2013-08-25, 13:09
Medlem
Fula Gubbens avatar
Glöm "det offentliga Sverige", det är ett trött gammalt sandslott som tiden håller på att spola bort.

Prata hellre om "det riktiga Sverige", vilket vilar på ett fundament av fakta, sanning, sunt förnuft och hederlighet. I det riktiga Sverige så både genomskådar, upprörs och underhålls man av galenskaperna som muslimer och PK-kärringar knåpar ihop.

Källa: denna tråd
Citera
2013-08-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooola
"Många blir sjuka av de underjordiska lokaler eller cyckelställslokaler. En moské i varje stad eller kommun skulle ha en väsentlig värde för landets muslimer."

Aldebe borde kanske ha tillbringat mer tid i skolan än i "underjordiska cyckelställslokaler". Då hade han inte bara sluppit bli förkyld utan även lärt sig stava. Det har ju ett "en väsentlig värde" det också.

Nu tycker jag, att du är litet väl hård mot stackarn; hade du läst vidare, så beskriver han en muslims mardrömslika vardag i den svenska skolan: brist på homogena muslimska klasser, inga imamer i lärarkåren, blandat med tjejer och killar på idrotten (med följden att många muslimska kvinnor aldrig lär sig simma ). Dags för politiker att börja skissa upp åtgärder omgående, detta förtryck får inte fortgå! Kanske kan de försöka sig på några bönepauser för att förstå hur svårt det är att införliva islam i yrkeslivet.
Citera
2013-08-25, 13:17
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kihaku
Har du postat detta eller gjort liknande inlägg i tråden för islamism? Vore bra att ha sånt här på ett ställe.

Det skulle förvåna mig om FB-rävarna i den tråden inte hade med det brevet eller en stor del av den info jag har postat här. Jag tror att de, till skillnad från diverse politiker och journalister, har stenkoll. Där finns nog allt.
Citera
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooola
Som jag har skrivit tidigare: undrar om inte DNA-testet har utförts av poliserna för att en gång för alla få tyst på tälttantens anmälningar om att ha blivit misshandlad av rasister.

Så borde det vara ja. Frågan är om vi får svaret någonsin, de ska ta c:a två veckor om jag inte minns fel.

En inte alltför vågad gissning: Man kommer ju inte hitta något annat än hennes mans DNA, vilket tolkas som att man inte fått tag på DNA från den påstådda gärningsmannen.

(Fula Gubben: Gillar verkligen din nya bild )
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Glöm "det offentliga Sverige", det är ett trött gammalt sandslott som tiden håller på att spola bort.

Prata hellre om "det riktiga Sverige", vilket vilar på ett fundament av fakta, sanning, sunt förnuft och hederlighet. I det riktiga Sverige så både genomskådar, upprörs och underhålls man av galenskaperna som muslimer och PK-kärringar knåpar ihop.

Den där bilden med Veronika Palm och slöjan kommer hon att ångra. Hon ser verkligen ut att vara helt blåst på den.
Intelligent svensk politiker ha, ha, ha
Citera
2013-08-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ingen kommer göra något. De demokratiska institionerna är vidöppna för terrorister och islamister. Vår kultur är svag och kommer tryckas ner och utrensas.

Jag känner också uppgivenhet. Om detta är det bästa demokratins förmenta försvarare kan åstadkomma är västerlandet som vi känner det dömt till undergång.
Citera
2013-08-25, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Jo. Människorna i denna tråd står för förnuft, hopp och ljus. Men för varje sund människa i tråden finns det ju hundra idioter på facebook som förtjust delar länkar till TTs senaste bidrags-scoop.
Citera
2013-08-25, 13:41
Medlem
Vimurs avatar
För dem i tråden som anklagar skribenterna här för att vara paranoida foliehattar och för alla realister som är intresserade av islamisternas strategier, vilket hijabuppropet kopplat till CERD är ett klockrent exempel på, kan jag rekommendera den irakisk-norske författaren Walid al-Kubaisis dokumentärserie om muslimska brödraskapet Frihet, likhet og det muslimske brorskap som finns på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=8m2wj...D2D3AC90B2A6F6

Al Kubaisi intervjuar bland andra brodern till det muslimska brödraskapets grundare Hassan al Banna och den förre, som är en intellektuell upplyst person, förklarar hur islamisterna i rörelsen taktiskt utnyttjar den västerländska demokratin, som de anser vara Sheitans bländverk, för att få igenom sin politiska agenda.

Al-Kubaisis syn på relationen islamister-hijabpropagerande är särskilt intressant i sammanhanget.

Citat:
Al-Kubaisi argues that the hijab is a political uniform for the militant Islamist movement. He maintains, that if Islamists will be successful in making the hijab synonymous with Islam, they will achieve a victory in the West which they have not been able to accomplish in Muslim countries. He also notes that the hijab was only created in the 1980s after Ayatollah Khomeini's Iranian revolution, and that it unlike national Islamic dresses like the burqa, is a dress exclusively created for the universal political Islamist movement.

