Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-20, 00:57
  #121
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
Jag har inte förnekat att det finns hatbrott mot vita. Men jag ställer inte upp på tanken om att det är en majoritet som utför dessa eller känner sig bekanta med tanken av vad de kriminella som utför de handlingarna utför.

"Systematiskt" betyder inte "en majoritet", det betyder att det är ett repetitivt mönster. Vem utom du har hävdat att det skulle vara "en majoritet"? ... Det är illa nog att det är systematiskt. Du påminner väldigt mycket om någon som "vågar att inte ta debatten" - för du börjar argumentera mot något ingen har sagt.

Läs vad dina motdebattörer faktiskt säger - och inte vad du tror att dom säger, så klarar du dig bättre.
Citera
2013-08-20, 00:59
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
För att göra det lättare för dig i framtiden: "majoritet" är få eller inga som påstår. Argumenterar du så kallas det för att "slå på en halmgubbe" dvs ingen uppfattning som debattmotståndaren företräder.
Det blir bara ett slag i luften. Överrepresentation är begreppet du skall titta närmare på. I all välmening.

T ex: Män är överrepresenterade i brott med våld mot kvinnor.

Då blir det fel när man använder sig av uttryck som muslimer, folk från MÖ, osv, då de bygger på en föreställning om att man pratar om en enhetlig grupp. Om du vore mer specifik med de du kritiserar t.ex. att attackera en individ istället för en grupp så blir du mycket mer tillförlitlig.
Citera
2013-08-20, 01:02
  #123
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Foujan Rouzbeh skrev 1 timme INNAN misshandeln ska ha ägt rum.

" Islam ska förändra detta land". "Bin Ladin var bra"

Hon är en av personerna som står bakom det här:http://www.aftonbladet.se/deba...

https://twitter.com/Foujan <-- Gå in där och titta

" Det finns så stor kraft i den utomparlamentariska rörelsen just nu. Ni vet inte ens. Kommer hända så tunga grejer framöver. Räkna med oss. "

SKRIVET 1 TIMME INNAN DEN S.K MISSHANDELN SKA HA ÄGT RUM!!!

Det finns INGA bevis på att den här misshandeln ägde rum..

Till och med polisen ansåg att det inte fanns underlag för att göra en utredning!!

Misshandeln är en skenmanöver!

Både Foujan Rouzbeh och Fatima Doubakil är väl anhängare av Bin Ladin. Båda har tvittrat förtjust om denne man
Citera
2013-08-20, 01:04
  #124
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
"Väljs ut" säger du. Menar du då att om det fanns en svart tjej att våldta vid sidan om en vit så skulle förövaren 10/10 gånger gå på den vita tjejen, just för att hon är vit? Jag köper inte det argumentet. Och den DN-artikeln din bundsförvant länkade är inte bevis nog för mig.

Din jävla dåre! Låt oss ta ett av få länder i världen där relativt pålitlig statistik förs över ras och brottslighet:

http://davidduke.com/heres-the-shock...cks-on-blacks/

Citat:
As you can see, Black offenders committed 37,460 rapes or sexual assaults against White women (shown by simply taking the percentage from the total). The same chart shows that Whites committed 0 (zero to less than ten) sexual attacks against Black women. (The number of reported White sexual attacks on Blacks is so low it is statistically 0)

Sanningen är att icke-vita förövare konsekvent väljer ut vita offer, framför allt i fall av sexbrott. Det finns sannolikt inte ett enda fall i Sveriges historia där en vit förövare våldtagit en icke-vit invandrarkvinna. Det finns sannolikt heller inte ett enda fall de senaste 30 åren i Sverige där tre eller fler helsvenska förövare överfallsvåldtagit (gruppvåldtagit) en kvinna, oavsett rastillhörighet. Jag kan däremot peka ut minst 5 fall bara de senaste åren, där hela grupper av icke-vita invandrare våldtagit vita, svenska kvinnor. I princip varje fall av våldtäkt och gruppvåldtäkt du överhuvudtaget läser om i tidningar är begågna av icke-vita invandrare.

I Oslo så begicks 100% av överfallsvåldtäkterna i staden av icke-vita invandrare - mot 100% vita norskor.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
Jag har inte förnekat att det finns hatbrott mot vita. Men jag ställer inte upp på tanken om att det är en majoritet som utför dessa eller känner sig bekanta med tanken av vad de kriminella som utför de handlingarna utför. Lika lite som jag känner vid (om det nu är sant) den mannen som slog den gravida kvinnan i det aktuella fallet som har diskuterats.

Ställ upp på vad fan du vill. Sanningen finns där ute om du verkligen är intresserad.
Citera
2013-08-20, 01:08
  #125
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
Då blir det fel när man använder sig av uttryck som muslimer, folk från MÖ, osv, då de bygger på en föreställning om att man pratar om en enhetlig grupp. Om du vore mer specifik med de du kritiserar t.ex. att attackera en individ istället för en grupp så blir du mycket mer tillförlitlig.

1.Med ditt resonemang blir det således fel att tala om nämnda grupper som offer eller utsatta för brott också. Eftersom grupperna inte är enhetliga?

2.Likaså skall vi inte tala om mäns våld mot kvinnor eftersom det bygger på "föreställningen om män som en enhetlig grupp"?

