2013-08-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag undrar alltså, bokstavligen, om det finns någon vanlig medborgare som sympatiserar med allmänna jihad-dagen eller vad det nu var?

Det lär nog inte dyka upp någon. Knappt ens någon debattör här heller eftersom detta alltmer verkar vara en bluff och media samt de politiker som försökt visa upp sig verkar göra det för att positionera sig inför valet, vilket i sig är synnerligen billiga politiska poäng. Kanske kan de som återses på stan framför mediablixtarna iförda jihadsjalar beräknas till ett eller ett par dussin inkl politiker. Förmodligen är sceneriet dessutom scensatt av tjänstgörande fotograf för att verka "större" eller "mer". En gågata i bakgrunden skapar intrycket av att horder av saracener i centrala Stockholm markerar och har bekänt färg. Men det är sannolikt en illusion.

Däremot är detta ytterligare ett steg i det segregerade Sverige som ju inte dessa politiker eller media vill. De förstår dock inte bättre eftersom de agerar med känslor och saknar, i stort sett helt, analytisk förmåga.
Citera
2013-08-20, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Inga som helst hållbara bevis har presenterats som gör den här händelsen troligare än rånet och misshandeln somalianegrerna påstås ha utfört ?

Jag tror det är Polisens sak att avgöra om bevis och utsagor är sanna eller ej. Det är trots allt det de jobbar med varje dag, till skillnad från Dig som sitter på forum och tycker saker istället.

Säger Polisen att detta inte har ägt rum?
Citera
2013-08-20, 18:26
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
Nu handlar aktionen snarare om att stå upp för kvinnors rätt till sin kropp och religionsfriheten. Inga andra än sd-tomtar som du ser 10 random våldtäkter som ett hatbrott mot svenskar däremot att gå fram och rycka av ngns slöja på grund av deras val av religion och klädsel är det

du väljer att se folk med rötter från andra länder som icke-svenskar, jag gör det inte, därför kommer våra resonemang aldrig falla den andra i smaken. lika bra att lägga ner nu, va?

En skrattretande självmotsägelse. Vad säger islam om anledningen till att kvinnor ska ha slöja? Och existerar begreppet "våldtäkt inom äktenskapet" inom islam?
Kvinnor ska enligt islam skyla sig för att de är syndfulla, svaga varelser som väcker mannens okontollerbara lust. Och en muslimsk kvinna ska lyda sin make. Hur får du det till "kvinnors rätt till sin kropp"???!!
Citera
2013-08-20, 18:28
Medlem
Ace2006s avatar
Allvarligt talat, denna koordinerade aktion (precis som Husbykravallerna) börjar mer och mer likna samhällsomstörtande verksamhet.

Flera suspekta individer och organisationer finns hela tiden antingen direkt eller i periferin kring dessa aktioner - som gemensamt verkar ha ett syfte att skapa den svenska versionen av den "arabiska vintern". Vad är egentligen syftet med dessa handlingar - att påskynda islamiseringen (ivrigt påhejade av revolutionsdrömmande vänsterflummare) och att normalisera Sharia?

Vilka kopplingar har bl a "Muslimska Mänskliga Rättighetskommittén" som står bakom detta upprop till Muslimska brödraskapet? Är detta t o m initierat av krafter från mellanöstern? Är detta sanktionerat av de svenska moskéer som har kopplingar till detta Muslimska brödraskap? Vad menar Foujan Rouzbeh när hon flaggar för "starka krafter inom den utomparlamenteriska rörelsen" och "att tunga grejer kommer att hända"? Vad skall vi förvänta oss - ytterligare koordinerade och iscensatta upplopp i förorten eller t o m terrorism?

Får faktiskt väldigt läskiga vibbar av hela detta spektakel och det känns mycket olycksbådande för detta samhälle! Hoppas verkligen Säpo har järnkoll på vad dessa dårar kan hitta på tillsammans med förvirrade antidemokrater från både den regulära sidan och den autonoma delen av "miljö-feminist-vänstern".

Är nationen drabbat av något som kan liknas vid en lågintensiv och utdrag statskupp i syfte att förändra vår grundlag och konstitution?

Vilka drar egentligen i trådarna för dessa aktioner?
Citera
2013-08-20, 18:36
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Frågan jag ställer mig är när svenskarna ska få slippa ta ansvar för hela jävla världens importerade konflikter? När ska alla dessa kravmaskiner visa solidaritet för svenskarna som gett bort hela sitt land, pumpat upp statsskulden till tusen miljarder kronor, där gamlingarna dör i sitt eget piss och där barnen går i skolor som får en afghansk källare att se ut som Harvard, där tusentals svenska flickor fått sina (under)liv söndertrasade av våldtäkter, där svenska småbarnsfäder slås ihjäl på öppen gata, där världshistoriens mest toleranta och dumnaivt självförintande folk ständigt svartmålas och anklagas för att vara rasister och homofober som inte vill slicka i sig HIV-tårar?

