2013-09-23, 21:14
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Om man nu valsar till en sådan här historia, två gånger dessutom så förstår jag inte varför man inte drar till med ett fejkat signalement. Eller är det meningen att rövarhistorien ska fokuseras på offret och då vill man inte att någon grupp ska pekas ut, utan samtliga ska få skuldkänslor för denna förvirrade lappkärring.

Att inte peka ut en specifik grupp är detsamma som att peka ut svenskar. Svenskarna får automatiskt skulden då vi är så hemskt rasistiska och främlingsfientliga och inte vill anamma den islamiska tsunamin som väller in över landet.

Jag kanske måste rätta mig, de flesta tycks ju inte ha något emot islams växande inflytande i samhället, må det bli som det blir, allahu akbar på er.
Citera
2013-10-11, 22:37
Medlem
Finns det några nyheter alls eller är detta bara ytterligare en Muslimsk provokation?
Citera
2013-10-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icekube
Finns det några nyheter alls eller är detta bara ytterligare en Muslimsk provokation?
Ja det undrar jag med. Något nytt?
Citera
2013-10-17, 17:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Ja det undrar jag med. Något nytt?
Det man kan utgå ifrån är att inget som stödjer den ursprungliga historian har framkommit. För det hade man nog inte kunnat missa. Så det troliga är nog att vi aldrig får reda på mer än vad som redan framkommit.
Citera
2013-10-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det man kan utgå ifrån är att inget som stödjer den ursprungliga historian har framkommit. För det hade man nog inte kunnat missa. Så det troliga är nog att vi aldrig får reda på mer än vad som redan framkommit.
Hoppas på ett avslut så man kan vissa sammanfattningen/artikeln för vänner och pk idioter som tror på på händelsen och att vi vita etniska svenskar har en sport som handlar om att rycka av kvinnornas slöjor.
Citera
2013-10-25, 18:51
Medlem
Jag har inte sett denna konversation någonstans på flashbacktrådarna om hijabupproret. Konversationen skedde vid 22-tiden den 18/8 på Facebook. Det är sista gången jag sett Madeleine Yaguout uttala sig. Man kan tolka det hur man vill men för mig känns det som hon vill dra i en nödbroms, men att det är för sent. The show must go on.

Umm Maymounah Serghini
för 12 timmar sedan via mobil
Nope..... trodde jag fattat men NOPE!
Dela

Madeleine Yaguout Vad är det du inte fattar?

Umm Maymounah Serghini Twitter
för 11 timmar sedan via mobil
Citera
2013-10-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBerlin
Jag har inte sett denna konversation någonstans på flashbacktrådarna om hijabupproret. Konversationen skedde vid 22-tiden den 18/8 på Facebook. Det är sista gången jag sett Madeleine Yaguout uttala sig. Man kan tolka det hur man vill men för mig känns det som hon vill dra i en nödbroms, men att det är för sent. The show must go on.

Umm Maymounah Serghini
Dela

Det nygamla mantrat "ouuuuummmmmmm"... Eller? Offerkoftan satt som klistrad till dess hon fattade att det var meningslöst trots en repeat performance. Och alla naiva svenskar som drog en tygbit över skallen och rimligen borde skämts ögona ur sig nu har stolt gått vidare mot nästa mål. Romer och poliser och så en och annan bidragsgivare till Avpixlat om man får tro pamfletten Aftonbladet.
Citera
2013-10-25, 20:15
Medlem
På något sätt känns det som om Madeleine Y blev det största offret i denna härvan oavsett om hon blev misshandlad eller inte. Hon har mer eller mindre blivit tvingad under jord.

Ja vad blir nästa "JÄTTEGREJ"?
Citera
2013-10-25, 20:40
Medlem
Citat:
På något sätt känns det som om Madeleine Y blev det största offret i denna härvan oavsett om hon blev misshandlad eller inte. Hon har mer eller mindre blivit tvingad under jord.

Ja vad blir nästa "JÄTTEGREJ"?

Offer? Hurdå? Har det förekommit en enda nyhetsartikel där hon frågats ut på allvar om hennes troligen (vare sig bevisade eller motbevisade) falska tillgivelser? Tvingad under jord? För vad? Jagar "journalister" henne för att ställa henne mot väggen för hennes antagna lögners skull?
Citera
2013-10-25, 21:18
Medlem
Jag inbillar mig att hon mer eller mindre blev tvingad att bli galjonsfigur av de mer drivna medieislamisterna och att de skruvade till den eventuella händelsen efter eget bevåg. I och med att hon troligtvis inte skulle ha klarat att hålla masken under en mediegranskning och kanske inte heller skulle varit så road av den så "tvingades" mer eller mindre gå under jorden.

Detta är bara spekulationer som endast baseras på ytterst privata psykologiska funderingar baserat på de små halmstrån vi har.
Senast redigerad av JonnyBerlin 2013-10-25 kl. 21:23.
Citera
2013-10-25, 21:35
Medlem
SvartaVredaVattens avatar
Citat:

Umm Maymounah Serghini
Dela

Samira har raderat några FB-inlägg strax före det där inlägget (jag jämför med en sparad kopia) som också handlar om Twitter. Ett inlägg som ligger kvar är från 20:30 samma kväll. I kommentarerna framgår att hon precis då "lär sig" vad Twitter är. Hon verkar ha fått en del ryggdynkar och beröm för sin roll i hijabuppropets födelse och skriver detta inlägg med efterföljande konversation:
Citat:
[Samira den 18 augusti 20:30 via mobil]:
Citat:
Wow... vilken respons!! Tänk om JAG kanske hjälpt till o få någon därute att reagera o framförallt AGERA när något inträffar!!
Må Allah underlätta för oss alla. Kom ihåg mig i era duaah systrar.
Jag ber att er iman blir starkare, er praktiseran mer stadfast, era hjärta o handlingar fria ifrån synder o att era hijaber lyser av den vackra kvinnan som bär den. Älskar er alla för vår fantastiska skapares skull, Han som gjort oss till systrar.
Allah humma ameen.
[raderade kommentarer?]

