2013-08-19, 13:48
Medlem
AlltidPverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mrks att du r erfaren , en Lyrica at r som en blandning mellan en benso at o en opiat/opiod at samtidigt. Jvla rvgift.
Lter hemskt..

Iaf s tror jag det slr lite olika fr olika personer det dr med avtndningen, benso kan jag ta som godis i mnader (nu gr jag ju inte det men det har hnt vid mer n ett tillflle) fr att sen sluta tvrt utan att jag mrker ngonting direkt men om jag gr p opiater en helg bara s blir jag sjuk & ynklig direkt och behver ngot med lng halveringstid fr att g av/plana ut som buprenorfin eller metadon.
Citera
2013-08-19, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mrks att du r erfaren , en Lyrica at r som en blandning mellan en benso at o en opiat/opiod at samtidigt. Jvla rvgift.

Jag har tnt av frn alla nmnda preparat separat. Mngrigt missbruk. Det r bara en sinnesvag och feg individ IRL som mig veterligen har kallat Lyrica fr "rvgift". Jag tror ni har liknande underliggande ngestproblematik. Men prata inte fr den breda massan som brukar och missbrukar! Om era egna psykiska problem! Fr ni r en liten grupp.
Citera
2013-08-19, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sandiego83
Jag har tnt av frn alla nmnda preparat separat. Mngrigt missbruk. Det r bara en sinnesvag och feg individ IRL som mig veterligen har kallat Lyrica fr "rvgift". Jag tror ni har liknande underliggande ngestproblematik. Men prata inte fr den breda massan som brukar och missbrukar! Om era egna psykiska problem! Fr ni r en liten grupp.

Tnt av frn det mesta. Efter att ha gtt p lyrica en lngre tid r det ett helvete att tnda av, i klass med benzodiazepiner. Tycker inte man kan jmfra t.ex. opiat AT med tjack AT om du frstr vad jag menar.

Klart som fan man mr piss om man gtt p 1g+ om dagen i flera mnader och lgger av tvrt.
Citera
2013-08-19, 14:24
Medlem
Jag har ju som sagt turen att inte f ngra som helst utsttnings-
problem trots hg dos under lngre tider.

Vad jag inte riktigt frstr r hur ett antiepilepticum som inte klassas som
beroendeframkallande kan stlla till med s mycket otrevliga symtom.

Jag menar inte p ngot stt att vara otrevlig eller frringa utan det
skulle bara vara intressant att f veta vad det r med Lyrica som
gr att mnga fr det s jobbigt.
Citera
2013-08-19, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahola
Tnt av frn det mesta. Efter att ha gtt p lyrica en lngre tid r det ett helvete att tnda av, i klass med benzodiazepiner. Tycker inte man kan jmfra t.ex. opiat AT med tjack AT om du frstr vad jag menar.

Klart som fan man mr piss om man gtt p 1g+ om dagen i flera mnader och lgger av tvrt.

Man kan jmfra vad som r vrst s klart, ven om sakerna r olika. +1g flera mnader? Jag tog +1g i flera r! Sjlvklart lade jag inte ner tvrt p en dag. Men nertrappningen stegvis i 150mg per vecka var ltt. Du kan inte gra samma sak lika ltt med tunga opiater. Det r just dri skillnaden ligger. Det r en enorm skillnad. Allt annat r BS. Men det finns vissa individer som det r ngot speciellt med. Jag tror de har ngon slags medfdd ngest, och sen skyller de p alla mjliga lkemedel. Jag har sett det hur mnga gnger som helst.
Och de blir vldigt upprrda om man skulle ppeka att det inte stmmer fr normala mnniskor.
Citera
2013-08-19, 15:35
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Nej d. Ett mngrigt bruk av heroin/metadon/subutex/oxy krver normalt sluten behandling i helst minst 2-3 veckor bara fr avgiftning. Sen har du mnader av svr abstinens med massor av svra symptom som ngest, insomnia, depression, strningar i hjrt- och andningsapparat, koncentrationssvrigheter, drogsug osv osv.

Att Lyrica skulle kunna orsaka ngot liknande r skrattretande och helt barockt.
Beror inte denna absen p den psykiska delen d? Som svaga individer som du s vackert uttrycker det nedan bara upplever... Man kan bli minst lika psykiskt skadad av Lyrican efter ett mngrigt bruk, som jag sagt tidigare reagerar alla olika p droger, tror du inte att en person med GAD som haft Lyrica i 6 r gr omkring och tnker p det i mnader? Att han inte har smnproblem i mnader? Att han inte drmmer sig bort till tiden d han kunde stta nlen i armen med valfritt preparat? Det r ju nmligen (delvis) drfr man fr Lyrica utskrivet.
Citat:
Det torde vl d bara vara sinnessvaga som fortfarande gr runt med depression insomnia ngest m.m efter att ATn r ver? Du emotsger dig sjv, inser du det? Brjar tro att du trollar..
Citera
2013-08-19, 17:55
Bannlyst
Rent objektivt sett, s har du och dina meningsfrnder superfel. Om man tittar p det s. Preparatet r inte ens narkotikaklassat... S sitter ni hr och sger att det r vrre att g av n heroin. Vilket r skrattretande. Som jag har sagt innan s finns det en liten grupp som har ngest i grunden och nr de slutar med vilket preparat som helst, s blir det ett himla vsen om deras lidanden. Nu ska Lyrica tydligen vara vrre n heroin! Fr alla, enligt denna lilla grupp!

Det borde vara en vrldsnyhet!

Men det r inte det...

