste va som kan henda. Han viste va han jorde o va han jorde fel.
Citera
2013-08-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-City
Majoriteten av kommentarerna och spekulationerna är det låg nivå på. Bara för att någon är folkbokförd på en adress betyder det inte att personen står bakom kontraktet på lägenheten. För att rastarde sin hund dagligen och syntes utanför fastigheten han bor i betyder inte att personen är oaktsam och nonchalant. Troligen är adressen väl övervakad av krimare elr annan form av övervakning från ngn lgh elr fordon som den utsatta personen är väl medveten om och spelar ett skådepspel. Radarn är på konstant på dessa individer som lever det livet. Någon har angagerat sig rejält för att lyckas troligen ned hjälp av någon som lurat ditt honom någon som han hade förtroende i, rent logiskt talar det för lokala artister de vet troligen de som stog brottsoffret närmast. Tydligen överlevde han en dåligt timad bilbomb, vem misstänkte han för det ? Ett alternativ kan även vara en spontan dispyt som spårade ut ? Troligen lär det aldrig komma upp till ytan för brottsoffret levde ett liv i den undrevärlden och fick sin dom.

Du har rätt i att han säkert kan ha haft koll på hoten mot sig, och kanske haft span på sig, men han gav intrycket av att inte bry sig, går man ut på rivningstomten (kvarteret nätet) själv, så förväntar man nog sig inget attentat.

Om han står bakom adressen är väl ointressant när han var skriven där och bodde där, eller?

Det är klart att han kan ha blivit ditlurad, men om han hade span på sig så borde de ha följt med dit, och jag menar att om de lurar honom någonstans så kan han ha sagt nåt till nån som är avslöjande, men fullt möjligt!

Jag tror personligen att nån har sett honom, och ringt nån som ville åt honom, den har rusat ner och knäppt killen med en polare, att springa därifrån känns inte planerat!

Men bara en gissning bland andra!
Citera
2013-08-27, 23:35
Medlem
cavemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LayLow
Håller me dej helt. Han e borta men hans nära o kära mår dålit av allt som skrivs om han. Hans flickvenn ha skydad identiet för hon va i bilen när bomben va där. Ja käner familj och flickvenn och käner sorj fö dom. S bestämmde sitt liv me risker o han viste va som kan henda. Han viste va han jorde o va han jorde fel.
Minns du inte vad du skrev i jan? nu tycker du helt tvärt om

ps. så här tyckte du när en annan gängmedlem vart sjuten(ifall du inte minns)
https://www.flashback.org/p41537815#p41537815
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in