2013-11-10, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag förstår hur du menar.

Mitt inlägg var inte egentligen menat som kritik och faktiskt inte ALLS som något
försök till OT-beskyllning. Denna tråd har spretat åt alla möjliga håll med den
behållningen att det avslöjat mycket.

Att CF är kvinna spelar ingen roll i sammanhanget så länge hon är muslim.
Som kvinna med konstiga berättelser skulle hon nog nagelfaras rätt grundligt,
som muslim.... not so much.

Att någon muslim som inte faktiskt har dömts för något kommer att nagelfaras
är om att be om ett mirakel. It wont happen. Och är dom dömda för något så
hamnar det i några artiklar för att sedan glömmas fortare än kvickt.

Idag finns det tyvärr inget, säger det igen, INGET som skulle kunna få msm att
ta upp det som grävs fram i denna tråd. Enskilda skribenter i debattartiklar, ja.
Artikelscoop, aldrig i helvetet.

Dom lever i en annan värld. A World of never ending happiness.... Ända tills dom
får till en intervju med Jimmie Åkesson och sitter och nästan studsar på stolen
för att dom är så ivriga att få klämma till honom. DÅ är det något som är dumt
och dåligt och som måste bekämpas.

När t o m IOGT-NTO ger sig in i kritiken av SD... tja vad ska man säga?

Jag kanske var otydlig i min edit, men jag menade inte att 'BoyGoneBad' ansåg att granskningen av specifika "fallet" CF och liknande var OffT.
Hänvisningen till trådens rubrik gjorde jag mera för att visa för mod att kartläggningen må spreta och ibland dra iväg, men att det vore olyckligt om varje 'utflykt' skulle komma att bli OffT.
Huvudsaken är att vi får granska motorhuvsaken och då också från olika håll.

Som 'BGB' skriver, så har ju denna tråd trålat hem en mängd fakta och en del fula fiskar har kommit till ytan.

'BGB' har naturligtvis en poäng i att CF idag skyddas mer som muslim än som kvinna.
Jag tog inte upp hennes muslimism i sammanhanget förut och det var medvetet.
Min vinkel är att låta CF visa sig inte vara så värst mycket muslim, utan att hon främst vill få vara sitt eget varumärke.
Det har börjat framkomma kritik från mer strikta muslimer mot hennes MO och hennes pladdrighet.

Jag vill påstå, att CF idag är mer Anti-SD än hon är muslim.
Det pågår ett än så länge oorganiserat "Anti-SD-arbete" där CF vill spela vänsterytter.
Det var just det som intresserade SR-reportern Cecilia Khavar när denna sökte kontakt med CF.

Jag vill ogärna föra in debatten kring SD i tråden, men i kretsen kring CF talas det om grisar när man syftar på SD.
Om CF väljer att ge sig ut i kampen mot SD och då utrusta sig med en symbolisk(!) slaktkniv och den vägen ändra på antalet SD-mandat efter sept 2014, så får det bli hennes beslut.

Jag tvivlar dock på att CF känner till Särimner.
Citera
2013-11-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
---
Min vinkel är att låta CF visa sig inte vara så värst mycket muslim, utan att hon främst vill få vara sitt eget varumärke.
Det har börjat framkomma kritik från mer strikta muslimer mot hennes MO och hennes pladdrighet.
----

Den här typen av påhittade telefonsamtal som Farraj twittrar om, går inte alls hem hos fundamentalister. Det ser inget som helst humoristiskt i Farrajs hittepå, när hon drar in Mohammed. Just den här toktweeten kan vara en anledning till att hon mött stark kritik, eller "hat" som hon brukar använda för att beskriva kritik:

Citat:
Carolina Farraj ‏@Carolinafarraj 2h
Nu ett samtal med en idiot som ringer och säger
"mohammed knullar dig" och lägger på.
Fega lilla as
Citera
2013-11-11, 11:13
Medlem
Nabila trollar nu fram en hijabkusin, som knappt vågar gå utanför dörren då hon räknar med att bli misshandlad på grund av sin hijab.
Är detta början på att Nabila, likt Farraj, håller på att förlora förståndet?

Citat:
Nabila Abdul Fattah ‏@Nabila_AFR 1h
Jaha så vad har ni gjort i morse då? Själv har jag suttit och pratat i telefon med min kusin.

Hon berättade att hon funderar på att flytta ifrån Sverige. För att hon är rädd för att bli trakasserad. Eller slagen.

"Vet du hur ont det gör att bli slagen, Nabila? Ska jag riskera att mina döttrar blir det bara för att jag vill bo kvar här?"

Hon bär hijab. Och utgår, alltså UTGÅR ifrån att när hon rör sig i det offentliga rummet så kommer hon bli påhoppad.

Men det är bra. Rasa ni över att en tårta är hot mot demokratin. Rasa tills ni spricker.

Eller handlar det om att ETC-krönikören Nabila visar prov på ETC:s nya policy, dvs att skippa objektivitet i syfte att klämma åt SD?

ETC förklarar hur man tänkt sig att den agendasättande journalistiken ska utformas framöver:
Citat:
Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti.

Det kommer att styra hur vi granskar dem.

Jag vill vara tydlig med det.

Dagstidningen ETC ska konsekvent bekämpa rasism i alla dess former, på ledarplats och på nyhetsplats. Ja, även på nyhetsplats. Det finns ingen objektivitet gällande rasism, alltså inte heller gällande Sverigedemokraterna, det vore att avtvinga journalisterna – och läsarna – deras humanitet.
https://www.flashback.org/sp46087003
Senast redigerad av Batuta 2013-11-11 kl. 11:49.
Citera
2013-11-11, 11:42
Medlem
JumpingJacks avatar
Alla de här attackerna med stenkastning, knuffar, spottloskor och nu tydligen också slag - polisanmäls de? Spelas in i mobilen? Finns det några som helst bevis?

En annan fråga är, om de nu ens inträffar, så vem står bakom? Etniska svenskar, som annars mest är kända för att knyta näven i fickan och gnälla över saken när de är någon annanstans, eller andra invandrare som brukar ha både kortare stubin och mindre impulskotroll?
Citera
2013-11-11, 11:52
Bannlyst
<Nabila Abdul Fattah ‏@Nabila_AFR 1h
Hon berättade att hon funderar på att flytta från Sverige. För att hon är rädd för att bli trakasserad. Eller slagen.>

(min fetning)

Vad tråkigt att inte Nabila lät oss ta del av vart denna Mållgan-kusin hade tänkt flytta.
Även jag inser att Sverige inte är ett Shangri-La, men vart skall kusinen ta vägen undrar jag.

Till ett land där muslimer inte behöver gå ut på nätet för att efterlysa exempel på någon som attackerats på grund av sin hijab?

@Nabila: Fill me in on the details, pleeze!
Citera
2013-11-11, 12:15
Bannlyst
Jag reagerade över ett av citaten som 'Batuta' lade ut i inlägget ovan.

"Det finns ingen objektivitet gällande rasism.."

Ursprunget är vad Andreas Gustavsson på ETC säger den 9 nov 2013
Här:

http://stodforening.etc.se/blogg/ald...arti-som-andra

Det verkar i alla fall inte finnas någon objektivitet gällande hur msm (inkl ETC) rapporterar om [förment] svensk rasism.

Särskilt inte när rapporteringen skulle ske inför FN i Geneve
Citera
2013-11-11, 15:17
Medlem
Ankdammsmans avatar
Spenderade precis fem minuter med att kolla igenom Nabila Abdul Fattahs twitter och det mest fascinerande är nog hur välintegrerad hon är med övriga mediesverige.

Här har vi en politisk extremist som öppet utbyter ryggdunkningar och rövslickningar med etablerade journalister, och det är inget som kollegorna reagerar på.
Citera
2013-11-11, 15:20
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Spenderade precis fem minuter med att kolla igenom Nabila Abdul Fattahs twitter och det mest fascinerande är nog hur välintegrerad hon är med övriga mediesverige.

Här har vi en politisk extremist som öppet utbyter ryggdunkningar och rövslickningar med etablerade journalister, och det är inget som kollegorna reagerar på.

Glöm inte tweeten den 6 september när Jonas Sjöstedt hälsar henne välkommen till vänsterpartiet.
Citera
2013-11-11, 15:54
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Glöm inte tweeten den 6 september när Jonas Sjöstedt hälsar henne välkommen till vänsterpartiet.

Han har ju lyckats bli om inte mys-Jonas så åtminstone rättvise-Jonas med svenska journalistkåren. Att det är samme Jonas som åkte på kongresser med de östeuropeiska kamraterna och stred för att partiet skulle förbli kommunistiskt är "gammal skåpmat" och inget att bry sig om.

Man kan jämföra Nabilas ankdamm med om någon sverigedemokrats twitter hade fungerat som tummelplats för journalister, extremhögeraktivister och allmänt löst högerfolk. Ibland tittar någon från Timbro eller SvD förbi, ibland någon från Avpixlat eller SvP, ibland någon från MUF eller FP. Alla verkar trivas ihop, delar länkar och peppar varandra. Hur reaktionen hade blivit behöver vi inte undra över.
Citera
2013-11-11, 18:22
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Alla de här attackerna med stenkastning, knuffar, spottloskor och nu tydligen också slag - polisanmäls de? Spelas in i mobilen? Finns det några som helst bevis?

En annan fråga är, om de nu ens inträffar, så vem står bakom? Etniska svenskar, som annars mest är kända för att knyta näven i fickan och gnälla över saken när de är någon annanstans, eller andra invandrare som brukar ha både kortare stubin och mindre impulskotroll?

Finns det vittnen?? Idag med alla mobiltelefoner så är jag säker på att nästa vem som helst skulle ringa polisen om de ser något som kan kallas misshandel o givetvis vittna. Sen är ju stor-sthlm inte precis obefolkat, det är ju på sin höjd de sista 100 metrarna som man går till sin port som man går ensam.
Citera
2013-11-11, 18:51
Medlem
Citat:

Oslo, mörk skönhet utan hijab:

Citat:
Aryanik er tidligere blitt ringt opp av det hun tror er islamister. De har fortalt henne at hun kler seg uislamsk og truet med å voldta henne helt til hun ikke tør å forlate hjemmet sitt. Hvem som ringte i helgen, vet hun ikke.

http://www.osloby.no/nyheter/Fikk-ny...u-7369593.html
Citera
2013-11-11, 18:52
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman

Det är ju de där "välintegrerade" mediamuslimerna som är extremisternas gräddfil rakt in i media, politiken och bidragsindustrin. Det är alltid samma namn som finns i alla dessa otaliga organisationer och föreningar och som våra politiker slåss om att få synas med i media och kasta lite nya pengar över för att känna sig goda och mångkulturella. Bakom dessa finns organisationerna som pengarna slussas till.

Nu tycks modus operandi vara att framställa kvinnliga muslimer som offer för en rasistisk våldsvåg som tydligen sköljer över landet. Alldeles nyss var det istället näthatare som var på modet. Det föll dock som ett korthus när den värsta näthataren inte visade sig vara den arga vita Sverigedemokraten. Nu väntar vi bara på att denna taktik faller när det visar sig vara luft bakom alla vålds- och överfallsanklagelser.

Tyvärr så är ju media och politiker så aningslösa och naiva att de gång på gång går på dessa falsarier och hinner ösa ut skattepengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in