2013-08-20, 19:52
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Någon som kan tumma på hur stort uppsving SD kommer att få på grund av fulmedias fanatiska slöjdrev? Ett drev som dessutom baseras på en lögn.

Ja det är ju bara skit på skit. Hur kan tidningarna INTE fatta att det här verkligen häller bensin på elden?

Edit: 18-19%? Och detta säger jag som en icke-stödjare av SD
Citera
2013-08-20, 19:56
Medlem
Fred-Asps avatar
Jag har inte läst tråden jättenoga, men är det någon annan som har märkt den slående likheten mellan detta och misshandeln i Frankrike?
Citera
2013-08-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Jag tycker du har en god poäng. Det finns en större acceptans att lyfta fram vissa händelser och förstora upp dem. Tyvärr är inte alla rasistiska hatbrott lika mycket värda och det tycker jag är synd. Detta hatbrott fick bara en notis i lokaltidningen och det blev inget besök hos Justitieministern.

http://www.skanskan.se/article/20121...t-de-bar-sloja

– Motivet för angreppet har varit att kränka kvinnorna på grund av ras hudfärg, nationella eller etniska ursprung eller trosbekännelse, skriver åklagaren i stämningsansökan.
Citera
2013-08-20, 19:59
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vi svenskar skäms över att vi är så flata att att vi låter en samling importerade bidragsparasiter sätta dagordningen ihop med en samling metrosexuella och homofila journalistfittor.
En konstruerad historia och en förberedd kampanj är det frågan om inget annat.

Det är varken bidragsparasiter svenska kommunistbögar som sätter agendan utan det gör mediajuden som njuter i bakgrunden medan idioter som du tror ett gäng somalianalfabeter med kedjerökande Mona Sahlin i spetsen sätter agendan och styr mediadebatten
Citera
2013-08-20, 20:06
Bannlyst
För oss som inte orkat läsa igenom hela tråden - vad är det som pekar på att "rasistmisshandeln" bara är bluff?

Om det är bluff så har alltså två mycket uppmärksammade "pk-triumfer" hastigt och lustigt gått upp i rök den senaste veckan - både guld-Aregawis homofobi och nu detta..
Citera
2013-08-20, 20:09
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Vi svenskar skäms inte för att vi existerar. Vi skäms för att en del accepterar att män misshandlar kvinnor och för att del inte respekterar mänskliga rättigheter.
Håller med dig fullständigt, att det i blundas för dom mänskliga rättigheterna är bedrövligt.
Artikel 16
1.Fullvuxna män och kvinnor har rätt att utan någon inskränkning med avseende på ras, nationalitet eller religion ingå äktenskap och bilda familj. Män och kvinnor skall ha samma rättigheter i fråga om äktenskaps ingående, under äktenskapet och vid dess upplösning.
2.Äktenskap får endast ingås med de blivande makarnas fria och fulla samtycke.

Inga kvinnor borde kastas från balkonger för att dom vill ha skilja sig och och inga unga flickor skall behöva ingå tvångsäktenskap.
Citera
2013-08-20, 20:27
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Som du kanske förstår är det ganska svårt att bevisa eller komma med argument för att någonting inte har hänt. Som brukligt är så bör den som påstår att någonting har hänt bevisa det. Bevis är även det som efterfrågas..

Jag tror mer på Jesus än denna historia, finns ju de som iallafall påstår sig ha sett honom..

Säger inte detta för att varken ursäkta eller rättfärdiga ett beteende som påstås ha ägt rum i form av denna misshandel, däremot så tänker jag inte kasta sten innan jag vet vad jag kastar på. Här verkar det finnas många som ska kasta åt alla håll och kantar så snart tillfälle ges, det säger en hel del om vad man har för sinne..
Jo det förstår jag absolut och jag köper inte heller denna story. Det är absurt att detta blivit så stor grej på så lösa grunder. Dessutom på så kort tid, mam kan ju tro att alla var på plats så säker som man är på sin sak.

Men hela min poäng var att det inte blir mer rätt att vinkla andra saker som bevis/sanning bara för det, när det sker på precis lika lösa grunder.

Att däremot efterlysa mer bevis/belägg/seriösa källor från de som påstår att det har skett/hur det har skett, eller att förklara varför man TROR att ingenting har skett, eller att lägga fram andra tveksamheter som dessa aktivister har stått för i tidigare sammanhang, är inte riktigt samma sak.

Det talar definitivt emot deras trovärdighet och jag förespråkar att sådant kommer fram, men det varken bekräftar eller motbevisar något i det aktuella fallet. Lägger man ändå fram det som sanning, får man ju räkna med att "motståndarna" också avfärdar det som ryktesspridning. Det är mer ett välmenat råd om man vill få fler att seriöst lyssna och förstå varför man är tveksam, då jag gärna ser att man slår hål på alla politiska "agendasanningar".

Bara så jävla less på att i varendaste fall inte bara ha en sida, utan två sidor, som tycks skita i att källkritiskt ta reda på vad som är sant, om det inte passar ens förutbestämda politik/ideologi/världsbild. Varenda fall kan inte "passa", men då vinklar man det ju bara så det passar. Eller så väljer man att enbart tro på ryktesspridning från ena sidan.

Jag räknar dock inte med att någon av dessa onyanserade sidor ska hålla med om detta, det är ju alltid "andra sidan" som håller på så :-) Jag håller dock med om att vänstersidan som håller på så får mest utrymme i media, men annars är det rätt jämnt skägg.
Senast redigerad av sjelvefan 2013-08-20 kl. 20:37.
Citera
2013-08-20, 20:59
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej, upp mot en vägg o avrätta hela skiten,varenda jude,varenda muslim o varenda hbtq jävel. Sen en sup o ut i sjumila skogen för lite härligt kroppsarbete. Tack o hej från en vanlig svensk man som undrar var fan folkhemmet gömmer sig nu för tiden.

Det är väl bara för dig att flytta till nån enskild plats i norra Sverige. Sen slipper du ju alla problem. Skippa internet, tidningar och all annan media så blir det som du tänkt dig.
Det svenska folkhemmet är dött och begravet och kommer så att förbli. Med det inte sagt att jag är nöjd med vad som händer i min omgivning. Men du vill ju tillbaka till någon form av naturromanantisk 1800-tal.
Citera
2013-08-20, 21:03
Medlem
Herostratoss avatar
Om det visar sig att historian var påhittad eller att kvinnans man bankat på henne så kommer vi förmodligen att se samma effekt som efter de påstådda somaliepogromerna i Forserum. Där blev det en etablerad Södermalmssanning att mjölk hälldes över somalier och att den genomsnittlige Forserumsbons uppförandekod lånats av hillbilliesarna i filmen Deliverance och SS-regementet Dirlewanger . Sen hittar MSM raskt nästa diskrimineringsfall för att inte behöva besväras av att diskutera fakta. Faktum är nog att slöjdrevet kom lägligt till för att löparnegressen inte stödde HBTQ-naglarna.
Senast redigerad av Herostratos 2013-08-20 kl. 21:39.
Citera
2013-08-20, 21:07
Medlem
Gargameliks avatar
DN kör en kavalkad av slöjstödsartiklar som alla är på oerhört låg nivå, ett axplock:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sja...itetshandling/
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kra...-slojuppropet/
http://www.dn.se/nyheter/varlden/slo...tlandsk-press/
http://www.dn.se/kultur-noje/kroniko...-slojuppropet/

Man får se det som komedi, snart kommer det vara politiskt inkorrekt för kvinnor att inte vilja ha slöja på sig (speciellt den 19:e Augusti) för att visa sitt stöd till sina "medsystrar". Kafka irl.
Citera
2013-08-20, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Här är ett fall
http://www.skanskan.se/article/20121...t-de-bar-sloja

varför skulle du framställas som en galning?
(Galningarna är undantag oavsett om du är vit svensk eller har annan färg på huden.)

1 fall, skulle ta mig 1 minut att leta upp hundratal fall där det är tvärtom, det var det som var min poäng.

Hatbrott mot muslimer där svenska män är förövare ökar inte, vilket man verkligen hävdar i media.

Galenskapen har visat sig sitta i kultur och religion, bara som ett exempel är islam inblandat i 80 % av alla världens väpnade konflikter. ,
Senast redigerad av hektorjoa 2013-08-20 kl. 21:14. Anledning: felstavat/innehåll
Citera
2013-08-20, 21:13
Välkommet inlägg i debatten från Sara Mohammed (Glöm aldrig Pema och Fadime), exakt sådan kritik av hela mediacirkusen och "aktivisterna" som kan få fler att lyssna.

"Enligt en av initiativtagarna (Fatima Doubaki) till Hijab uppropet: Kritiken mot metoden att protestera mot händelsen med att hylla religiösa symbolen för kvinnoförtryck är "barnsligt". Jag förstår att Fatima Doubakis är inte glad för kritiken!

Hon är representant för Muslimska "Mänskliga Rättighetskommittén" Hon förstår exakt vad vi menar med vår kritik och har annat syfte än att fiskerösta, naivitet, okunskap eller dumhet, hon är en av fem andra politiskt islams representanter bland flera islamiska organisationer som har undertecknat ett alternativdokument till FN.

I dokumentet ifrågasätter hon med flera svenska statens arbete mot hedersrelaterat våld och utredningen mot barn och tvångsäktenskap.
Hon betraktar regeringens arbete mot hedersvåld som problematiskt och meningslöst.
Öppna länken och därefter öppna där det står Läs rapporten i sin helhet och läs om det på S.36: http://www.islamiskaforbundet.se/sv/...skommitte.html
Även Stefan Olsson skrev om detta under Omar Mustafa affären http://stefanolsson.nu/2013/04/18/na...gen-har-glomt/
Kritik mot slöjupprop - Nyheterna - tv4.se
Måndagens så kallade slöjupprop kritiseras nu av de som menar att slöjan för många är en symbol för förtryck. Samtidigt fick kvinnorna bakom slöjuppropet träffa justitieminister Beatrice Ask på Rosenbad.
tv4.se

Inlägget på Facebook: https://m.facebook.com/story.php?sto...user=554108722

Bonus: Bin Laden-Twitter: https://mobile.twitter.com/FatimaDou...92232408928256

Edit: Det var om jag inte minns fel även hon som beskrev EXPO som "islamofober" i SVT. Pga en enda artikel där de kritiserade att Islamiska förbundet hade bjudit in talare som står för hatiska åsikter om judar, vilket såklart är fullt befogad kritik om man står för "lika värda".
Senast redigerad av sjelvefan 2013-08-20 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in