2013-08-20, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Eh... Och jag som trodde att 99% av alla som tar olika former av droger frsker fly sin ngest och sin gra vardag. Hade livet varit s jkla roligt och bekymmerslst.. och fritt frn ngest skulle vl ingen bruka droger.

S du menar att den som dricker kaffe, snusar, rker, och tar en l till maten - gr det fr att de har ngest?

I beg to disagree...

Jag tror du frvxlar njutning med ngest hr. Det r INTE samma sak.
Citera
2013-08-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandiego83
S du menar att den som dricker kaffe, snusar, rker, och tar en l till maten - gr det fr att de har ngest?

I beg to disagree...

Nej, det har du helt rtt i. Tnkte inte p det.. Lite lyrica efter maten r ju bara ett mste fr njutningens skull.
Skulle ha skrivit missbrukar, inte brukar.
Citera
2013-08-20, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Nej, det har du helt rtt i. Tnkte inte p det.. Lite lyrica efter maten r ju bara ett mste fr njutningens skull.

Tips: ta den innan p tom mage. Typ nr du brjar laga maten om det r middag. Inte efter med Lyrica... Men det gller generellt med droger, och det omvnda. Har du verdoserat r det bra att ta. Men med opiater r det lite lurigt d du kan d av dina spyor frvisso...
Citera
2013-08-20, 21:54
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Men herregud.

r Kalle, 31 r, pundare fr att han tit 600/dygn i 4 r som hans lkare ordinerat till honom?

Och vad, r ett heroinmissbruk exempelvis mindre ens eget fel att f AT av, n nr en lkare skrivit ut en substans till dig? Skulle inte tro det va.

nej han r inte pundare men har han ordinerat s fr han hjlp av sin lkare att sluta han kkar maxdosen per dygn , men om du fr AT av droger man tar fr att missbruka som heroin fr man helt enkelt pallra sig till ett behandlingshem.klart att det r ens eget fel om man tar mer en vad man behver, man ansvarar ju som sagt fr sig sjlv o om en lkare skriver ut o man blir torsk p det d har man missbrukartendenser o ska inte ha medicin.
Citera
2013-09-11, 22:26
Medlem
Narkotikaklassning av Lyrica diskuterades i TV4-nyheterna ikvll. Heroinmissbrukare berttade om vrre abstinens efter Lyrica n efter heroin.
Citera
2013-09-11, 23:14
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Narkotikaklassning av Lyrica diskuterades i TV4-nyheterna ikvll. Heroinmissbrukare berttade om vrre abstinens efter Lyrica n efter heroin.

Finns det hr att se p internet? Har ingen koll p hur TV4 lgger upp program.
Knns ju inte s roligt att hra nr jag brjade med lyrica fr 6-7 veckor sedan ungefr. Ska i dagslget ta 100mg tv gnger per dag men har idag tagit 900mg i ett svep.

Kommer inte bli roligt nr jag fr slut och jag mste vnta p ett nytt recept...

EDIT: Tror jag hittade klippen: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/be...lyrica-2439479 http://www.tv4play.se/program/nyhete...deo_id=2439537
Senast redigerad av T-L-K 2013-09-11 kl. 23:24.
Citera
2013-09-11, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Finns det hr att se p internet? Har ingen koll p hur TV4 lgger upp program.
Knns ju inte s roligt att hra nr jag brjade med lyrica fr 6-7 veckor sedan ungefr. Ska i dagslget ta 100mg tv gnger per dag men har idag tagit 900mg i ett svep.

Kommer inte bli roligt nr jag fr slut och jag mste vnta p ett nytt recept...

EDIT: Tror jag hittade klippen: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/be...lyrica-2439479 http://www.tv4play.se/program/nyhete...deo_id=2439537

Oj d! Akta s du inte dr.

Skaffa lite benso och t det i ngra dar, om det nu ens behvs.
Citera
2014-06-29, 14:16
Medlem
mammalouans avatar
Alla r vi barn i brjan tycker det var starkt av dig att bertta om llyrica erfarenheten👍 jag r mamma till en snart 25 rig son som brjade rka hasch vid 19 rs lder.jag "visste" att rkade men han vgrade erknna men strax efter torskade han p en drograttfylla o bilen stod p mig s d var han ju tvungen att erknna. 18 r myndig d kan man som frlder inte gra ett piss. ....Fick lgenhet nr han blev 20 mot min vilja (han fick diagnosen lindrig DAMP/ADHD nr han var 5 r) i vilket fall s blev jag tvungen o bo hos honom f.o.m februari 2012 jag tyckte det va ok med haschet s lnge bara rkte p ibland istllet fr alkohol mm. MEN pltsligt brjade han med en jvla massa piller tramadol bens stes gjorde iallafall en sjlvremiss till TILMA fr hjlp m nedtrappning nr han skulle g dit 1:a genom frgade jag "gr du dit fr att sluta eller f dom p recept?? Blir ju billigare ..... han tittade p mig helt frgande o sa efter en stund " klart jag vill sluta. vill ju ej g p piller hela livet! " Jag r mamma o m vara dum men idiotfrklara mig inte var mitt svar d. Fy fan d brjade HELVETET !!! Han blev helt personfrndrad helt borta virrig aggressiv inget som helst minne bara mer o mer olika piller fruktansvrt o se som mamma o vara MAKTLS . Orkade ej bo kvar han gjorde vad som helst fr att fixa pengar nu 2 r 50 samtal till soc orosenheten tjatat 25 samtal till polisen som frsttt min oro rdsla o maktlshet har han gjort brott o sitter ntligen hktad .jag har ftt tillbaka min son igen😊 MEN fortstter han nr han muckar frn behandlingshemmet d kommer jag att BRYTA kontakten d fr han klara sig sjlv . Vill bara sga att UNGDOMAR SLUTA INNAN det gr fr lngt! Det drabbar era familjer nra o kra ox . MYCKET VRRE ATT ST BREVID o inte kunna gra ett jvla skit!! Tack fr ordet! Ha en underbar sommar☉
Citera
2014-06-30, 10:04
Medlem
Tror ni det kan ligga i att ATn r psykisk i kombination med fysisk ? ibrjan nr jag knde mig mentalt mycket svagare fick jag kraftigare AT, nft s r det inte grovt alls tacklar det lttare.
Citera
2014-07-04, 05:17
Medlem
mitt psyke r starkt men nr lyrica atn kommer r inte ens bamse med dunderhonung stark

600mg dag 5 rs tid RVGIFT!
Citera
2014-07-04, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandiego83

I beg to disagree...

Och du missbrukade heroin enbart fr njutningen eller r du ocks en sn dr svag individ?
Citera
2014-07-08, 16:48
Medlem
Skggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Lyrica AT r vrre n bde Benso och Heroin kombinerat.

Du hade dessutom inte den jvligaste man kan f. Lycka till nu

Eh, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in