Citat:
Ursprungligen postat av
flagella
Aha, ja här i Sverige så är det ju inte lagligt slå barn och som oftast ej socialt accepterat. Och de flesta använder inte såna metoder. Ditt citat gav också belägg för hur mans er på saken inom s. Bra att personen lämnade iaf, låter inte som en god företrädare.
Jag representerar själv inte Scientologi-kyrkan, så för egen del så har jag ingen personlig ambition i dagsläget av att framhålla Sea Org i god dager, men om det finns något positivt med rörelsen så vill jag ju inte förneka detta, eftersom det är önskvärt för mig att en så sann bild som möjligt blir tillgänglig för allmänheten i så väl denna rörelse som i andra andliga rörelser (vilket då skulle inkludera såväl positiva aspekter som negativa).
I just det här fallet, så uppfattar jag det ändå som att personen ifråga har åstadkommit så pass mycket gott i tillvaron att detta mer får ses som ett enstaka inslag utav brist på själv-kontroll eller omdöme, snarare än att det speglar personens huvudsakliga karaktär, och jag vet att det ena utav barnen har sagt att han har förlåtit personen för denna typ utav misstag.
Dessutom har man inom Scientologin ganska "kort minne" både för förseelser, ifall personen efteråt har börjat bättra sig ordentligt, men även för det positiva som personen har gjort i det förflutna, ifall denne inte längre bidrar till gruppen i dagsläget.
Det som huvudsakligen är hållbart i sammanhanget även långsiktigt är auditörsträning, samt uppnåendet utav processingnivåer (release, Clear, OT).