2005-07-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
tackar!
någon som har hela bibeln wärchad någonstans?
skulle VERKLIGEN vilja läsa den
och jag vill helst inte gå in i en sekt i 10 år för att få tag på den...

Kolla här:
http://thepiratebay.org/search.php?q=scientology
Citera
2005-07-07, 00:19
Medlem
pipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Efter årtionden av auditering och frånlurad alla sina pengar o mer därtill, sägs det att man blir fri från dessa själarna.
Då är man så hjärntvättad och nedgången att man struntar i vilket.
Det konstiga är att scientologer som kommit långt på bron är lika sjuka som vanliga människor som aldrig fått auditering.
Man kan ju tro att auditering är lika betydelselöst som att pissa i Mississippi.

Tekniskt sett borde de funka, kanske inte till att bota cancer osv., men att prata egenom traumatiska händelse från ens liv o gå igenom dom noggrant flera ggr borde göra så att man kommer över dom.
Jag hade iaf hellre åtminstone provat först innan man går till en psykiatriker och får nåt piller att stoppa i huvudet.
Citera
2005-07-12, 08:14
Medlem
Erk Swedes avatar
Hubbard var ett geni

Att från att vara medioker Sci fi författare starta en religion där man lyckas få med de rikaste med lägsta intelligensen måste ju anses vara genialt.
Dårarna betalar massor med pengar för att komma åt kunskaper om religionen,och ifrågasätter det inte.
Givetvis borde scientologin vara totalförbjuden i Sverige också, men vi ger ju utländska kriminella nya identiter också,så vad kan man förvänta sig?.
Citera
2005-11-20, 15:32
Medlem
Maeglins avatar
Jag rekommenderar senaste avsnittet av south park "trapped in the closet" för er som vill ha en mer komisk framställning av scientologirörelsen.
http://www.mrtwig.net/

Till tråden har jag också avlägsna bekanta (mer vänners vänner) som fastnat i scientologernas sekt. Dessa människor förbjuds att träffa utomstående eller så kallade SP:s (supressive persons) eftersom sekten menar att all kontakt med den depraverade omvärlden är skadlig för undervisningen.
En tjejkompis till mig fick boka tid för att träffa sin bästa vän som blivit hjärntvättad och bor i läger. Hon fick träffa henne en kvart..

Som kuriosa kan jag även nämna att i en av de högre lärandenivåerna i kyrkans undervisning (du måste vara rik som Tom Cruise för att nå hit) får man ta del av den klassificerade informationen att utomjordingar landade på hawaii för 75 miljoner år sedan. Hubbard och Scientologerna sätter/satte alltid stor relevans vid lokalisering av platser och tidsrymder. Så att det rör sig om hawaii för 75 miljoner år sedan råder det ingen tvekan om.

Hawaii fanns inte då. Det är en vulkanö.
Någonting som brukar vara det första som psykologer/avprogrammerare nämner för de patienter som de räddar ur sekten..
Citera
2005-11-20, 15:41
Medlem
Maeglins avatar
Sekt eller inte sekt?

Eileen Barkers "Checklist" för sekter:

Citat:
1. A movement that separates itself from society, either geographically or socially;
Läs mitt förra inlägg. Hon fick träffa sin vän en HEL KVART!

Citat:
2. Adherents who become increasingly dependent on the movement for their view on reality;
Kyrkan lyckas gradvis övertyga medlemmarna/offren att vi plågas av utomjordingars själar.. Man måste bearbeta ett mentalt psyke innan man kan tuta i människor sådant..

Citat:
3. Important decisions in the lives of the adherents are made by others;
Går du med ska du avskärma dig från utomstående. En röd tråd i "undervisningen" är finansieringen med ekonomiska medel..

Citat:
4. Making sharp distinctions between us and them, divine and satanic, good and evil, etc. that are not open for discussion;
"Supressive Persons" är en term som grundaren själv hittat på. Kyrkan dryper rent allmänt av absolutism och en inställning av "vi mot dom"-mentalitet gentemot övrig mänsklighet..

Citat:
5. Leader who claim divine authority for their deeds and for their orders to their followers;
L.RON.HUBBARD - kommentar överflödig.

Citat:
6. Leader and movements who are unequivocally focused on achieving a certain goal.
Deras kall är att undervisa bort allt lidande på jorden..

Scientologerna är en sekt..
Its a mad, mad world..
Citera
2005-11-20, 17:31
Medlem
Bfriess avatar
Flashback hängde ju ut bderas bibel för några år sen så den kan inte vara spå svår att hitta! har läst den själv och den är ju så fjantig så man spyr
Citera
2005-11-20, 17:33
Bannlyst
Matt; 6:24

Sientologikyrkan är väl som alla andra kyrkor och samfund, nja lite mer Mammaonpräglad kanske. Men annars är det väl rätt så centralstyrt av pastorer präster som styr med järnhand sina församlingar över lag inom alla religioner.

Och jag anser när människan inte själv är att kunna odla sin kontakt med Gud så är den personen andligt handikappad " nästan andligt död" faktiskt. I dag är det som det beskrivs i Mormons bok en "djävulens" kyrka full av avund och stridigheter och väl Gift med Mammon titta bara på Vatikanbanken Banco De Espiritou Santo.

Dom har väl kraftigt missat Matt;6:24 Ni kan inte förlika Gud med Mammon "dyrka dem båda". Och det vet man ju själv om man provar att sitta på två stolar samtidigt hur lätt det är att hamna mitt emellan, och det gör oftast ont. frid
Citera
2005-11-27, 16:14
Medlem
pipparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag rekommenderar senaste avsnittet av south park "trapped in the closet" för er som vill ha en mer komisk framställning av scientologirörelsen.
http://www.mrtwig.net/

lite roligt att rösten som gör Chef (Isaac Hayes) är scientolog.
Citera
2005-11-28, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Har en bekant som blivit inlurad i Scientologkyrkan och de lurade av henne alla hennes pengar. Under den tid hon var med där pratade hon med många som var med där om hur de kunde betala så mycket för scientologernas kurser och andliga vägledning. De sa att de ex sålt gamla ärvda smycken, tagit banklån och många hade nu skulder som det skulle ta dem hela livet att betala tillbaka. De flesta anhängare där verkade leva på väldigt lite pengar, många hade lämnat familj och barn för att de inte hade samma tro. Det är förbjudet för scientologer att umgås med människor som är negativt inställda till scientologin, även om det är deras egen familj.
Jag undrar hur denna religion kan vara tillåten? Är anledningen att scientologer infiltrerar bland högre makthavare i landet eller att folk är rädda för dem.
din polare blev fucked, ännu ett bevis på hur man blir blåst inom religionen/sekter.
Citera
2005-11-29, 00:41
Medlem
Haha...jag förstår inte hur en person kan gå med en sådan religion. Kristendomen och liknande har ju åtminstone lite verklighetsförankring och fakta i sin berättelse, även om man inte tror på den andliga biten. Scientologin däremot är ju helt uppåt väggarna! Till synes intelligenta människor har dom också fått med sig också.

Hur gör dom för att värva? Vilka manipluativa metoder har dom? Jag har nämligen svårt att tro att någon kan svälja scientologernas historier utan att vara MYCKET bearbetad. En människa som har någon gnutta av kritiskt tänkande borde slå bort sån bullshit på direkten.

Dom får ju till och med Jehovas att framstå som trovärdiga och vettiga. är det illa. Kanske Southpacific kan berätta lite?
Citera
2005-11-29, 14:41
Medlem
Silvertårars avatar
Vad jag vet så innan deras bibel blev allmän så va den otroligt hemlig för det va genom att betala en viss summa man fick sin del. Och nu har alla tillgång till den så nu har dom kommit på nya sätt att få in pengar.
När dom va tvungen att publicera bibeln så fanns den inne på ett biblotek. Dit gick scientologerna och vaktade den. Så att ingen skulle kunna låna eller läsa den. Och sure att alla personer bär en liten alien inom sig som kommer ploppa ut när tiden är rätt.
Citera
2005-11-29, 17:27
Medlem
eastermans avatar
Alltså, hur många av deltagarna i den här diskussionen har överhuvudtaget läst L Ron Hubbards Dianetics The Modern Science Of Mental Health som scientologin grundar sin filosofi på? Hand upp!

Tycker det borde vara ett grundkrav för att delta i diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in