He believes that the Muslim Brotherhood is the "mother organization" for the world's Islamist political ideology. He says that the Muslim Brotherhood has a plan to conquer Europe by the hijab, high birth rates and democracy; Islamists are exploiting Western democracy to reach their own anti-democratic goals.
http://en.wikipedia.org/wiki/Walid_al-Kubaisi

För att göra det besvärligt för dem som får pk-panik av dylika inlägg så kan jag meddela att jag inte alls har något emot muslimer per se. Det är nästan bara här på Flashback och med moderata muslimer som jag kan diskutera de här frågorna eftersom de senare vet att det inte handlar om paranoida vanföreställningar utan ett reellt maktspel även i Mellanöstern. Senast i veckan diskuterade jag hijabuppropet med ett gäng muslimer som tyckte att det var (direktcitat): "skrattretande", "naivt" och "fullkomligt idiotiskt".
Citera
2013-08-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Oerhört obehagligt att se, i realtid som i denna tråd, hur ett gäng islamister så enkelt manipulerar precis de institutioner och traditioner (fri press, folkvalda politiker, humanism, tolerans) som var menade att säkerställa vår frihet. De vet verkligen precis var våra svaga punkter är och hur man attackerar dem.

Det MÅSTE komma en motreaktion från det offentliga Sverige nu.

Mycket obehagligt men det kommer inte sluta eftersom de rörelser, som exempelvis vänstern och Alliansen, som ivrigt hejar på muslimska rörelser inte bryr sig (Alliansen) eller förstår (vänstern) vad detta håller på att leda till. Främst vänstern lever i någon sorts kollektiv vanföreställning av att muselmaner och tälttanter lever under hot i detta land. Eftersom de är extremt mottagliga för solidaritetstanken tror de att saracener diskrimineras. Detta utnyttjas av muslimska individer och organisationer för att vinna poäng och medhåll. Det kan bara leda åt ett håll dvs till olycka för det svenska samhället ty muslimska organisationer och individer är långtifrån diskriminerade och utsatta, tvärt om är de mycket intresserade av och har för avsikt att, ta mer utrymme i samhälle på det normala svenska samhällets bekostnad.

Det är mest intressant att vänstern och liberala inte fattar att det blir problem då den ena gruppen och dess tankegods, som man vill 'hjälpa' i samhället (hbtq) kolliderar med den andra gruppens tankegods (islam).
Citera
2013-08-25, 13:54
Medlem
ja herregud: och hur ska man kunna utöva sin religion om inte simhallen har speciella öppettider för kvinnor!

Citat:
Ursprungligen postat av Wrykyn
Nu tycker jag, att du är litet väl hård mot stackarn; hade du läst vidare, så beskriver han en muslims mardrömslika vardag i den svenska skolan: brist på homogena muslimska klasser, inga imamer i lärarkåren, blandat med tjejer och killar på idrotten (med följden att många muslimska kvinnor aldrig lär sig simma ). Dags för politiker att börja skissa upp åtgärder omgående, detta förtryck får inte fortgå! Kanske kan de försöka sig på några bönepauser för att förstå hur svårt det är att införliva islam i yrkeslivet.
Citera
2013-08-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Det skulle förvåna mig om FB-rävarna i den tråden inte hade med det brevet eller en stor del av den info jag har postat här. Jag tror att de, till skillnad från diverse politiker och journalister, har stenkoll. Där finns nog allt.

Exakt. Ser att SvD idag bidrar till lanseringen av Lena Sundströms nya bok. Lena skrev som bekant en bok för några år sedan som belönades med två priser samt nominerades till Augustpriset. I den beklagade hon sig över och raljerade om danskarnas fördomsfulla syn på islam. Man undrar hur mycket som Lena själv känner till om islam. Av boken ifråga fick man i alla fall intrycket av att det var noll och intet.
Citera
2013-08-25, 14:05
Medlem
Mikojans avatar
Det blir bara värre och värre. Dvs bättre och bättre. Dom här raderna måste skickas rakt upp i ansiktet alternativt arselet på nyttiga idioterna Schyman, Romson och Palm.

Citat:
Al-Kubaisi argues that the hijab is a political uniform for the militant Islamist movement. He maintains, that if Islamists will be successful in making the hijab synonymous with Islam, they will achieve a victory in the West which they have not been able to accomplish in Muslim countries. He also notes that the hijab was only created in the 1980s after Ayatollah Khomeini's Iranian revolution, and that it unlike national Islamic dresses like the burqa, is a dress exclusively created for the universal political Islamist movement.

Kan ju inte bli klarare sagt att de tre svenska galenpannorna står på samma sida som de militanta islamister som i alla sammanhang tycker att kvinnorna är av lägre rang.

Det här måste dom bara få äta upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in