Av den enkla anledningen att det inte r sant. Det r inte sant. Ngra enskilda personers hjrnspken r inte sanningen! Det finns bara inom deras huvuden! Lyrica r ltt trappa ut. Man gr det rutinartat utan problem.
Citera
2013-08-20, 09:28
Medlem
cnbizzzs avatar
Kan sga s mycket som alla som kallar lyrica fr rvgift r jvla pundare som inte kan hantera det o ska drfr inte hlla p med det. Har haft rejla AT p lyrica men d r det ju mer mitt fel o inte medicinens eftersom man inte tar det rekommenderade dagliga intaget.
Citera
2013-08-20, 19:27
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Rent objektivt sett, s har du och dina meningsfrnder superfel. Om man tittar p det s. Preparatet r inte ens narkotikaklassat... S sitter ni hr och sger att det r vrre att g av n heroin. Vilket r skrattretande. Som jag har sagt innan s finns det en liten grupp som har ngest i grunden och nr de slutar med vilket preparat som helst, s blir det ett himla vsen om deras lidanden. Nu ska Lyrica tydligen vara vrre n heroin! Fr alla, enligt denna lilla grupp!

Det borde vara en vrldsnyhet!

Men det r inte det...

Av den enkla anledningen att det inte r sant. Det r inte sant. Ngra enskilda personers hjrnspken r inte sanningen! Det finns bara inom deras huvuden! Lyrica r ltt trappa ut. Man gr det rutinartat utan problem.

Det r DU som sitter och ljuger. DU r inte erfaren p ngot stt. Den slutsatsen kan man ltt dra nr en person ljuger, och det gr du. Hur vet jag d detta? Jo det skall jag ta att bertta fr dig oerfarna lilla pojk

1. Jag har haft ett tungt opiatmissbruk under ungefr 4 r. Tnde sedan av.

2. Jag har haft ett alkoholmissbruk. Har ven tnt av frn detta.

3. Jag har ven tnt av frn bensodiazepiner, GHB osv.

4. Jag klagar inte i ondan nr jag tnder av ifrn ngot utan tar smllen.

5. Av mina ovanstende erfarenheter, som du uppenbarligen inte har ngra av, s r Lyrica minst lika jobbigt att tnda av frn som t.ex. tunga opiater. Pstr du ngot annat s r det lgn.

G och lgg dig tillbaka under den gr stenen du kom ifrn.
Citera
2013-08-20, 19:36
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Kan sga s mycket som alla som kallar lyrica fr rvgift r jvla pundare som inte kan hantera det o ska drfr inte hlla p med det. Har haft rejla AT p lyrica men d r det ju mer mitt fel o inte medicinens eftersom man inte tar det rekommenderade dagliga intaget.

Men herregud.

r Kalle, 31 r, pundare fr att han tit 600/dygn i 4 r som hans lkare ordinerat till honom?

Och vad, r ett heroinmissbruk exempelvis mindre ens eget fel att f AT av, n nr en lkare skrivit ut en substans till dig? Skulle inte tro det va.
Citera
2013-08-20, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Det r DU som sitter och ljuger. DU r inte erfaren p ngot stt. Den slutsatsen kan man ltt dra nr en person ljuger, och det gr du. Hur vet jag d detta? Jo det skall jag ta att bertta fr dig oerfarna lilla pojk

1. Jag har haft ett tungt opiatmissbruk under ungefr 4 r. Tnde sedan av.

2. Jag har haft ett alkoholmissbruk. Har ven tnt av frn detta.

3. Jag har ven tnt av frn bensodiazepiner, GHB osv.

4. Jag klagar inte i ondan nr jag tnder av ifrn ngot utan tar smllen.

5. Av mina ovanstende erfarenheter, som du uppenbarligen inte har ngra av, s r Lyrica minst lika jobbigt att tnda av frn som t.ex. tunga opiater. Pstr du ngot annat s r det lgn.

G och lgg dig tillbaka under den gr stenen du kom ifrn.

Rtt roligt att folk blir s ilskna nr bara sger det som r sant fr alla utom just den lilla gruppen du tillhr. Dvs folk som br p ngest i frsta lget. Fr s r det, och du r sn. Eller hur? Nr ska ni acceptera att den breda massan inte reagerar som ni?

Tnk om det r s att jag har mycket mer erfarenhet n dig och dina meningsfrnder hr...? Men det r ju inte en frga om vem som har knarkat mest, eller hur? (patetiskt att hlla p att rkna upp...) Jag bara sger som det r. Jag vet vilka som tar Lyrica och sen gnller ver ATn, och sen i synnerhet blir ilskna ver ntet. Du r en av dem. Jag kan inte hjlpa dig.

Man up!
Citera
2013-08-20, 21:25
Medlem
Citat:
Rtt roligt att folk blir s ilskna nr bara sger det som r sant fr alla utom just den lilla gruppen du tillhr. Dvs folk som br p ngest i frsta lget. Fr s r det, och du r sn. Eller hur? Nr ska ni acceptera att den breda massan inte reagerar som ni?

Tnk om det r s att jag har mycket mer erfarenhet n dig och dina meningsfrnder hr...? Men det r ju inte en frga om vem som har knarkat mest, eller hur? (patetiskt att hlla p att rkna upp...) Jag bara sger som det r. Jag vet vilka som tar Lyrica och sen gnller ver ATn, och sen i synnerhet blir ilskna ver ntet. Du r en av dem. Jag kan inte hjlpa dig.

Man up!

Eh... Och jag som trodde att 99% av alla som tar olika former av droger frsker fly sin ngest och sin gra vardag. Hade livet varit s jkla roligt och bekymmerslst.. och fritt frn ngest skulle vl ingen bruka droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in