Fan i helvete vad less jag är på alla jävla as som sitter i det land mina far- och morföräldrar byggde upp och kräver att ett folk som består av runt sju miljoner personer ska rädda miljarder negrer, araber och andra amöbor som är för slöa och obegåvade för att skapa sina egna samhällen. Frågan jag ställer mig är när svenskarna ska få ett enkelt tack för att svartingarna fick chansen att komma till ett fredligt välståndssamhälle? Frågan jag ställer mig är varför man flyr från sharia, moskéer och burkor för att sen införa ett parallellsamhälle med just alla dessa inslag? Frågan jag ställer mig är varför jag inte bara går och lägger mig, runkar och aldrig nånsin mer går utanför dörren i det här förbannade jävla dårhuset?

EXAKT så jag känner också!!!!!! Får numera snudd på andnöd när jag ser hur det blir värre & värre för varje dag. Vi svenskar ska skämmas för att vi ens existerar & har man en åsikt är man rasist.
Tack gode gud att jag inte har satt några barn till världen i det här jävla, patetiska landet!!!!!
Citera
2013-08-20, 18:41
Medlem
Det är synd att ingen ger svar-på-tal. Det finns inget som heter "islamofobi". Uttrycket är lika idiotiskt som "pedofobi" eller "kvinnomisshandlingsfobi" eller "förtryckelsefobi".

Fröken Ask borde gjort detta klart på en gång för damen i fråga.
Ingen normal människa ser islam som något normalt. Därför ska det inte heller behandlas så.
Citera
2013-08-20, 18:46
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Jag tror det är Polisens sak att avgöra om bevis och utsagor är sanna eller ej. Det är trots allt det de jobbar med varje dag, till skillnad från Dig som sitter på forum och tycker saker istället.

Säger Polisen att detta inte har ägt rum?
Detta är inte ett polisärende. Vad som har hänt eller inte är fullständigt irrelevant. Det viktiga för de självinblandade twitterfittorna är att få gapa och skrika och sätta sig själva i centrum. Dom är fullständigt ointresserade av kvinnan som påstått sig blivit överfallen. Hon är endast ett liten obetydligt bondeoffer i det stora feministiska spelet. Dom bryr sig inte om hon så skulle blivit ihjälslagen. Det är dom själva och sina låtsasvänner på twitter allt kretsar kring i detta narrspel.

Idioterna ger sig inte ens tid att fundera lite och kanske inse att just slöjan är en tydlig symbol för förtryck av kvinnan. Men så förvirrade är feministerna idag. Man vill att bögarna skall visa röven och kvinnorna skyla sig. Man borde skratta åt eländet men det går inte. Det värsta är att något så larvigt som detta och Tregaros naglar kan få ett så groteskt stort uppslag i statsmedia. Ju fler kvinnor som kommer in i mediaredaktionerna ju värre blir det. P1 som en gång var bra är idag en tjatterkanal fylld av kvinnor som vurmar för mångkultur och flyktingar samt hatar vita män och poliser.
Citera
2013-08-20, 18:48
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Äh ingen av sidorna verkar ju ändå vara ute efter nån sanning, det grundar jag på att vi har två sidor som är precis lika övertygade om att det har hänt/inte hänt, utan att någon vet eller presenterar belägg för det man presenterar som sanningar. Däremot är det i vilket fall på tok för lite fakta för att göra en så jävla stor grej av det, räcker ju med lite rykten så är cirkusen igång.

Här är dock en tänkvärd och nyanserad text jag hittade på Facebook. Om man tillhör någon av de jag nyss syftade på, så är det bara att välja och vraka vilka delar som passar ens politiska agendasanningar bäst:

"Dra i handbromsen. Hijab eller inte?

Jag har en kollega som älskar mode. Hon är alltid snyggt klädd och har rätt makeupfärger i ton med klädernas. Höga klackar. Smycken, eleganta sådana. Och självklart rött läppstift. Till och med parfymen matchas. Hur hinner/orkar hon. Hon har ju fullt upp med att rädda världen. Hon är alltid involverad i ett nytt bistånds- eller människorättsprojekt. Dessutom har hon barn att ta hand om. Och ett till som för bara några månader sedan föddes, ett som tar mycket tid. Det är nämligen sjukt. När min kollega var i åttonde månaden, för ungefär tre månader sedan, blev hon brutalt misshandlad.

En kvinna sprang fram till henne och sparkade på hennes mage, om och om igen. Misshandlaren tyckte inte att ännu en blatteunge skulle födas i Sverige. Min kollega försökte skydda magen, allt för att rädda det lilla liv som fanns däri. Hon grät, bönade och bad den andra kvinnan att sluta sparka – utan resultat. Två personer gick förbi, ingen av dem ingrep (tror att det gör mig mest förbannad). När misshandlaren kände att hon fått nog, att hon sparkat tillräckligt, och att folk började närma sig dem sprang hon därifrån. Min kollega höll i det kors hon alltid diskret bär runt halsen och bad till Gud att barnet inte skulle ha tagit skada.

Det upprättades en polisanmälan, den ledde ingenstans. Man kunde inte hitta förövaren och lade ned förundersökningen.

