Citat:
Ursprungligen postat av
Atomist
Som du kanske förstår är det ganska svårt att bevisa eller komma med argument för att någonting inte har hänt. Som brukligt är så bör den som påstår att någonting har hänt bevisa det. Bevis är även det som efterfrågas..
Jag tror mer på Jesus än denna historia, finns ju de som iallafall påstår sig ha sett honom..
Säger inte detta för att varken ursäkta eller rättfärdiga ett beteende som påstås ha ägt rum i form av denna misshandel, däremot så tänker jag inte kasta sten innan jag vet vad jag kastar på. Här verkar det finnas många som ska kasta åt alla håll och kantar så snart tillfälle ges, det säger en hel del om vad man har för sinne..
Jo det förstår jag absolut och jag köper inte heller denna story. Det är absurt att detta blivit så stor grej på så lösa grunder. Dessutom på så kort tid, mam kan ju tro att alla var på plats så säker som man är på sin sak.
Men hela min poäng var att det inte blir mer rätt att vinkla andra saker som bevis/sanning bara för det, när det sker på precis lika lösa grunder.
Att däremot efterlysa mer bevis/belägg/seriösa källor från de som påstår att det har skett/hur det har skett, eller att förklara varför man TROR att ingenting har skett, eller att lägga fram andra tveksamheter som dessa aktivister har stått för i tidigare sammanhang, är inte riktigt samma sak.
Det talar definitivt emot deras trovärdighet och jag förespråkar att sådant kommer fram, men det varken bekräftar eller motbevisar något i det aktuella fallet. Lägger man ändå fram det som sanning, får man ju räkna med att "motståndarna" också avfärdar det som ryktesspridning. Det är mer ett välmenat råd om man vill få fler att seriöst lyssna och förstå varför man är tveksam, då jag gärna ser att man slår hål på alla politiska "agendasanningar".
Bara så jävla less på att i varendaste fall inte bara ha en sida, utan två sidor, som tycks skita i att källkritiskt ta reda på vad som är sant, om det inte passar ens förutbestämda politik/ideologi/världsbild. Varenda fall kan inte "passa", men då vinklar man det ju bara så det passar. Eller så väljer man att enbart tro på ryktesspridning från ena sidan.
Jag räknar dock inte med att någon av dessa onyanserade sidor ska hålla med om detta, det är ju alltid "andra sidan" som håller på så :-) Jag håller dock med om att vänstersidan som håller på så får mest utrymme i media, men annars är det rätt jämnt skägg.