Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Den frågan får du ställa till sjelvefan som drog in kommentarer från en annan tråd och därmed tydligen ansåg att det hade relevans i den här tråden.
Själv kan jag inte se att det har det.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Du rycker saker ur sitt sammanhang och försöker göra ett nummer av det .. till vilken nytta då?
Vill du nu göra en jämförelse mellan kvinnan och SD så får du gärna visa var hon - likt SD-folk - har i sin historik att hitta på överfall och rövarhistorier för att få medias uppmärksamhet och via det försöka vinna sympatier.
I övrigt har jag inte "tagit" ställning för om kvinnans historia är sann eller inte .. Jag konstaterar bara att gaphalsarna i tråden inte kunnat visa reella belägg som talar emot hennes version.
Väldigt sent svar, men jag ville såklart inte göra en jämförelse mellan kvinnan och SD. Det hade inget med det att göra, det hade med din "analys" av brottsfallet att göra. Jag ville alltså enbart göra en jämförelse mellan hur olika DU ser på olika fall i media (när det bygger på ungefär lika mycket spekulationer), exempelvis beroende på vilka som är förövare/offer... SD är knappast de enda som är kapabla till att ljuga i politiska syften, även om du tycks tro det. (Själv ser jag stundtals lögnare från både vänster och höger)
Men jag förstår att du, förmodligen medvetet, även misstolkar och inbillar dig att du är hur konsekvent som helst... För fel har du väl aldrig.
Hur du såg på detta brottssfall/hur du kritiserade andra, utan att själv ha någon aning om vad som är sant/falskt åt något håll:
"...Att det dessutom är väldigt roligt att se hur trovärdig media är så fort rassenosarna tycker sig ha stöd i det som sägs där -- men hur usel media är så fort de anser att fel saker skrivs/framförs. Det är i alla fall lite humor i allt."
Hur du själv såg på brottsfall i andra sammanhang, utan att ha någon aning om vad som är sant/falskt åt något håll:
"Fast det är väl ingen som ifrågasätter ATT han blivit misshandlat, det är väl snarare omständigheterna kring denna misshandel som man ser på med lite försiktighet när det är SD som återger något i media. Hittills har det ju visat sig att dikten alltför ofta överträffar verkligheten när det kommer från det hållet helt enkelt."
Byt bara ut "rassenosarna" hur de ställer sig till media när rapporteringarna passar/inte passar, så blir det i alla fall lite humor i allt.