2013-08-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
Ursäkta men det finns ingen människa som kan tro att det äcklet är 32 år på bilden. Därför tog jag det som ett rent skämt eller fel person.

MYCKET vanligt att grabbar från Iran/Irak o dyl. helt plötsligt byter födelseår när de kommer till Sverige. Därför kan en 29-åring helt plötsligt bli 19 istället. Har sett det många ggr i mitt jobb. Så ingen kan lura i mig att Sigge var en enda dag under 40...
Citera
2013-08-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Han skjutne i Tynnered var ju också kurd inte persisk. Nog dillat om det, tyckte bara det borde funnits någon Reza eller så i namnhögen. Har BC ens muskler nog att göra något tillbaka (om det inte var hans egna som högg honom i ryggen som så ofta)?

Kan du förklara vad du menar med personen Reza som du namnger?
Citera
2013-08-27, 20:32
Medlem
tobleronasahlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
http://www.dn.se/nyheter/sverige/oro...er-efter-mord/

Alltid intressant med personer som dyker upp och försvarar kriminella som om de vore helt oskyldiga och oförtjänta av det som händer dem. De har valt sina liv, och har orsakat mycket lidande under sina dagar i livet och har förmodligen aldrig gjort ett hederligt handtag för att hjälpa samhället. Ingen förlust när sådana personer försvinner för gott.

Äckligt att snuten lägger sina resurser på att undvika hämndaktioner, måna om att packet ska fortsätta leva och förpesta landet.
Citera
2013-08-27, 20:37
Medlem
Han var halvt iranier, och halvt Schweizisk, enligt en postare som uppenbarligen kände honom (kanske raderat)!
Vad ni tycker om folkgrupper finns det andra trådar om i andra forumsdelar!

Kan vi återgå till topic nu så vore det bra!

Vilka var hans främsta/farligaste ovänner?

Är det Eskilstunafolk eller utomstående som har kontskter i stan?
Citera
2013-08-27, 20:42
Medlem
Bofinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Nej någon sa att han hade sett P.N (stora boxaren) köra bilen vid ett annat tillfälle.

Ok nu klurar vi lite, det har tidigare nämts att BO levde under polisbeskydd, han måste sannolikt ha varit medveten om en hotbild. Antingen har BO lurats i en fälla av någon som han litade på eller så har något fått reda på var han befann sig och vart han skulle.

Hur kunde någon veta att han var där just då? Bodde han i närheten?

Han bodde vid heljestrandsgatan. Han bodde högst upp i fastigheten och hade kameror placerade utanför varje fönster.
Citera
2013-08-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bofinka
Han bodde vid heljestrandsgatan. Han bodde högst upp i fastigheten och hade kameror placerade utanför varje fönster.

Att han bodde där stämmer, men om han hade kameror vet jag inget om, inget som syns, men du kan säkert ha rätt.
Han verkade inte så försiktig när han var ute med hunden, eller hängde med polare utanför, han kanske trodde att det värsta hade blåst över?

Jag ringde en kompis som bor där och ser hans lägenhet för att fråga om polisen hade vart där, då sa han att inte vad han hade sett, men det var folk i hans lägenhet just nu (3 minuter sen), det lyste och nån rökte på balkongen, en mörk man, undrar vad de gör där, känns lite tidigt att ta hand om dödsbo!
Citera
2013-08-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Att han bodde där stämmer, men om han hade kameror vet jag inget om, inget som syns, men du kan säkert ha rätt.
Han verkade inte så försiktig när han var ute med hunden, eller hängde med polare utanför, han kanske trodde att det värsta hade blåst över?

Jag ringde en kompis som bor där och ser hans lägenhet för att fråga om polisen hade vart där, då sa han att inte vad han hade sett, men det var folk i hans lägenhet just nu (3 minuter sen), det lyste och nån rökte på balkongen, en mörk man, undrar vad de gör där, känns lite tidigt att ta hand om dödsbo!

Haha, de ar ju dar for att plocka bort vapen, narkotika och annan bevisning..
Citera
2013-08-27, 21:22
Medlem
LostGenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobleronasahliv
Äckligt att snuten lägger sina resurser på att undvika hämndaktioner, måna om att packet ska fortsätta leva och förpesta landet.

Det vore orimligt om gangsters kunde gå runt och skjuta på varandra på stan utan att polisen ingrep. Målet är såklart att skydda vanliga medborgare. Jag tror inte polisen bryr sig nämnvärt om gangsters skjuter av sig själva då och då.
Citera
2013-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wirmola

Det var lite min tanke också ...
Citera
2013-08-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wirmola

Tror du inte polisen redan varit där?
Citera
2013-08-27, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Ska bli intressant att se om polisen lyckas lösa detta, eller om man kan gå och skjuta ner folk helt öppet utan att åka fast.

Hur skall Polisen kunna lösa detta? Hur många tror du snackar? När det gäller gäng är det tyvärr så att man kan skjuta ned folk helt öppet utan att åka fast. Samtidigt kan vi ställa oss frågan om denna primitiva självsanering är ett problem.
Citera
2013-08-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feberfuktig
Tror du inte polisen redan varit där?

Enligt min polare som bor mittemot och jobbar hemifrån så har han inte sett att dom har vart där, men om dom är snabba eller diskreta så kan han ju ha missat det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in