Samira: Tack för era vackra ord
den 18 augusti kl. 20:33 via mobil

[Umm Malaika / Nabila Abdul Fattah]: Ameen
den 18 augusti kl. 20:36

[CT]: Du hela Twitter pratar om dig You go girl sa ju de jobba med sånt här du har en röst som folk lyssnar på
den 18 augusti kl. 20:55

Samira: Asså [CT] har aldrig fattat vad twitter är ens!!
den 18 augusti kl. 20:59 via mobil

Samira: Men nu blir jag FETT nyfiken..
den 18 augusti kl. 20:59 via mobil

[CT]: Man skriver korta meddelanden o följer olika människor, jättebra med kontakter osv och just skapa debatter m.m
den 18 augusti kl. 21:00

Samira: Som Fb alltså
den 18 augusti kl. 21:00 via mobil

[CT]: Ja men du kan bara skriva 140 tecken men mycke roligare än Fb
den 18 augusti kl. 21:02

Samira: Va men guuud vilka ruuuliga inlägg jag skulle kunna göra då! Hur gör man huuuur gör man?
den 18 augusti kl. 21:02 via mobil · 1

[CT]: Gör ett konto sen söker du på folk bara, och börja följa dom. OBS väldigt beroende framkallande alltså väldigt...
den 18 augusti kl. 21:06

Samira: Haha jag ska bli din staaaalker
den 18 augusti kl. 21:08 via mobil

[CT]: Hahahaha om du hittar mig ja
den 18 augusti kl. 21:09

Något senare samma kväll kommer alltså hennes frustrerade "Nope..... trodde jag fattat men NOPE!". Dvs. Samira är glad IT-amatör, lyckas inte direkt leta upp berömmet av henne på Twitter och blir frustrerad och gnällig.

Intressant och talande att det var just Madde som frågade Samira, rätt tydligt vem som är huvudperson respektive statist i den online-relationen... Dagen efter, den 19 augusti kl.11:40, skriver Samira:
Citat:
Wow.... jag får en klump i halsen när d börjar sjunka in vad MIN status på fb faktiskt har spelat för roll!
Jag kan bara tacka Allah för hans barmhärtighet o gensvar på så många kvinnor, mammor, döttrars bön. Endast med Hans tillåtelse kan vi se en förändring
Inlägget gillas av 11 personer, bl.a. Nabila Abdul Fattah (Umm Malaika).
Senast redigerad av SvartaVredaVatten 2013-10-25 kl. 22:24.
Citera
2013-12-14, 02:31
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den frågan får du ställa till sjelvefan som drog in kommentarer från en annan tråd och därmed tydligen ansåg att det hade relevans i den här tråden.

Själv kan jag inte se att det har det.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du rycker saker ur sitt sammanhang och försöker göra ett nummer av det .. till vilken nytta då?

Vill du nu göra en jämförelse mellan kvinnan och SD så får du gärna visa var hon - likt SD-folk - har i sin historik att hitta på överfall och rövarhistorier för att få medias uppmärksamhet och via det försöka vinna sympatier.

I övrigt har jag inte "tagit" ställning för om kvinnans historia är sann eller inte .. Jag konstaterar bara att gaphalsarna i tråden inte kunnat visa reella belägg som talar emot hennes version.

Väldigt sent svar, men jag ville såklart inte göra en jämförelse mellan kvinnan och SD. Det hade inget med det att göra, det hade med din "analys" av brottsfallet att göra. Jag ville alltså enbart göra en jämförelse mellan hur olika DU ser på olika fall i media (när det bygger på ungefär lika mycket spekulationer), exempelvis beroende på vilka som är förövare/offer... SD är knappast de enda som är kapabla till att ljuga i politiska syften, även om du tycks tro det. (Själv ser jag stundtals lögnare från både vänster och höger)

Men jag förstår att du, förmodligen medvetet, även misstolkar och inbillar dig att du är hur konsekvent som helst... För fel har du väl aldrig.

Hur du såg på detta brottssfall/hur du kritiserade andra, utan att själv ha någon aning om vad som är sant/falskt åt något håll:

"...Att det dessutom är väldigt roligt att se hur trovärdig media är så fort rassenosarna tycker sig ha stöd i det som sägs där -- men hur usel media är så fort de anser att fel saker skrivs/framförs. Det är i alla fall lite humor i allt."

Hur du själv såg på brottsfall i andra sammanhang, utan att ha någon aning om vad som är sant/falskt åt något håll:

"Fast det är väl ingen som ifrågasätter ATT han blivit misshandlat, det är väl snarare omständigheterna kring denna misshandel som man ser på med lite försiktighet när det är SD som återger något i media. Hittills har det ju visat sig att dikten alltför ofta överträffar verkligheten när det kommer från det hållet helt enkelt."

Byt bara ut "rassenosarna" hur de ställer sig till media när rapporteringarna passar/inte passar, så blir det i alla fall lite humor i allt.
Senast redigerad av sjelvefan 2013-12-14 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in