3.Det finns grupper. Det är ingen föreställning. Ok?
4.Få grupper är homogena. Ok?
5.Trots det kan grupper ha gemensamma egenskaper som skiljer dem mot andra grupper? (annars skulle de inte vara en "grupp" till att börja med.)
Citera
2013-08-20, 01:15
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Både Foujan Rouzbeh och Fatima Doubakil är väl anhängare av Bin Ladin. Båda har tvittrat förtjust om denne man
Visar på hur sjuka media har blivit. Tar omedelbart upp denna händelse och trycker till den Svenska mannen.
Att folk är anhängare till Bin Ladin och Muslimska Brödraskapet är normalt..
Citera
2013-08-20, 01:17
  #127
Medlem
carass avatar
Nabila Abdul Fattah är också medarrangör av hijab-uppropet, en av de som skrev debattartikeln i Aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/debatt/article17314519.ab

Nabila Abdul Fattah, libanesiskt ursprung, samarbetade med Revolutionär Kommunistisk Ungdom i samband med att samlingsskivan "Framåt! - Palestina" gavs ut.

Nabila Abdul Fattah var även en aktiv "åskådare" under Husby-kravallerna. Och hyllade den suspekta föreningen Megafonen.

Nabila Abdul Fattah skriver om (terroriststämplade) Hizbollah ledaren Hassan Nasrallah i en kolumn i Metro 2007..
Citat:
”Ser du honom? Jag ser hans hand! Jag ser hans hand!” skriker folk till mig medan jag försöker tränga mig fram för att ta en bra bild.
Vad man inte kan ta ifrån Hassan Nasrallah, vare sig man står med eller emot honom, är att han är en otroligt bra talare och engagerar sina efterföljare.
En terrorist i vissas ögon. En terrorist står framför mig och säger att de vägrar acceptera förnedring.
En terrorist står i ett område där husen är sönderbombade och där staten snålar med elektriciteten för att de som bor där inte är regeringsföljare.
Glöm det. 850 000 terrorister står där. För att alla vill samma sak. De vägrar att bli förnedrade.
http://www.metro.se/nyheter/rockkons...ba!06_5314-23/
__________________
Senast redigerad av caras 2013-08-20 kl. 01:20.
Citera
2013-08-20, 01:18
  #128
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Låter som totalt skitsnack. Möjligen kan något fyllo velat skämta lite grann. Svenskar rör inte vid invandrare utan går stora omvägar runt dem.

Nu visade hon sig förvisso vara konvertit. Tror få skulle ge sig på en invandrartjej med slöja, steget att ge sig på en konvertit känns inte lika långt, kanske främst för att många med åsikter åt det hållet ser konvertiter som ett slags förräderi.

Men jag omfamnar ändå att det utreds vidare, jag tycker också att det låter helt absurt att någon skulle slå en gravid kvinna medvetslös.
Citera
2013-08-20, 01:27
  #129
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Nu visade hon sig förvisso vara konvertit. Tror få skulle ge sig på en invandrartjej med slöja, steget att ge sig på en konvertit känns inte lika långt, kanske främst för att många med åsikter åt det hållet ser konvertiter som ett slags förräderi.

Men jag omfamnar ändå att det utreds vidare, jag tycker också att det låter helt absurt att någon skulle slå en gravid kvinna medvetslös.
Närmast omöjligt att avgöra om en kvinna insvept i slöja är exempelvis arabisk-iransk-pakistansk eller svensk.
Alla som ser en sjöjkärring lär förutsätta att spöket är från utlandet.
Citera
2013-08-20, 01:32
  #130
Medlem
Kesslers avatar
Så Sveriges justitieminister ska diskutera ett fall som verkar påhittat med personer som verkar gilla Bin Ladin och Jihad? Om en SD har en kompis vars kusin har en hund som har ett halsband som liknar ett hakkors så får SDaren skit i media. När nu några sopiga debattörer helt öppet stödjer terrorism så är det lugnt? Men just det de är ju inte vita svenskar (de som media hatar mest av allt)

När fan ska svenskarna vakna?...
Citera
2013-08-20, 01:39
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Så Sveriges justitieminister ska diskutera ett fall som verkar påhittat med personer som verkar gilla Bin Ladin och Jihad? Om en SD har en kompis vars kusin har en hund som har ett halsband som liknar ett hakkors så får SDaren skit i media. När nu några sopiga debattörer helt öppet stödjer terrorism så är det lugnt? Men just det de är ju inte vita svenskar (de som media hatar mest av allt)

När fan ska svenskarna vakna?...
Eftersom svenskarna enbart läser Aftonhoran, så kommer det tyvärr aldrig att ske. Eftersom att allt nu visade sig vara muffel o båg, så stängde Aftonhoran givetvis av kommentatorsfältet, så folket som inte läser flashback får aldrig reda på sanningen, och tror således att det stämmer, att muslimer är så extremt utsatta osv.
Citera
2013-08-20, 01:40
  #132
Medlem
carass avatar
Citat:
I fredags kväll misshandlades en gravid kvinna i Farsta i Stockholm. Orsaken tros vara att kvinnan bar slöja, skriver Sveriges radio.
Nu har fem debattörer startat #hijabuppropet – en uppmaning till Sveriges kvinnor att bära slöja för att visa solidaritet med muslimska kvinnor i Sverige – som spridit sig som en löpeld på sociala medier.
– Det är en viktig markering, säger Miljöpartiets språkrör Åsa Romson, till Expressen.se.
http://www.expressen.se/nyheter/de-b...a-solidaritet/

Blir väl pinsamt för #hijabuppropet och alla politiska kändisar som beslöjat sig av solidaritet under gårdagen, om det senare framkommer att kvinnan misshandlades av orsaken att hon inte bar slöja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback