2013-08-20, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Eh... Och jag som trodde att 99% av alla som tar olika former av droger försöker fly sin ångest och sin gråa vardag. Hade livet varit så jäkla roligt och bekymmerslöst.. och fritt från ångest skulle väl ingen bruka droger.

Så du menar att den som dricker kaffe, snusar, röker, och tar en öl till maten - gör det för att de har ångest?

I beg to disagree...

Jag tror du förväxlar njutning med ångest här. Det är INTE samma sak.
Citera
2013-08-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandiego83
Så du menar att den som dricker kaffe, snusar, röker, och tar en öl till maten - gör det för att de har ångest?

I beg to disagree...

Nej, det har du helt rätt i. Tänkte inte på det.. Lite lyrica efter maten är ju bara ett måste för njutningens skull.
Skulle ha skrivit missbrukar, inte brukar.
Citera
2013-08-20, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Nej, det har du helt rätt i. Tänkte inte på det.. Lite lyrica efter maten är ju bara ett måste för njutningens skull.

Tips: ta den innan på tom mage. Typ när du börjar laga maten om det är middag. Inte efter med Lyrica... Men det gäller generellt med droger, och det omvända. Har du överdoserat är det bra att äta. Men med opiater är det lite lurigt då du kan dö av dina spyor förvisso...
Citera
2013-08-20, 21:54
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Men herregud.

Är Kalle, 31 år, pundare för att han ätit 600/dygn i 4 år som hans läkare ordinerat till honom?

Och vadå, är ett heroinmissbruk exempelvis mindre ens eget fel att få AT av, än när en läkare skrivit ut en substans till dig? Skulle inte tro det va.

nej han är inte pundare men har han ordinerat så får han hjälp av sin läkare att sluta han käkar maxdosen per dygn , men om du får AT av droger man tar för att missbruka som heroin får man helt enkelt pallra sig till ett behandlingshem.klart att det är ens eget fel om man tar mer en vad man behöver, man ansvarar ju som sagt för sig själv o om en läkare skriver ut o man blir torsk på det då har man missbrukartendenser o ska inte ha medicin.
Citera
2013-09-11, 22:26
Medlem
Narkotikaklassning av Lyrica diskuterades i TV4-nyheterna ikväll. Heroinmissbrukare berättade om värre abstinens efter Lyrica än efter heroin.
Citera
2013-09-11, 23:14
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Narkotikaklassning av Lyrica diskuterades i TV4-nyheterna ikväll. Heroinmissbrukare berättade om värre abstinens efter Lyrica än efter heroin.

Finns det här att se på internet? Har ingen koll på hur TV4 lägger upp program.
Känns ju inte så roligt att höra när jag började med lyrica för 6-7 veckor sedan ungefär. Ska i dagsläget ta 100mg två gånger per dag men har idag tagit 900mg i ett svep.

Kommer inte bli roligt när jag får slut och jag måste vänta på ett nytt recept...

EDIT: Tror jag hittade klippen: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/be...lyrica-2439479 http://www.tv4play.se/program/nyhete...deo_id=2439537
Senast redigerad av T-L-K 2013-09-11 kl. 23:24.
Citera
2013-09-11, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Finns det här att se på internet? Har ingen koll på hur TV4 lägger upp program.
Känns ju inte så roligt att höra när jag började med lyrica för 6-7 veckor sedan ungefär. Ska i dagsläget ta 100mg två gånger per dag men har idag tagit 900mg i ett svep.

Kommer inte bli roligt när jag får slut och jag måste vänta på ett nytt recept...

EDIT: Tror jag hittade klippen: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/be...lyrica-2439479 http://www.tv4play.se/program/nyhete...deo_id=2439537

Oj då! Akta så du inte dör.

Skaffa lite benso och ät det i några dar, om det nu ens behövs.
Citera
2014-06-29, 14:16
Medlem
mammalouans avatar
Alla är vi barn i början tycker det var starkt av dig att berätta om llyrica erfarenheten👍 jag är mamma till en snart 25 årig son som började röka hasch vid 19 års ålder.jag "visste" att rökade men han vägrade erkänna men strax efter torskade han på en drograttfylla o bilen stod på mig så då var han ju tvungen att erkänna. 18 år myndig då kan man som förälder inte göra ett piss. ....Fick lägenhet när han blev 20 mot min vilja (han fick diagnosen lindrig DAMP/ADHD när han var 5 år) i vilket fall så blev jag tvungen o bo hos honom f.o.m februari 2012 jag tyckte det va ok med haschet så länge bara rökte på ibland istället för alkohol mm. MEN plötsligt började han med en jävla massa piller tramadol bens stes gjorde iallafall en självremiss till TILMA för hjälp m nedtrappning när han skulle gå dit 1:a genom frågade jag "går du dit för att sluta eller få dom på recept?? Blir ju billigare ..... han tittade på mig helt frågande o sa efter en stund " klart jag vill sluta. vill ju ej gå på piller hela livet! " Jag är mamma o må vara dum men idiotförklara mig inte var mitt svar då. Fy fan då började HELVETET !!! Han blev helt personförändrad helt borta virrig aggressiv inget som helst minne bara mer o mer olika piller fruktansvärt o se som mamma o vara MAKTLÖS . Orkade ej bo kvar han gjorde vad som helst för att fixa pengar nu 2 år 50 samtal till soc orosenheten tjatat 25 samtal till polisen som förstått min oro rädsla o maktlöshet har han gjort brott o sitter äntligen häktad .jag har fått tillbaka min son igen😊 MEN fortsätter han när han muckar från behandlingshemmet då kommer jag att BRYTA kontakten då får han klara sig själv . Vill bara säga att UNGDOMAR SLUTA INNAN det går för långt! Det drabbar era familjer nära o kära oxå . MYCKET VÄRRE ATT STÅ BREVID o inte kunna göra ett jävla skit!! Tack för ordet! Ha en underbar sommar☉
Citera
2014-06-30, 10:04
Medlem
Tror ni det kan ligga i att ATn är psykisk i kombination med fysisk ? ibörjan när jag kände mig mentalt mycket svagare fick jag kraftigare AT, nft så är det inte grovt alls tacklar det lättare.
Citera
2014-07-04, 05:17
Medlem
mitt psyke är starkt men när lyrica atn kommer är inte ens bamse med dunderhonung stark

600mg dag 5 års tid RÄVGIFT!
Citera
2014-07-04, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandiego83

I beg to disagree...

Och du missbrukade heroin enbart för njutningen eller är du också en sån där svag individ?
Citera
2014-07-08, 16:48
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Lyrica AT är värre än både Benso och Heroin kombinerat.

Du hade dessutom inte den jävligaste man kan få. Lycka till nu

Eh, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in