Idag började Hijabupproret, många prominenta och oprominenta svenskor har tagit på sig en sjal i solidaritet med en kvinna som enligt Svenska Dagbladet ”säger sig ha misshandlats i fredags i Farsta …” Jag tycker självklart att det är för jäkligt. Att misshandlaren ska gripas och dömas. Det tror jag att vi alla är överens om. Men varför Hijab? Och vad ska vi ha på oss för att sympatisera med min kollega vars barn blev fött sjukt på grund av misshandeln? Rött läppstift? Modekläder? Ett kors runt halsen?

Angela Angel, en facebookvän som är 23 år och studerar till gymnasielärare i ämnena religion och svenska har fått sin statusuppdatering flitigt delad idag, så här lyder den:

Idag ska hela Sverige ta på sig sjal som solidaritetshandling efter att en beslöjadkvinna i fredags blev misshandlad av en svensk man i Farsta. Jättefint tycker jag. Medmänsklighet är en dygd. Frågan jag ställer mig är dock när Sverige ska ta på sig ett kors som solidaritetshandling (och inte mode/trend) för alla Kristina minoriteter som blir brutalt torterade, våldtagna och mördade i Mellanöstern och övriga delar av världen. Bara de senaste dagarna har över 60 kyrkor förstörts i Egypten. Det sker ett en rensning på de människor som tror på Korset, och detta har pågått i flera år, men hela världen blundar för det. Jag är för hijab-upproret men önskar också att få se ett uppror från omvärlden mot det brutala massmorden mot de Kristna.

En annan vän, en algerisk journalist, ringde och frågade om det är sant att svenska kvinnor, däribland kända politiker har tagit på sig sjal. Han undrade också om de tänker konvertera till Islam. Jag svarade att det är en symbol, att de vill visa att vi inte tänker tolerera misshandel av oliktänkande i vårt land. När jag lade på kom jag på att jag borde ha sagt att vi inte tillåter misshandel PUNKT!

Slöjan är en extremt omstridd och kontroversiell symbol som många muslimska kvinnor kämpar för att slippa. Så nu ska etniska svenskar liksom fa känna hur det känns (bara kvinnor dock) och sen på köpet markerar vi att såhär ser muslimer ut förstår ni. Muslim utan schal nej de är inga muslimer. Det är liksom motsatsen till diversifiering. Dessutom, kan inte alla män ta på sig kjol istället? För det är ju rasism/sexism och kvinnohat det handlar om här.

Beatrice Ask, du som har agerat så starkt i Farstafallet: Vad ska vi göra i alla andra fall?"
Börjar bli ganska tröttsamt med alla dessa Facebookhistorier som diktar upp massa händelser och får 1000 likes och en massa sympati.

Många konstigheter med historien. Premissen för misshandeln låter helt absurd, vidare är det väldigt konstigt att förbipasserande inte skulle ingripa när en gravid kvinna blir misshandlad av en annan kvinna. Då är det ju i princip riskfritt att ingripa.

Och om det fanns vittnen till händelsen som skedde på öppen gata (?) och hon själv dessutom kunde identifiera GM så har man ju bra grund för en utredning.
Citera
2013-08-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
EXAKT så jag känner också!!!!!! Får numera snudd på andnöd när jag ser hur det blir värre & värre för varje dag. Vi svenskar ska skämmas för att vi ens existerar & har man en åsikt är man rasist.
Tack gode gud att jag inte har satt några barn till världen i det här jävla, patetiska landet!!!!!

Vi svenskar skäms inte för att vi existerar. Vi skäms för att en del accepterar att män misshandlar kvinnor och för att del inte respekterar mänskliga rättigheter.
Citera
2013-08-20, 19:01
Medlem
osiriz88s avatar
Någon som kan tumma på hur stort uppsving SD kommer att få på grund av fulmedias fanatiska slöjdrev? Ett drev som dessutom baseras på en lögn.
Citera
2013-08-20, 19:09
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Vi svenskar skäms inte för att vi existerar. Vi skäms för att en del accepterar att män misshandlar kvinnor och för att del inte respekterar mänskliga rättigheter.
Vi svenskar skäms över att vi är så flata att att vi låter en samling importerade bidragsparasiter sätta dagordningen ihop med en samling metrosexuella och homofila journalistfittor.
En konstruerad historia och en förberedd kampanj är det frågan om inget annat.
Citera
2013-08-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag tycker du har en god poäng. Det finns en större acceptans att lyfta fram vissa händelser och förstora upp dem. Tyvärr är inte alla rasistiska hatbrott lika mycket värda och det tycker jag är synd. Detta hatbrott fick bara en notis i lokaltidningen och det blev inget besök hos Justitieministern.
Citat:
Plötsligt närmade sig tre yngre utländska män. De frågade om hon var svensk och när hon svarade ja blev hon slagen så pass hårt att hon hamnade på marken.

De tre männen ställde sig över kvinnan och sa: "Välkommen till Sverige, det är vårt land nu, inte ditt".

Polisen rubricerar händelsen som hatbrott.
http://www.nyheterna.net/NYHETER/Osk...-foer-hatbrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in